Tabung

05 September 2016

Hebat Dugaan Buat Ko Kawan.

Masih terkejut...Langsung tak sangka..Inilah reaksi semua orang kalo rasa x sangka dengan sikap sebenar manusia yang menjadikan agama sebagai topengnya...Kesian kwn aku..ingatkan bahagia, rupanya...

Patutlah dah lama menyepi..tup.tup bila timbul, ayat2nya mcm pelik sangat..Ada terdetik kat hati ni tp cuba sangkalkan..Rupanya apa yga aku sangkakan tu betul..Allahuakbar..Ape punya manusia lah kan...Sanggup gunakan agama untuk kepentingan diri sendiri...Tp disebabkan dia berjawatan, xde sape berani bongkarkan kesalahannya walaupon blh dikatakan sudah 1 opis maklum akan perangai syaitannya tu..

Kawan,
Semoga hidup ko dan anak2 terbela dan jauh daripada perkara2 yang tidak diingini..Jaga lah amanah Allah tu elok2..Jangan ko bagi peluang pada org yg berniat jahat untuk merampas anak2 daripada ko ye..Aku sedih sangat bila dengar cerita ko..Aku pandang anak2 ko..Allahuakbar..Sayu tak terkata..Rasa nak mengalir airmata, tp aku xboleh...Bila tgk anak2 ko bermain bersama, gembiranya mereka..Mereka terlalu bersih, suci..Xtahu apa masalah yg sedang ibu mereka alami..Semoga Allah merahmati hidup kalian bertiga..


Tak sangka aku, waktu mula2 ko berkahwin..Dalam hati terdetik, bertuah ko sebab dapat laki kaya..walaupon dh berusia..mungkin akan lebih matang dalam menjaga rumah tangga,,Rupanya lain plak ceritanya ye..Rupa bukan jaminan hidup kita...Jika dilihat dri luaran, memang x sangka mcm tu perangainya..Muka nampak baik..Rupanya hanya pergunakan agama...Ingatkan blh membimbing isteri, rupanya lain plak bila dh berbini...Solat tinggal...rupanya kwn aku merupakan isteri ke tiga.. Allahuakbar...


Tidak cukup dengan itu, halal haram pon ditolak tepi..ISteri dalam haid pon dimintanya 'benda tu'.. Sanggup menggunakan wang yang sebenarnya bukan milik dia..tp adalah amanah ramai org..Skrg memang sangat2 bahagia dia atas muka bumi ni kerana Allah masih menutup aib dia dan dia banyak aniaya org..Bersabarlah kawan..Senjata ko skrg hanya DOA.. Semoga Allah perkenankan DOA2 ko sebagai org yg teraniaya...


Aku hanya mampu mendengar dan memberi nasihat..Aku hanya mampu tolong apa yang aku mampu sahaja...Semoga Allah permudahkan urusan ko dan anak2 di atas muka bumi ni...Janganlah engkau mengalah sehingga akhir hayat ko ye..Segalanya hanya untuk anak2 ko.

7 comments:

Amanda Suria said...

Alamak...kesiannya..especially bab dlm haid...oh gosh...ada jugak senasib dgn akak dulu...moga allah permudahkan buat kawan milas...

Nour Adieb said...

Allah, kejamnya lelaki tu!x blh terima, time haid pun nak 'tu' juga. ada rupa, ada wang x mjamin kesejahteraan rumah tangga. nauzubillahminzalik

Maria Firdz said...

Ya Allah.. kesiannya.. moga Allah lindungi dia...

dalila said...

br arini berkesempatan singgah cni..Allahu..ape pun semoga kwn mila tu diberi kekutan dan bahagia ngan anak2 dia..

Eray Majid said...

ya rabbi, moga kawan milla diberi kekuatan. macam-macam penyakit masyarakat kita sekarang...

Mek Zumbie said...

Hmm.. mmg biasa la tu. Dugaan orang ni datang dalam pelbagai bentuk, baik buruk yang berlaku semuannya dugaan kita sbnarnya

kerja sendiri said...

Doa orang yg teraniaya adalah doa yang mustajab..