Tabung

30 October 2014

2nd Last Day

PERINGATAN!!
Entry ni takde gambar, so agak boring sikit. Hehe


Semalam sampai umah pengasuh, bagi salam semua...So keluar lah anak teruna ku...Sedih plak dia bila nampak mama kat depan umah..Hehe..Lakonan ke apa ni dik..Lepas tu pengasuh terus cakap..."Ada benjol sikit kat dahi dia ni..Tadi gaduh/ tarik barang dengan ammar ( budak yg dia asuh jugak), so terjatuh tersembam agaknya kot...Saya dh tuam da tadi...Risau jugak tengok benjol tu"...

So aku pon tengok la keadaan dahi anak aku...Dah jadi mcm pecah darah da..Kalo tersembam mesti benjol merah sekata je kan? Ni aku xtahu tersembam jenis mcm mn smpi boleh pecah darah...Balik umah aku sapu minyak TYT....Pecah darah tu still ada, cuma benjol tu mcm dah surut la...Takde pape kot.sebab anak aku takde plak pegang2 dahi dia ngadu ke apa...Aku tak cakap pon dekat laki aku hehehe..

So semalam, laki aku balik....(Masih tak tahu anak dia dh benjol dahi) ..Arfan smlm balik memang xsempat mandi sebab dia terus tido...Tido plak time tunggu aku mandi..Hehe..AKu ingat nak mandikan dia lepas aku mandi..Biasa mandi sekali tp sbb smlm ada darah kotor so aku mandi dulu lah..xkan nak bcampur dgn dia plak kan?? AKu x perasan dia tido mula2 tu...Bila aku dh siap, aku ingat nak trs mandikan dia..tengok2, dh terbungkam da atas stroller hehehe...tido sambil duduk..Penat sungguh, xtido gamaknya kat umah pengasuh...( Panjang cete padahal nak gtau kaitan kenapa aku kejutkan Arfan bgn masa papa dia balik je) Bila aku tersedar dari tido masa papa dia balik tu, aku rasa tempat tido Arfan basah...hmm..ni kes pampers bocor lah ni..Kalo x salin ptg tu memang sll tengah mlm mesti bocor...ish3..padahal pampers xdelah penuh sangat..kencing senget agaknya hehe....So aku terpaksa kejut Arfan bangun sbb nak basuhkan tote dia tu...
Time nak pakaikan baju blh plak Arfan main2...Taknak pakai baju, duk g mari g mari kat Papa dia..AKu diamkan lagi..masih xnak cete kat dia pasal dahi tu hehe...AKu dh bersedia da nak menjawab sbnrnya...Tetiba laki aku tanya, " kenapa dengan dahi tu" hehe...aku terus senyum..Laki aku dh muka ketat da...Risau dia org dera anak dia..Ekeke..Aku cete lah mcm pengasuh cakap tu..Terus laki aku periksa setiap inci tubuh anak dia..Hehe..Adoii lah..AKu xmo lah pk bukan2 kan? Ak tahu pengasuh ARfan takde lah smpi tahap cmtu..Mungkin benda dh nak jadi kan..Lagi pn tak teruk kot..sebab Arfan pn blh lagi gelak2 main2 tu kira ok lh...biasa lah budak kan..Hehehe...So bila dia check takde apa yg mencurigakan dia dukung Arfan bawak masuk bilik...

Dalam bilik puas plak nak suruh dia tido...Nak netek je...Cik B aku dh luka2 dh xtahu kenapa..Kesan dia dh ada gigi agaknya kan..Dh la time netek bukan main lasak lagi..tunggang terbalik dia ingat cik B aku ni blh pusing2 agaknya..Adoii..Sakit woiii...pedih tu xyah cakap la...So pagi ni aku dh sapu dgn air susu sendiri kat tempat luka tu..Harap ptg nanti ok lah...YG ak pelik kenapa cik B aku mcm menggelupas ye..DIa pn nak bersalin kulit ke apa..Hehehe...mcm2...

Hari ni Arfan last day kat umah pengasuh tu..Minggu dpn hantar mcm biasa kat umah pengasuh lama..yeaaaaa!! Mesti Arfan rindu kwn2 dia ahaks..Tak tahu la ok ke x hntr nanti, mesti ada adegan nangis jgk.

29 October 2014

Bilalah nak dapat ni.

Hadiah GA..Dah sebulan kot berlalu...Aritu dia janji 3mggu lepas, lepas habis kursus nak buatkan hadiah tu...tp sampai ke arini masih sunyi sepi..tanpa berita..tanpa update...Kalo iye pon ko bizi memanjang...ko update la aku..gitau kenapa ko masih xblh pos hadiah tu...Ni x, ko buat mcm ni, dh memberi feedback buruk org pada ko tau tak?? Ingat elok ke?? Org sponsor, ko sibuk nak sponsor jugak..Apa tujuan? nk kasi org folow ko ramai2 eh?? Hmm..Ak dh malas nak pm ko kat fb tu..dh 2,3x aku tanya..asyik jwpn yg sm je..Jelak lah aku weii..tahu x jelak? Mcm terhegeh sgt ak nak hadiah ko tu.Kalo rasa xmampu nak bg, ko pm aku ckp ko xleh bgi.senang aku nak report kat penganjur GA tu lepas ni xpyh da terima ko sbgi sponsor hadiah...Haih..mencikkkk tau.... :-(

 Ada yg nak beli perfume tak? meh order kat sini atau wasap/msj 011-2807 1064...

28 October 2014

Wordless Wednesday

Hari-hari ceria dengan gelagat si anak yg tomei-tomei ni..Ada je idea nak bg mama gelak :-)
Anak syurgaku..InsyaAllah..

26 October 2014

25 October 2014

Bila Bosan ...Kita Ronda2..

Ni kisah semalam..
kat umah xde air..1 hari...terpaksa aku angkut air dari pili bomba..Mujur lah pili tu dpn umah jer..Sejak akhir2 ni selalu je takde air..sakit btl ati..tambah skt ati, bila semalam aku tgh shampoo, tgh bsabun air takde..ape perasaan korg? aku geram je nak jd hulk.hahaha..

Ok, nak cete pasal gambar tu..Geram kan tgk Arfan..hehe...comey je dia senyum..biasa tak suka bergambar hehe..semalam mood baik plak..keluar lepas mgrb.Papa dia lah bosan katanya 1 hari duduk dlm umah je, dh la xblh nak mandi..Haha...

So dia ajak jalan2 ,amik angin luar..Arfan tu nak tido sbnrnya..Aku suh tdo masa kt umah dia taknak..bila dh masuk kete mula lah dia nak lentok2. hehe.taknak bg dia tido, laki aku suh buka tingkap..Sebab pe tau xnak bg dia tido, sebabnya ktorg nk g makan..kang kalo tido, cnfrm dia xmkn lah.kesian plak sebab dh 1 hari xmkn nasi..Umah xde air so xblh nak basuh beras..kesian kan? aku cme goreng naget tempur je ptg smlm..

Tu muka nak tido sbnrnya..tp mjr mood elok je..hehe..Muka aku xpyh tgk laaku memang xsuka mekap walau keluar..muka x semenggah pn ak peduli ape..hehe..aku pakai bedak debu je tu..krim ke ape ke lgsg xpakai..so mmg ketara la muka mcm baru bgn tido..ekekeke..

semalam singgah kedai mamak..sbb aritu laki ak makan nasi goreng ayam kat ctu sdp..tp smlm bila ak makan, lgsg xsdp..dh la mahal gila bagi aku..fresh oren panas pn smpi rm4. gelas kecik je pn..lepas ni xnak da pegi kedai tu..dh serik..huhu :( 

3000 Followers Giveaway



Secara rasminya giveaway ini dianjurkan oleh  Nadratul Syazwana dengan kerjasama  Nana Ameer, Norihan Yusoff, Khairunnisa Hassan, Ayue Idris, Emie Amira, Miera Shafie,  Annie de Yantie, Asha Hana, Nurul Imaniah, Farhana Ibtisam, Sya Nissa, Izwani Eliyana, Stylez Store House, Alsa Haslinda dan Etique

24 October 2014

Bila Hati Sakit



Inilah 1 1 nya penawar yg ada..Mama syg sangat2 kat Arfan..Doakan kebahagiaan utk mama ye syg :)

23 October 2014

First Giveaway by Zaki! Namaku


Tag : 

Nota shalimar

TQ

p/s : nak sgt rasa kek lapis ni..sdpnye....harap ad luck hehe

Hari Minggu Arfan

Sebenarnya ni entry draf dah beberapa hari...Macam malas plak nak bercerita panjang2..Haha..Tapi sebabkan skrg ni ada masa terluang ( bos meeting ) so aku rajinkan diri jugak menulis..Kalo x, smpi bila aku nak peram kat draf tu..Kalo dh lama sgt nanti, confirm aku delete je terus..Sayang plak gambar kang, dh amik lepas tu x kongsi2..hehehe...Tujuan amik gambar sbnrnya utk kongsi, tp kalo mls update...Buat ape kan??? Buat penat tangan aku je tekan hepon tu amik gambar senyum2 bagai..ekekeke..Benda2 hepi kena sharing la..bagi org lain pn hepi bila baca entry kita yg hepi...

(Serius aku dh melalut)

Gambar ni aku x ikut susunan pon rasanya, so abaikan lah kalo korg rasa kejap waktu pegi, kejap waktu balik...

Cetenya mcm ni, Jumaat lepas Ma dan k.ngah beserta anak beliau, Amsyar dtg umah aku..Konon nak bwk jenjalan pegi PD..Tapi sebab ada hal lain, so xjadi pegi PD...So alang2 dh dtg sini tu kan..Oh ya..Ni ma aku dtg dari kampung ye...K.ngah aku la yg beria nak bwk ma , amsyar dan arfan naik ERL/ LRT/ KOmuter.. Dorg xpenah merasa naik benda ni...So aku ikutkan aje..hehe...Laki aku xde sebab dia pegi mandi airterjun kat Sg Congkak dengan kawan2 opis dia..


Ni ma aku..hehe..bukan main kemewet je ma aku senyum, comelkan? ekeke..Ni pertama kali tau ma ak naik ERL....Rindu MA..


Ni lah k.ngah aku dan anak dia Amsyar...K.ngah aku ni kalo dia xde memang x meriah adik beradik aku..kalo nak buat sesuatu memang dia jelh kepala..kalo dia xde, memang xmenjadi hehe..Amsyar tu memang pemalu..Budak hensem memang gni..Jual mahal..hehehe


Anak aku, dlm kete lagi dh stat tido..Senang keje aku...Tolak je guna stroller tu..Ni hala pegi ke KLCC 


Yehh , dah sampai KL Sentral..Hehehe...Anak aku masa ni, blh plak main cak cak..Tu nampak x, mata dia dh stat buka sikit2..Mesti dia pelik, kat mana la dia ni..Tadi sblm tido ada dlm kete lagi...tup2 bangun, dh kat tempat lain..bising, rmi org plak tu..hehehe...


Hehehe, ni aku dan ma aku...Muka aku mcm Ma aku tak? Arfan masih dlm mood ngantuk..ekeke


Tadaaaa...Dh smpi KLCC...Budak paling susah nak ambik gmbr ni...Kalo dia tahu org nk amik gmbr dia, memang dia lari..Ni kebetulan dia tgh bjln2 aku snap..Dia x perasan..hehehe..hensem sungguh..Muka sebijik mcm ayah aku...Dulu k.ngah aku masa mengandung, suka sgt bergaduh dgn ayah aku, tgk kua anak dh rupa atok plak da..ekekekekeke


Ni aku xpasti Ma aku mengantok ke atau kebetulan aku snap dia tgh berkelip..Hahaha.lucu btl...blh plak ma aku tanya budak sblh tu, ada ape kat dlm kain tu? Hahaha....Rupanya ada baby...Ma aku mana tahu zmn skrg ni mcm2 pakaian utk tutup masa menyusu kan? hehehe


Ni perjlnn menuju ke KLCC lepas turun drp LRT...


Tgk2, kan dh kata..kejap pic dh smpi KLCC, kejap2 pic dlm LRT lagi..Hahaha...Sory la kalo korg pening...AKu mls nak ikut susunan...Maafkan aku ye...

Budak ni memang penakut...Masa dlm ERL sblm tu ok je sbb x rmi org..Bila masuk LRT dh stat ramai org, dia plak takut...Kena himpit2 kan?? Mjr lah ada yg prihatin yg sudi bagi tempat duduk utk k.ngah dan Ma aku..Thanx ye pada yg prihatin tu....


Cantik lukisan kat belakang tu..Sblm tu ada tarian India kat tgkat bawah...Siap pakai bulu merak bagai..Aku gayat betul lah tgk dari atas..Rasa mcm kaki x berpijak je.Hahaha..tp nak gak tgk org menari..

Ni sementara menunggu anak sedara aku sampai...Yg belaja kat PPUM...Anak sulong k.ngah aku..


Amboii Arfan..Galak betul..Ni otw balik da..Dlm ERL...Takde org, memang banyak 0 sbb tu budak2 ni suka sgt..siap main lari2 dlm tren tu...Arfan la suka sgt..Masa pegi td dia bantai tido, so otw balik dia bantai buat bising plak..hehehe..


Tgk la dia, bukan main kuat lagi dia tolak Amsyar..4tahun lawan 1tahun..Ish2...Amsyar jenis haluihh jer, tu senang je kena tolak..heehe...


Siap main cak cak tu xleh tahan..Kesian anak aku, pestime naik benda ni kan..jakun sikit la kot hehehe...Kalo tgu mama n papa nk bwk sesaje memang xde lah dik...Tahu jelh papa Arfan tu bukan blh jalan lelama nanti sakit kaki dia..Mujur lah che ngah dtg blh gak Arfan merasa naik benda ni hehehe


Tolak2 lagi


Ni lah pic kat entry sebelum ni yg aku suh korg teka tu..hehe..jelingan maut tu..comel sgt tau...pndi sgt posing ni...Arfan dlm ERL ni..bukan LRT..hehehe..takde yg teka dgn tepat..Ahaks


Haaa..ni lah anak sulong k.ngah aku..Ank buah lebih besar dari mak sedara ( aku lah tu )...ada yg kata muka aku dan anak buah aku yg ni ada iras..hehe..aku xtahu la betul ke x...anak aku sibuk nak turun dri stroller tu...time ni tgh panas terik tau...anak aku suka tgk air pancut2 tu.hehe.kalo bwk tgh mlm mesti lagi teruja sbb mlm2 ada warna2 skali kan????


cuba perati muka Arfan tu..hahaha....sebab silau matahari...


nak jugak selfie dgn anak teruna.hehehe...tetiba Ma ak pn masuk jugak..Ahaks..


ni otw ke LRT ...Arfan 2 2 dia nak..Aiskrim dan roti..Amboii.suka dia tau dpt mkn askrim..Pestime tu aku bg makan 1 kon tu...comot momot hbs..mjr ada lampin, blh aku alas kat baju..kalo x, hbs la baju baru..hahaha (perlu ke mention baju baru ke lama).....suka hati la...ekekeke...

Akhirnya siap jugak entry KLCC aku ni....Fuuuhhhh....Mujur anak aku jenis boleh duduk dlm stroller..kalo x, jenuh jugak nak layan kaki dia tu..hehe

22 October 2014

Air susu ke milo



Aku cuma mintak kurang manis, tapi dgn milo2 sekali dia kurangkan..bila minum xtahu nak rasa apa...aduhai..kedekutnya ko kak...ak ni customer tetap tau..hehe..ptt la rmi ske pegi mamak.

Hari ke dua Arfan

Hari ke dua Arfan kat umah pengasuh sementara...Dia mengamuk xnak duduk plak...AKu smpi masuk lewat sikit opis sebab duk pujuk dia, tp x makan saman jugak...Aku suh dia main2 pn dia xnak..Maybe dh amik pengajaran masa ak tgl hari pertama..Tengah dia ralit main aku main tgl je..so dia masih ingat agaknya sebab tu xnak lari jauh dari aku...Asyik duduk atas riba je...Aku suh main ball pn dia xnak...Aku dh pening da...

Tadi dia pukul tangan anak pengasuh...sebab anak pengasuh pegang beg galas dia..Aku dh risau da..dh la depan2 pengasuh..Pukul bukan kuat pn...sebab aku sempat halang..Tapi tu lah..Kita xtahu hati org cmne kan?? Aku cuma berhati2...Sape suka anak kena pukul kan, walaupon dgn budak2....

Aku xtahu la cmne Arfan skrg ni..Masih menangis lagi ke atau dah berenti..Aku dh sms pengasuh tapi dia x reply lg..Mungkin bz layan budak2 la tu...Rupanya dia ada jaga baby..Masa ari pertama baby tu takde lagi..arini bru aku nampak ada baby..Hehehe...Pengasuh pn x sihat sgt, mcm kaki dia senget sebelah...Aku nak suh dia dukung Arfan pn x sampai ati..Biasa kalo pengasuh lama, kalo Arfan xnak duduk, dia akan ambik then dukung pujuk2...Yg ni cmne nak dukung..Aduhai...Kesian Arfan...Mama terpaksa...Tadi aku nyaris2 mcm nak bwk dia dtg opis..Aku serius x smpi ati..Smpikan ngan aku sekali nak nangis tgk dia...

Kenapa Arfan xsuka duduk ctu?? Tp anak aku ni memang la...dgn family ak pn dia xnak...BAhkan kdg2 dgn papa dia pn blh dia nangis kalo aku xde...Manja sgt nii....mcm mane aku nk ajar dia ye..Dia memang peramah tapi kalo ada aku lah..kalo aku xde meraung2 plak...Aduhai anak...Kenapa mcm tu..Aku berdoa sangat2 dia x meraung2 lagi dh..cnfirm pengasuh biar je dia mcm tu je..Yelah kalo dh ngamuk2 kan kalo x makan pujuk, sapa nak tahan...Mama dia je yg tahan..ekekeke...

Sabar jelah..
Ptg nanti mama cepat2 amik Arfan tau..Arfan tido dulu ye..Jangan ngamuk2..nanti org mrh.

Rindu arfan masa baby...gomol2 dia..sebab bambam..skrg dh kurus.hehe

Coil Plug Viva

Dah 3kali okey! kete viva aku kena tukar coil..Aku xpasti lah aku dh kena kencing ke apa..Aku ni niat bukan main baik, nak tolong org melayu punya bengkel, tp kalo dia kencing aku, mmg ak sumpah la bisness dia x maju..memang hampeh..

Baru beberapa bulan lepas viva tu tukar coil..2,3 hari lepas jadi lg kerosakan yg sama..Kan coil plug ada 3 kat viva tu..2 dh tukar baru, so ad lg 1 yg blm tukar baru..Aku ni ingatkan yg rosak yg lama tu sebab belum tukar lagi, tapi rupanya yg rosak tu yg baru ak tukar aritu..Tanpa rsa bersalah budak tu ckp dgn aku..Konon katanya paling mahal dan paling ok tp apesal rosak lagi? dh la langsung xde disc dh byk kali kot pegi bengkel dia..serius jenis taik hidung masin btl.menyampah aku..Aku mls la nak kaitkan kenegerian , tp ntah la..laki ak memang dh lama anti dgn budak2 dri negeri ni sebab dh byk sgt jenis yg berpuak2..

kita ni niat nak tlg anak muda melayu tp dorg pn xnak tlg org melayu jgk mcm mn? sakit ati aku..bila ak tanya xde waranty ke sebab benda mahal kn? dia ckp benda mahal memang xde waranty, tp klo yg taiwan ( murah ) ada waranty..pandai ko kan...nape x gtau awal2 mcm tu...ada plak yg murah ad waranty ,mahal xde waranty..kalo ak thu aku plh yg murah sekurangnya nt ad waranty xpyh ak nk byr byk2 kali..ish serius ak geram..lepas ni mmg ak xkan pegi da bengkel ko...menyakitkan hati gila..xsangka kne kencing..sabar jelh

21 October 2014

Maggi Ketam - Jalan Reko

Tadi dapat wasap dari makcik (makcik pn sebaya je) ajak kua makan sekali sebab nak celebrate besday suami dia.. suami tu pakcik husband sbnrnya.hehe..Tapi husband aku ni blk lewat plak, xtahu lah sempat x nak lepak sekali..Bila gtau suami dia kata okey jer..

Dorg memang dh awal2 dh kuar..Aku ni kul 10.30 baru nk keluar umah...smpi2 je masing2 dh hbs menketedarah...haha.. bersepah2 atas meja dengan mknn..Kami dh terlambat pon..sampai2 je trs terjah kek secret resepi..Mujur kek best..blh masuk mulut..

Anak ak dri umh sbnrnya dh tido..masa nak smpi kedai blh plak dia terjaga menggagau2 cari ak sbb ak ltk dia sorg2 kt blkg..hehe.. saje nak test..konon deting berdua je..ekeke. poyo jer .pdhl tgn xlepas duk pgg tgn anak tkt menggelongsor...

Aku order 2 mangkuk megi ketam..Ingatkan sedap lah sgt..katanya dh masuk JJCM...tapi ak x berkenan lgsg lah..rsa mcm rugi je byr mahal2 utk benda tu..Mungkin org lain suka, tp bg ak..mmg ak x suka..haha..jht x? megi dia tu dh la keras lg..mcm rendam mcm tu je dlm kari ketam tu..aku mmg x gemar style megi mcm tu...Baru nk makan ketam anak aku dh nangis2 plak..ngan papa dia xnak..nak dgn aku je..bising 1 kedai..dh la dgn ngantuknya lagi, mmg lah meragam..nak pelok ak kemas2..aduhai anak..

Laki ak pn xsmpt mkn..Konon nak jaga anak tp anak xnk dgn dia..akhirnya ktorg tapau je megi ketam tu...Ketam dia biasa2 je bg ak..memang dia ltk 2 ekor ketam setiap mangkuk..aku makan ketam je..Dh balik umah pn smbung bedal lagi sekor..skrg ni tgh bersandar..sat lagi nk masuk tido plak. hehehe...

Nak tahu x aku mkn kat mn? kat jalan reko  restoren Choleq kalo x silap nama kedai tu..keadaan kdi dia sgt daif..jht x ? hahaha.. mcm berterabur, mcm kedai x siap pn ye jugak..ekekeke..sory lah ye..bg ak mmg mlm ni kali pertama dan last aku pegi. hahahaha...sory again not recommended. tp kalo korg jenis suka masakan mcm tu mungkin korg ok lah kot..pegi lah try dlu yg mn berdekatan tu..hehehe..




20 October 2014

Birthday Giveaway By Shad

Greetings and Assalamualaikum to all
Jemput Join


Klik Banner untuk Join


Birthday Giveaway by Shad dianjurkan oleh Shad dan disponsor oleh 

Wordless Monday

 Nanti cete..cube teka kat mn Arfan hehe

17 October 2014

Bila anak ikut datang pejabat

Memang huru hara weh opis aku si Arfan ni ada..bising sgt mulut dia..dh la suka menjerit / tepik...suara tu kalo halus xpe..ni serak2 basah kuat plak tu..aku pon pening dgr..Aku xtahu la ape perasaan bos aku td.. mesti dia hangin je kan..Yelah nk mtk ak buat keje pn dia mcm susah abb pk anak aku..td dia panggil ak konon nak mtk ak taipkan memo utk dia, tp tup2 dia kata xpyh la kesian plak kat aku..kang Arfan nangis..Alamak, buat ak serba salah jer..dia suh org lain...aku tkt kang org ckp ak mengada ...

Meja ak memang Arfan konker.kalo aku xbg dia naik atas meja, dia menangis, menjerit2 nak naik...nak panjat atas kusi yg aku duduk..dh tu xke bingit tinge ak kalo xbg dia naik.bila dh bg naik..memang dia buat opis tu mcm aku yg punya..dia main tepon, dia main mouse..main tekan2 butang kat pc..ikut suka hati dia..lps tu tekan2 telepon..pndi pulak tu pegang gagang buat2 cakap..cakap banyak plak tu..Kalo aku suh ckp dkt henpon,cakap dgn ma aku xde plak dia nk ckp banyak mcm tu geram sungguh tgk mlt dia..rsa nak gigit2 je..hahaha.

Aku suh tido pon xnak..dlm kol 11 lbh dia tdo skali je.tu pn sekejap jer..tdo dlm stroller kan,mana nak selesa..sedang elok time rehat tu dia bangun, kwn ajk p alamanda, so ak bwk la Arfan tolak pakai stroller tu..tak nak aku biar dia bjalan...ntah kol bpe nak smpi nt kang dh la tgh2 pns..Budak2 opis aku seme pakat duk pelik tgk anak aku senyap je dlm stroller..sebab anak2 dorg memang xsuka duk dlm tu..bukan budak opis je sebenarnya. tp kwsn umh aku pn sm..Yelah Tuhan bg mudah kat aku dgn cara ni..DIA tahu aku sorg2 je uruskan anak..kalo anak xnak duk dlm stroller susah jgk aku tau..xkan nk berdukung je..Dh la laki xblh gilir2 dukung.Nampak x hikmahnya kat situ..hehehe..takpe ada bahagian masing2 kan? hehehe...

Arfan tu ralit sgt duk main atas meja aku smpi minum susu pn dia taknak.dahsyat betul lah...ak offer susu dia mcm buat x endah jer..tp bila time balik, masuk je kete pandai plak buat2 lentok kepala menguap banyak2 kali..belum ape2 dh lena...geram sungguh..time nk drive tu lah dia sll nk menyusu...Dan penangan penat sgt, smpi skrg dia tdo lg..tapi bangun dh 3x tersedar bg susu tdo balik...penat bdn ak weh...sekali mengiring xnak lepas2 plak...arghhh. .update smbil mengiring ni. kihkih..bila ditarik ****** dia pn menarik juga...xleh nk lepaskan diri..huhu...menunggu jelh dia lps sndiri..adoiii doiii...

Nah..belanja gambar Arfan kat opis tadi..hehe..tengok lah gaya budak kecik dtg opis..mcm dia plak yg bekerja...





Kenapa Aku takde motor

Mungkin ada yg terlepas pandang yang aku penah cete pasal laki aku ni bertongkat... Aku x salahkan sape2 pon..Yelah aku pn kdg2 lupa apa yg org tulis kat blog..tambah2 blog tak pemes cm ak mmg org x kan ingat pape..hehe..

Laki aku ni dh xboleh naik moto..Kalo blh naik moto kan, aku x beli alza tu taun lepas. Disebabkan dia xblh naik moto dan aku sah2 xblh naik jugak sebab takde lesen..tambah2 nak bawak Arfan cmne klo naik motor..aku sendiri xyakin..mcm bahaya je kan.

So dengan sebab itu, aku dan suami memang xnak beli motor..Memang kalo pk agak susah la jugak.sebab nak g kedai dekat2 pon nak kne start enjin kete..tapi nak buat cmne kan..dh takdir hidup ak dan suami mcm ni..hehe..dugaan kecil je ni..ada lagi yg dugaan lbh besar dri aku kan? so aku x kisah pon sebenarnya psl motor tu.

Cuma aku kesian kat anak aku si Arfan..mcm jakun sgt dgn motor.Haha..dia kalo tgk motor mcm teruja sgt..Sepanjang 18bulan dia hidup ni...baru sekali dia naik motor..tu pn sbb kebetulan Aku pegi umah kakak aku..abg ipar bwk jln2 pegi kedai sbb nmpk dia jakun sgt kan..ekeke..Memang dia diam jelh naik moto sb masa tu dia kecik lagi..belum blh jalan lagi..Aritu msa blk Labis, konon nak suh adik2 suami ak bwkkan dia naik moto, tp masa x cukup..balik kg kan singkat sgt aritu..Takpelah Arfan lain kali yerp.hehehe.

Aku ni dulu penah amik lesen motor..Tp dpt L jer..Aku amik sekali dgn lesen kete..tp sebab lesen kete aku dh lps, so ak mls nk continue motor.sebab msa amik 1st tu aku gagal..Aku xtahu celah mana yg ak fail.sebab yg ak rsa semenya aku mampu buat .ntah la..tu ak fedup tu..mujur lesen kete dh dpt..kalo x, lagi btambah2 fedup.hehehe.

Tlg doakan ye rezeki utk kami sekeluarga. esok ma n k.ngah aku sampai..Laki ak plak nk g sg congkak dgn budak2 opis dia..kete rosak, mcm mn nak g.aku xtahu lah tu cmne..kena anto kete viva dulu kt bengkel, tgk ape mslh..kalo blh trs setel.Alhamdulillah..takmo la blarutan smpi hari bekerja..memang payah nanti nak handle.huhu...

16 October 2014

Bersiaran dari office

Pagi tadi bangun tido terus aku sms bos tanya boleh x bawak anak dtg opis..Lambat jugak bos reply...Kata 'ok'..So siap2 lah aku nak dtg opis...Skrg ni aku tengah berperang dengan Arfan...Pening la...Mesti bos aku bingit je..Nak mrh x boleh..Hehehe..

Skrg dh 11 lebih, lincah lagi dia main.dh bape kali terhantuk bucu meja..Kesian plak..Tu lah jalan x pndg kiri kanan atas bwh cmtu lah...Sibuk nak sepahkan bilik aku ni.dh la memang dh bersepah da.haha...Kul bape nth nak tido ni...

Laki aku baru pas kol.Katanya kete viva buat hal...Jadi lagi mcm aritu..Tgh2 jalan tetibe jadi slow...Mcm xleh nak bergerak.Kena guna gear 2,3 mcm tu...Aduhai..Geram plak rasa haih..ada je benda nak rosak...Dh la aku nak guna duit utk byr taska Arfan..Katanya ada 0 yg mn anak lahir bulan Januari - Jun 2013...Jawabnya kena korek la yg mana ada sikit2 tu..Memang xleh nak menyimpan lagi r skrg...Bila ada duit sikit je, ada je benda yg xkena..Ada je yg kena guna duit tu..Apesal ek?? Duit tak berkat ke? huhuhu....Alahai...think +ve jelh..Tu mujur ada duit kan? Kira rezeki jugak tu..Dia dtg time ada duit..kalo dtg mslh time xde duit lagi masak nak cekau kat mn...X berani nak pinjam2..sbb hutang lama pn lom langsai hehehe...

Doakan semoga aku sekeluarga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan..susah tau kalo guna 1 kete je sebab aku laki bini lain2 destinasi, waktu keje pn x sama...Pening2

Mintak cuti lagi

Tadi pengasuh Arfan sms gtau xblh jaga arfan esok..Dh 2hari ni..sebabnya suami dia masih x sihat..Aku phm mslh yg tidak diduga kan? tp tu lah..ak pn bermslh jgk bila dia cuti..dh tu cmne ak nak keje? rugi lah nk cuti saje2 kan?  Aku ingat esok nak bwk arfan g opis..Pagi nanti nak sms bos tya blh x bwk anak..

Bos baru ak ni ak risau sikit..sbb bilik ak tu kecik, so ruang utk Arfan main sempit.So ak tkt mengganggu bos ak je nt..Dh la suara Arfan kuat..aritu ak dh pnh bwk arfan..sblm raya haji tu..bila arfan nangis guling2 tu kan, bos ak mcm tekanan je dgr. hahaha..dia hambat aku balik ( tp sbnrnya mmg ak dh mtk halfday, cme ak lom kms brg2 je) bos ak cakap..'mila, awk balik jelah, kesian anak awk tu nangis2 da' ..ak rsa dia bingit kot dgr anak ak nangis, dia xleh nk buat keje..hahaha..lps tu trs ak kemas2 beg, balik umah..

Anak ak kn suara kuat..dh la suka menjerit..cakap2 jerit..hehehe..ak risau lah kang ganggu org lain nak buat keje..tapi kalo nk cuti, ak pn rsa bsalah sb ad keje yg x setel lagi.td bos xde 1 hari xpelah.esk bos ad..ak xnak nyusahkan org lain utk siapkan keje aku...pening la..

kalo bwk arfan pn blm tentu lagi dpt buat keje..dia sibuk nk main pc aku..duduk atas meja aku..dh tu cmne ? kalo x g keje plak ak syg cuti aku plus aku rsa mcm x best kalo EL smpi 2 hari..adoiyai..apa patut ak buat ni? kite tgk esk ape jwpn bos ak ye.. tunggu tau esk samada ak update dari umah ke dari opis..hehehe...

stay tune!!

gambar hanya hiasan, xde kaitan dgn entry.
ni hari arfan kne cucuk..nak thu x..lawak btl arfan tau.. takut nak jln atas marmar putih tu..dia mcm gayat...ak pn pelik...maybe sbb dia nampak byg2 dia kot kat lantai tu..dia xmo bjln pn..ak plak kne dukung dia..adoii anak..buat lawak btl lah...tu tgn dia sibuk tnjk budak2 yg lalu ctu.bila ak suh pegi bkwn xnak bergerak plam smbil tunjuk2 lantai.hahahaha..adoiii...ad jugak mcm ni.

Selamat Pengantin Madu

Puas hati betul aku tgk si rambut perang tu kena mcm tu..Padan muka.dh la degil yg amat..langsung taknak dgr cakap / nasihat org..Mujur lah cepat je hal tu terbongkar..Memang menjadi la dia berlakon gedik, menangis beria mcm tu..aku rasa pangai dia realiti pn mcm tu jugak lah..hahaha.jht x?

Bila ye cete tu nk habis..kalo si Zul tu ceraikan dia lagi bagus.ending paling baik ak rsa..Pangai tu langsung x senonoh.dah la amik hak org, lepas tu ko plak nak melebih2..memang mendapat la.mujur Zul tu jenis x dgr cakap dia jer..Mjr la Zul bertanggungjawab..Arghh sukanya aku..Hahaha..

Gila kan? sebab cete pn ak blh emosi mcm ni..kihkih.adik ak selalu ejek ak.kalo aku buat status kt fb komen psl cerita..wakaka..dia sll ckp ak emosi..drama je pn, xpyh nak amik kira sgt..ahh ak peduli ape.hahaha..dpt membebel tu satu kepuasan..hahaha..alaa ak tahu korg pn sm..ekekekeke, :p

Perghh kena tampar der

Memang anak bertuah betul..Laju je tangan dia hinggap kaT muka aku..pergh boleh tahan gak r sakitnya..nampak je tangan kecik tp skali kena..rsa mcm nak tampar balik jer..sabar jelh..bila aku tegur, dia boleh bantai gelak.ingat ak main2 agaknya.

Sekali ak bangun, keluar bilik..Buka lampu...tutup pintu,tinggal dia dlm bilik sorg2.. haaa tahu pn meraung2 nangis..tapi xsmpi pn seminit ak tgl dia..aku x kejam wehh..aku xpnh ajar dia pukul2 muka tu.ntah mn belaja pn xtahu la.skrg ni kan dia mmg suka tampar2..kdg tgh nyusu dia tampar2 dada..Ingat tak sakit ke tgn kecik tu tampar..adoiii..meh la try skali..

Bila dh nangis tu, ni lah cara nya nak suh dia tido..kalo x nangis, bukan blh tdo lagi ni..Anak bertuah..

Demam Dah Dia

Kena cucuk ari Selasa lepas ..Tapi harini baru start demam...Bangun pagi tadi kepala dia panas, tp badan sejuk..Mcm xlogik plak klo sebab cucuk..Ke logik ek? aku pn xthu la sbb ape ni..memang nak demam ke atau ape..tengahari td ak keluar pegi Alamanda dh janji dgn kwn..Konon nak g taska tanya pasal pendaftaran taun dpn, tp sbb dh lambat kwn ak nak masuk opis, so ak x jd pegi..Aku cme mtk kwn aku amikkan borang jer..Tp dukacita plak kawan aku kata cikgu taska gtau dh penuh..pelik betul r..smlm ak kol kata masih ada 0..mn 1 ntah betul..hangin plak aku..

Balik umah tadi aku tidokan Arfan..tido kejap je tp kepala still panas, bdn still sejuk..Dah tu dia buat2 berak cair plak.Harini dh 3x rsanya dia berak cair.siap bertakung dlm pampers. Memang busuk..Kan kalo kita cirit taik dia bau lain mcm busuk kan? kaler hijau mcm tu..Agak2 knapa ye? 

Petang td ak mandi dengan Arfan, tgh2 mandi dia muntah..lepas tu badan siap terketar2 bibir biru...Aku dh risau da tkt jd pape..tp Arfan blh senyum lg walaupon muka dia nampak mcm x larat..Lepas dh pakaikan baju aku ltk dlm stroller sb nak solat..Dia memang nampak sgt x bermaya..Biasa mulut bising...ni snyp je..asyik menguap je dari td..menandakan bdn lemah..kalo ak mcm tu lah..kalo asyik menguap,nak tido je tanda bdn x sihat..aku masak2 ltk dlm stroller je sbb xnak bg dia bjalan2.. kesian tgk.muka masam je...nak tdo je kejenya..Ni baru tidokan dia...

Aku kne EL lagi ke esok? huhu...Doakan anak aku sihat2 aje ye pagi esok.huhu..Ok lah nak p solat Magrib dulu ..

#maafjikaakutaksempurna
#setitiskasihdarmia
#kasihberbisik

15 October 2014

Jaga Anak

Bangun pagi tadi dapat sms drp pengasuh gtau dia xblh jaga Arfan arini sebab suami dia sakit..Nak bawak pegi klinik.Katanya dh 3 hari demam x kebah2.. smpi malam td dia xblh tdo sbb suami ngadu sakit2 bdn..Semoga suami pengasuh Arfan cepat sembuh..Harapnya takde penyakit merbahaya menyerang..Risau sbb skrg kan musim denggi..Nauzubillah..

Kalo pengasuh dia susah, nt ngan aku skali susah sebab terpaksa amik cuti.mujur cuti masih ada baki..Baru berangan nak bawak ke hadapan, nak masukkan dlm GCR..Hmm kalo mcm ni nampak gaya mcm xblh je nak smpn.Huhu..Jangan lah berlarutan sakitnya. ..

Kalo duk ngn pengasuh mcm ni lah..Sekali pengasuh xleh jaga so seme lah kne cuti..Kalo anto taska xde mslh pon.tapi ada mslh dri segi lain plak..Tapi smlm aku dpt tahu taska bwh opis aku ada buka pendaftaran utk taun dpn..So aku ingat nk g tgk lah taska tu cmne..Arfan dh besar, dia pndi bkwn..aku nak ltk dia kat situlah kalo ad rezeki..Lagi pon senang sikit aku pagi2.. takdelah rushing sgt nanti..InsyaAllah.

Jap lagi aku nak g taska tu ngn kwn aku..kwn ak tu jugak lah yg gtau psl buka pendaftaran ni..sbb anak dia ltk situ..awal taun aritu ak dh tanya tp utk toddler dh penuh..semoga ada harapan utk Arfan..hehe.Tp hati ak berat hati jugak nk ltk dia kat taska sbnrnya.

Ntah la..risau klo dia usik budak2 lain.atau risau kalo dia kne buli..Tapi ak rsa Arfan tahu protect diri dia.hehe..InsyaAllah..

13 October 2014

Setahun Enam Bulan

Arini Arfan ada Appointment kat klinik..Kena cucuk last sekali untuk 18 bulan..Dh lengkap imunisasi utk Arfan..Mujur tak lama sangat tunggu td dlm sejam cmtu no dh dipanggil.Tahu jelah Arfan dia mana blh duduk setempat jer..Dia suka explore seme tempat..Memang dia xnak aku pegang2 ni..Nak duduk bawah lepas tu nak main mcm2...

Bila nak timbang, ak suh berdiri atas penimbang tu dia p turun sbb nak pegang aku..aku suh dia pegang penimbang tu je dia xnak.Hahaha..Mujur nurse pn melayan je dia, xde nak marah2...Siap bg mainan suh pegang pn xjln..ekeke..Last2 amik je bacaan yg mn dekat2....Ble suh berdiri nak amik bacaan tinggi plak, dia xnak jugak..Payah sungguh anak aku tu...Terpaksa aku pegang kepala dia xnak bg dia mendongak sgt nanti bacaam x tepat la...Nurse tolong ukur dgn pembaris hehehe....Arfan2..Meronta2 dia nak lepaskan diri..
Lepas dh siap tu blh plak dia gelak sengih2...Adoii...

Nurse nak tanya aku soalan pn x blh sbb bising dgn dia..xnak bg aku dukung..Nak turun bwh..Ble aku kasi turun, dia main cak, cak plak kat langsir..Bising dgn suara dia je.Mujur takde budak lain time tu dlm bilik.Kalo x mesti lagi bising sbb dia ajak main..hbs seme brg atas meja nurse dia nak pegang..Nurse bg kalkulator, pegang kejap, lepas tu dia cmpk..Blh ke?? Adoiyaii..AKu risau betul...

Nurse siap risau, cmne nak cucuk kalo lasak mcm ni...hehe..Taknak duduk diam..Masa aku baringkan dia..elok je dia senyum, gelak2 tgk nurse tu..diam je..Sekali bila aku dh start pegang tangan, pegang kaki dia..meronta2 dia..Memang kuat sungguh...Hehe..Sampai 3 org td pegang dia,Ekekeke...Masa jarum masuk je kat peha, terus nangis...mujur la tangan dia sempat nurse tu tepis kalo tak, aku xtahu la jadi ape kat jarum tu..Risau je aku....Terpaksa aku pegang kaki dia kuat2 lwn kudrat dia...Lepas dh tampal salotape tu terus dia. Ada ibu mengandung dlm bilik tu cakap ' aik, sekejap je nangisnya' hehe..dia menangis tu sbnrnya bukan sbb takut kena cucuk, tp sebab tak suka kena pegang mcm tu..tengok lepas dh kena lepas dia diam terus...Anak2...Bising tau kalo dia masuk klinik...Suara dh la besar, serak2 basah..Hehehe..Bab menjerit memang bagi dia lah ...eekkeke..

Nurse dh pesan tadi, kemungkinan cucuk ni akan bawak demam..So kalo ada demam tu kena dtg klinik amik ubat..Tp aku harap xdemam lah....kesian anak aku..Tapi dia dh lama x kena demam.. Alhamdulillah..
Aku tgk kwn2 fb aku kan, anak2 dorg ada lah 2,3 org yg masuk hospital..semenya sebab paru2 jangkitan kuman...Yg sorg ex opismate aku..Anak dia sebaya Arfan jugak....Dh beberapa hari x sedar sebab teruk sgt kot jangkitan kuman tu..Kena pakai oksigen sepanjang masa kalo x silap..Aduhai..kesiannya..SIap masuk ICU..semoga anak exopismate aku tu kembali sihat seperti selalu..Dan aku bru thu semalam jugak yg dia keguguran Mei lepas....Kesian..Dugaan betul utk dia....

So lepas ni next checkup hanya utk timbang berat dan tinggi jelh...Tak rmai yg continue checkup ni sebab rugi masa je kn..AKu pn xtahu lah nk terus pegi ke x.. setakat timbang berat je pn..lain2 tmpt blh buat..Hehe..tengok lah mcm mn, kalo rajin aku pegi..makin banyak akal lah anak aku nanti...Nak masuk 2tahun da April taun dpn...sekejap je dh besar.



Walau Airmata Darah di TV9

Mengisahkan tentang perkahwinan atas dasar cinta antara Irfan dan Sue..Namun kerana satu perkara Irfan tanpa sengaja telah menjatuhkan talak 3 kpd Sue. Dengan itu mereka tidak blh dirujuk kembali kecuali Sue berkahwin dgn lelaki lain dan bercerai..

Dlm keadaan keduanya masih menyintai, mereka merancang untuk mencari 'Cina Buta'..Dan dlm masa yg sm, Sue telah terjumpa kwn lama (Yusuf) beliau semasa reunion bersama kwn2..Dengan terpaksa Irfan merelakan Sue berkahwin dgn kwn nya itu dan Sue telah bersumpah akan membuatkan Yusuf menceraikannya jika mereka berkawen. Namun apa yg dijanjikan tidak ditunaikan kerana Sue makin bahagia bersama Yusuf.

Satu hari Sue keguguran dan doktor mendapati Sue mempunyai masalah hati.Kerana cinta yg sangat mendalam terhadap Sue, Irfan sanggup mendermakan hati nya kpd Sue dan telah mewasiatkan kepada Yusuf jika berlaku apa2 perkara ( dia mati) dia minta Yusuf menunjukkan segala mesej2 yg telah beliau tulis utk Sue..


Ulasan aku :

Aku xtahu nk kata sedih x sbb ak tgk cete ni dh pertengahan jalan...td kua makan sbb umah ak xde air ( smpi skrg tgh taip ni pn air masih takde..doakan lah moga esk air ada ye).. aku takde feel sgt tgk cete ni tp ak rsa kalo btl2 hayati mungkin sedih kot.. Lakonan fizz fairuz dan nadiya ke ape nth nama pmpuan tu..lakonan Yusuf plak ak xthu spe..laki tu xpnh blakon tp not bad la..blh la tu utk pestime blakon..hehehe..Apa pn keseluruhan cete 3/5...Ada spe2 tgk cete ni x td?

11 October 2014

Asyik Bernafsu je Sekarang!

Nafsu makan tau bukan nafsu lain eh..Korg tgk tajuk cepat je klik nak baca pasal ape kan? hehe..tahu sgt pemikiran korg tu..hihi..Ye!!aku skrg kuat makan. kenapa ye? aduhai..Kalo dlu sebab pegnen yelah utk makan 2 org.Sekarang sorg2 pn kuat makan jugak..Aritu blh tahan makan, tp skrg dh xblh.

Baru kurus sikit aku dh berlagak p makan banyak2 plak..Nanti berat naik banyak, tahu plak marah2.. marah diri sendiri plak tu..Tgk penimbang mula rasa nak menangis..cmne ye nak atasi nafsu ni? nak try tahan mcm dulu mcm x mampu.Mungkin akan terjadi bila jarum penimbang tu dh takat 6+ agaknya.. Apelah ko ni Mila..Berubah la wei..Jangan makan banyak2.. nanti ko jugak yang susah hati.

Memang pn skrg ni dh susah hati ni..Nak tahu kenapa aku xtdo lagi? skrg dh jam 2.30pagi tau..Sebab nya aku baru lepas makan cekodok gandum + tepung jagung..Hmmm sdp..rangup dan lembut.Pestime aku ltk tepung jagung xsangka plak blh jd lembut dan rangup.Lepas ni blh la buat lg. hehe..Aku kalo tdo lambat mcm nilah..rasa lapor jer.. yg buat ak tido lambat ni sbb aku tgk cete..Laki aku donlod..mentang2 cuti kan so lyn lah..Esk mula r ngntok..Arfan dh la jenis bangun awal..

Esok kena bangun pg ni sebab abang aku nak dtg..Tumpag tdo umah sampai Rabu sbb wife dia kursus kt sini..Matikk la aku. ngntok lah nanti..hehe.sendiri cri penyakit...kan?

Aku nak buat sit up la sat..perut dh mcm gunung ni.ngeri tgk.

08 October 2014

Wordless Thursday


Alhamdulillah..Inilah yg ku rasakan jika suamiku tiada.Semoga hubungan kami sentiasa diberkati dan bahagia hingga akhir hayat..Amin..Thanx Encik Hubby

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang

Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang


Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang bermula pada jam 9.30 pagi 9 Oktober 2014 hingga 11.59 malam 28 Oktober 2014.Sepuluh blogger bertuah akan dipilih untuk memenangi Template Eksklusif untuk Bloglist dari cikkumbang.



Semua blogger dijemput untuk menyertai Giveaway ini sambil berkenalan sesama blogger.



Syarat-syarat penyertaan:



1. Follow Blog Sponsor

CikKumbangAzhafizahSyiraLokmanDayangDeno



2. Like Fanpage Sponsor





3. Buat entri bertajuk Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang



4. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan publish.



5. Make sure korang tinggalkan link entri di ruangan komen INI & nyatakan Bulan Kelahiran korang untuk memudahkan Cik Kumbang letak di Bloglist mengikut Bulan Kelahiran plus boleh wish birthday nanti (x__X)



TARIKH TAMAT: 28 Oktober 2014


Giveaway 2014 Belog Cik Kumbang


Keputusan pemenang akan diumumkan pada 31 Oktober 2014.



Good luck!

07 October 2014

Bukan taknak tambah

Nak tambah ape lah agaknya kan? ekeke...Tetiba je terasa plak nak cete pasal anak..
Sebabnya kan, aku rasa frenlist blogger aku ni kebanyakkan sedang pregnant.. Seme duk pakat update pasal pregnancy...Arghhh...Tetiba teringat masa aku mengandung dulu..Hehe
Memang la best mengandung wes. Tengok perut makin lama makin membesar,
Sampai satu masa, ada benda plak menendang2 perut tu..Ekeke...Selalu je aku kat umah memang buka je perut, sng nak bg tgk baby tu tendang2..Ekekeke...

Tapi kan, aku fobia weh..Fobia pabila kena jahit...Memang aku tak sakit semasa proses jahit tu, tapi bila ada kejadian yg x diingini berlaku seminggu selepas bersalin, tu aku takut..
Dan kesannya smpi skrg aku terasa tau..Setiap kali bila aku pk nak mengandung kan
aku mesti tingat pasal jahit tu.Hahaha..Memang stress weh...
Nampak gayanya memang xde nak ngandung dlm masa terdekat, tp kalo lah 
tetiba Tuhan nak bg, aku terima je..hehe..Kena pasrah la lalui lagi sekali proses tu.Hahaha

Korg kan, kalo dh setahun lebih lepas kne jahit tu..Tempat jahit tu masih terasa lagi tak? Aku rasa aku masih terasa sebab jahitan aku x kemas...Memang ada mslh dlu..Nyaris2 nak kne jahit balik tau...Tapi selepas 2 minggu bersalin, doc check balik dia kata ok dh sikit so xpyh jahit balik...Tapi aku rasa sbb tu lah smpi skrg bila lepas membuang air besar kan, mesti tempat jahitan tu membengkak...Memang ngeri weh....Takut sangat, cmne aku x fobia. Huhu
Aku nk cete kat org pn xthu cmne..sebab kalo jahitan cantik, aku rasa xde kot jd cmni...

Ish, tgh2 cete ni pn aku rasa mcm ngeri plak ble ingat balik.Hehehe....Adoii.Harapnya kalo anak kedua nanti, doc tu jahit la elok2..X sanggup weh kalo mcm ni lagi....Kesian aku..
Patut dh setahun lebih ni, perasaan takut tu dh ilang..Tp setiap kali lepas membuang aku takut.
Kalo masa dia membengkak tu memang aku x selesa..Nak duduk rasa pedih2 je...Bila dh kecut, baru ok sikit..Dh la aku ada buasir...Hazab gak la..Kikiki..

Agak2, Arfan cmne lah kalo ada adik.Hikhik..Takleh nak byg kan.Hahaha..Takpelah..Awal lagi kot nak bg dia adik..Semenya dgn izin Allah...Aku bajet dlu dlm umo 5tahun..Tapi kalo dh sll duk tgk org update pasal mengandung je..AKu rasa mcm nak pendekkan sikit masa tu ke 3 tahun..ekekeke..Blh kan?? Arfan pn dh pandai skrg.Dh phm ble mtk dia buat sesuatu..So kalo 3 tahun tu mesti dh bijak...Hehehe..Ntah2 kena pantang sndiri time tu..Yelah mak aku kan makin taun, makin tua..Kesian lah nak harapkan dia lagi..huhu..

Kepada blogger yg tgh pregnant tu, semoga urusan kalian dipermudahkan ye...Banyakkan berjalan ble dh time due tu..Dan semasa dlm bilik bersalin, jgn lupa sntiasa istigfar dan selawat tau..Jangan menjerit2 je..hehehe....

Mini Giveaway Tengkubutang bersama Embun Beauty House


Segmen Bloglist Nov14 By AdeLine'


Blogger Area Mega Give Away



Pusingan U

Aku terbaca td kat blog pasal kemalangan akibat drp buat u-turn nih..Sebab tulah kalo nk u-turn, tolong lah guna signal.Ko ingat org blh baca pemikiran ko? kalo ko bg signal, sekurangnya org blkg tu blh bersedia tekan brek ke ape ke kn..kalo x jd musibah pape, Alhamdulillah blh la senyum, sengih ke ape ke kn..Tapi kalo dh smpi meninggal...pikir lah sndiri..Gara2  nak cepat sgt...terus cepat masuk kubur..Eh ni bukan ayat kurang ajar yer..Ni utk peringatan bersama..

Kadang kn aku heran la..kenapa susah sgt nak guna signal..padahal tunggu klik2 je dgn tgn tu..Bukan nya butang signal tu duduk kt blkg seat smpi ssh sgt nk capai, nak tekan..Aduhai..Banyak gunanya signal ni tau..kdg tu blh slmtkan nyawa org.Memang lah ajal tu dh ditetapkan tp klo kalo blh jgn lah sbb kan signal ni.benda simple tp mengakibatkan sesuatu yg besar..phm x mksd aku? jgn slh phm plak eh? 

Aku dan suami kan memang pantang klo org x bg signal ni.memang aku maki..Kalo husband plak klo org x bg signal tp nk masuk barisan kan, mmg dia x kan bg ruang..biarlah org tu nk rapat mencelah cmne pn.kadang ak plak risau takut tercium kan? lepas tu kdg tu blh bwk gaduh tau..

Ada aritu sekali..ad kete vios ke honda yg tetibe je masuk barisan, rapat je dgn kete aku..laki aku mmg jln dh betul..tetbe kete tu mencelah lgsg x bg signal.mmg laki aku kejar weh...aku yg membebel2 dlm kete cakap jgn baran sgt kalo drive, mmg x kemana..tp org laki klo dh naik angin dia,tegur pn xdgr dh..mmg dia p rapat dgn kete tu lps tu dia buka tingkap kalo x silap aku.. dia mrh2..aku dh risau takut kete tu gangster ke ape kn..hehehe..adoii..tgk benda simple je sbb signal je pn..tp impak dia tgk lah...bahaya kan?

So kepada kwn2 semua, tlg lah guna signal kete tu betul2..signal yg dicipta tu bukan hiasan utk mencantikkan kereta ye tp utj digunakan semasa memandu..jgn pentingkan diri sndiri..takde sape nk kata ko skema klo ko guna signal tu..lagi org angkat tangan tnjuk Good ad lah..hehe.. ok???

Kegunaan Ayat Kursi


Pentingnya ayat kursi ni..Kalo rasa terancam ke ape ke kan...aku biasa baca ayat ni lah..Terancam tu maksud aku kalo berkaitan dgn benda halus lah..kalo kata tetiba anak aku nangis ke ape ke kn.Pahtu tahu jelh duk umah apartment ni, kadang dgr bunyi guli, budak blari x berenti lah dan mcm2 lagi...

Bila baca ayat ni memang trs snyp benda2 yg mengganggu tu..Mcm yg blaku td..Aku sblm ni mmg x amk port..Tp td mcm dh serabut sgt duk berlari je x berenti2.Aku nak pk +ve pn xblh dh...geram jugak rasanya...Last2 ak baca ayat kursi ni 3x..hembus2 ke atas siling..Pndi plak ko snyp..Aduhai...napelah ye suka sgt nk kaco pdhl ak sekeluarga xpnh nak kaco ko...jgn over sgt yer..

Nauzubillah..mjr ketakutan anak aku yg penah aku cete sblm ni mcm dh ok..dia dh xde takut mcm aritu.Alhamdulillah..Jangan jd balik dh ler. xsuka aku tgk ank tkt2 cmtu.kesian kt dia sbb pergerakan terbatas jdnye.huhu.

06 October 2014

Makin merosot dan menjunam

Sedih btl tgk statistik Nuff aku ni..Semakin hari semakin menurun dan menjunam..Kesian betul..sepanjang aku x buka blog, x update entry, tak BW langsung merudum PV aku...susahnya nak statik.. Bukan senang kan nk kekalkan statistik kalo x bW..gitu lah kalo blog picisan ni...kalo pemes blog xkira update ke tak, memang org terjah jer..Adoiyaiii...esok2 lusa lah aku BW korg balik yer..Masih mood cuti ni..Esk amik AL sebab pengasuh Arfan cuti.huhu..Mujur cuti aku msh banyak ... Banyak jugak GA yg ak belum join..Arghhhh..tensi..

p/s: sampai ke sudah xde reply dri sponsor pasal menang GA tu...Perlu ke i report kt penganjur? huhu

Tiada entri raya haji

Jumaat lepas, dalam pukul 9lbh aku dan suami bergerak pulang ke kampung suami di Labis, Segamat..Adik suami ada tumpang sekali..Lepas balik keje suami pegi amik dia dan anak kat Batu Caves terlebih dulu sebab suami adik xdpt nk blk kampung skali..Memang selalu mcm ni..Adik suami memang sll tumpang..Hehe..blh tong2 ape yg ptt..ekekeke..

Kalo raya haji ni org luar memang xde sambut sgt mcm org2 Pantai Timur dan Kedah..Aku pagi raya tu bangun pukul 9pg.haha..Memang xde suasana raya langsung lah..adik2 pon bangun lambat..tp msa aku bangun tu, mak n adik perempuan suami tgh potong2 sayur nak sediakan mknn tengahari..Buat rendang daging dan masak lemak cili api ayam..Goreng sayur.. 

Lepas dh setel makan tu adik ipar ajak pegi mandi airterjun..Hehe..Blh? org beraya kami pegi mandi airterjun..Hehe..Dlm pukul 2 mcm tu gerak pegi Bekok..Anak aku dlm kete mentido plak..Tulah sblm tu xnak sgt tido,puas aku bagi susu xnak tdo.Dh masuk kete blh plak terlena sambil duduk..ekeke..ngantok sgt..

Ramai jugak rupanya yg pegi airterjun time raya..Sbb tu ak kata dorg ni mmg x smbut sgt raya haji...Mcm ari2 biasa ke xde rasa langsung smlm tu ari raya hehe..Dah smpi Bekok tu, aku dan suami duduk belah bawah jer..Yg lain semua naik atas..Laki aku mane blh jln jauh2..anak aku plak kebetulan tido..memang ktorg tunggu jelh dorg smpi hbs siap mandi..

Tak lama tu anak aku bangun, ajak dia mandi..Aku try bwk dia kat air..Anak aku xnak langsung duduk bwh.Haha..dia takut.Air punyalah sejuk..Aku letak tepi pn dia xnak..genggam erat bdn aku xnk lepas.Last2 aku pn naik je..tak sempat nak basah 1 bdn..Separuh je..Gitulah budak yg xpnh pegi airterjun hihi..penakut..Tgk air laju je kan trn tu pasal dia xnak agaknye..dengan air sejuk mcm ais lagi..eeee...aku pn xtahan.hahaha..bagus lah anak awk xsuka..kalo x jenuh jugak nk ajk naik kang..

Dh lama sgt tgu kat situ aku dan suami decide pegi tunggu yg lain kt kete je..Sambil2 blh beli mknn dan air kat situ..Hehe..Tak lama lepas tu tgh2 mkn, adik suami kol tanya kami kat mn.. Rupanya dorg pn dh siap mandi..

Yg xbestnye kan, adik ipar ak blh terjatuh sbb  batu licin..ish bahaya betul..benjol kat mata.Mujur tak kena mata..Apelah.kesian dia..Terus jadi senyp lepas kena.kikiki..Otw blk siap nak muntah bagai..ish3..yg sorg lagi plak tersadung smpi tcabut kuku.. Aduhai..mcm2..mujur ak bukan jenis suka sgt pegi tmpt2 mcm tu..ni pn adik ipar la  beria nak ajk adikberadik pegi rmi2.Yelah dh la jarang sgt masing2 blk kg kan..aku phm lah..

Aku ada la amik sikit pic kat ctu, so layankan jelh ea..Laki aku berselpie bagai..kiki...Dalam pukul 6ptg mcm tu dh smpi umah da..

Laki hamba yg dicintai nih...teman suka dan duka..Tempat gaduh dan bertumbuk jugak..kihkihkih.

Penat tau riba si bambam ni..Aku asyiklah duk tukar posisi kaki..Hehe..Lena dia tdo dengar deruan air..ececeh ayat cm dlm  novel


Abaikan diriku yg semakin gemuk kemetot tu.haha..aku benci tgk diri sndiri.huh!! nyampah..anak kesejukan pakai pampers je ekeke..Ni nak gerak pegi kat kete da.Tunggu adk2 x siap mandi lg..



Bapak dengan anak..cbe tgk muka anak sm ngn bapak ke dgn mak? hehe...time mood elok, bgs lah dia duduk dgn papa...Biarkan  pakai pampers je..Balik umh nt baru tukar baju tdo terus..nak mandi bagai.hehe


Sempat jugak amik gambar peringatan ni.hehe..bukti aku dh smpi sini..ekeke

Tempat jual2 mknn..Aku beli bebola dan nugget..Mujur tak cekik darah sgt..Cme air mineral jelh..biasa yg tu org jual rm1 je..dia jual rm1.50..tu kete putih tu kete aku lah..senang park sblh kedai.ekeke

Adik ipar yg ni lah sibuk duk ajk kakak dan abg dia dtg sini.hehe..Adik suami ak yg ni lah yg blh harap tlg jaga mak dan adik2 dia kat umah..sebab yg lain dh kawen..dialah yg tlg amikkan adik pegi dan blk sekolah.Kalo xde dia, memang ssh lah keje mak..sebab mak suami ak ni ibu tunggal.huhu...keje plak bukan keje opis..buruh kat ladang .huhu...



Tengah tunggu yg lain tukar baju..arfan ak biarkan je pakai pampers smpi balik.hehe.
Pegi sana dgn 1 biji kete dan 2 biji moto..MIL dan adik bongsu tak nak ikut..Adik bongsu tu mmg xleh berenggang dgn MIL..kalo MIL tak ikut dia pn xnk ikut.Katanya kesian mak sorg2 kat umah..Bagus sgt tau!!

Dalam pukul 10mlm  aku gerak balik Putrajaya.Anto adik ipar kat tol Pedas,suami dia amik kat situ.senang sikit xpyh masuk ke dlm anto adik ipar tu..Dlm pukul 1 pagi aku smpi umah..Mujur laki masuk keje kol 1ptg..Ada lah masa utk tido hehe..Alhamdulillah perjalanan pegi balik kampung lancar. Dan dijauhkan drp perkara yg tidak baik.walaupon ada insiden yg hampir2 berlaku..memang menakutkan.huhu...Allahuakbar..masih panjang umur..