Tabung

05 April 2017

Free Diapers Abang Arfan - 4tahun

Dh lama x mengarang kat sini..Arini rasa nak menulis pasal Abg Arfan free diapers..Sebenarnya aku xde plan sangat pon pasal nak free diapers ni walaupon memang ada niat nak buat cmtu cuma xtahu bila nak buat hehe.. Tahu jelah kan, mental mama kena kuat kalo nak anak free diapers ni..

Kesnya bermula bila pampers si abg dh habis..Aku memang xnak da beli tambah2 skrg aku kena cut cost .. so aku paksa diri jangan beli pampers untuk abang...So dari situ, aku paksa diri aku untuk ajar abg tak pakai pampers siang dan malam..Abg kalo siang dia memang ok..sebab dia dh pndai atur kencing sendiri kan..Dia tahu bila dia nak kencing, xperlu aku nak bawak2 p toilet ke apa..cuma waktu mula2 tu just tanya jelah dia setiap sejam nak kencing tak...pastu pandai2 dia la g toilet sendiri hehe..

Aku xnak cete pasal siang, cuma nak cete kisah masa malam, waktu tido...

Untuk hari pertama dia xpakai pampers tu..memang aku gigih alarm jam, setiap sejam tau..dan memang aku bangun setiap sejam untuk kejut dia..Aku pon tido2 ayam jadinya..Takut punya pasal kalau dia terbabas kencing atas tilam.hehehe..sanggup weh..xpelah korban waktu tido..Hari kedua pon aku buat benda yg sama, setiap sejam...Tp ari ketiga tak silap aku..Aku terlambat kejut...Konon nak ubah ke 2jam sekali, rupanya xblh...bila nak kejut tgk2 dh basah da...membebel lah aku dimalam hari hehehe...

Then ari ke-4 kembali ke sejam sekali plak..mujur suami aku jenis tido lambat, so aku pesan kat dia jelah kalau aku terlajak tido, dia kena tlg kejutkan abg bgn untuk kencing..

Seingat aku dalam seminggu aku ajar free diapers waktu malam, 2x rasanya dia terbabas kencing.., mujur aku tido pakai toto jer..jenuh gak la angkat 2 helai toto p jemur siram ngn airpanas..mujur la skrg ni thari betul2 panas so sempat la toto2 tu kering. hehe...

Arini kiranya dh masuk minggu ke 2 la dia free diapers siang dan malam..dan dah 3 malam kalau x silap, aku xperlu da kejut dia sejam/ 2jam sekali..Aku rasa skrg dia dh blh kontrol pengeluaran air kencing dia...sebab skrg just suruh dia kencing sebelum tido dan kekal smpi ke pagi..tak pon aku akan kejut sekali je dlm pukul 2,3pagi gtu untuk dia bangun kencing..pastu blh la tdo smpi pagi, bangun untuk pegi sekolah..

Alhamdulillah.. usia 4tahun abang dh free diapers.. xtahu la bg korg terlalu lambat ke apa..tp bg aku kira sedang2 la dgn usia dia..hehehe..Blh la cut cost untuk pampers dia mulai skrg..kikiki...

Itu jelah aku nak cete....saje tls kat cni sebagai rujukan kemudian ari untuk adik2 dia lak... biasa pmpuan mudah sikit nak free diapers..kita tgk Alma nanti usia berapa free diapers hehe..

5 comments:

Izyan Balqis said...

waahh, boleh buat rujukan IQ jugak ni, xtau la Qa'id cemane nanti nak free diapers. =)

mummy said...

tahniah dear...bestnye dah free diapers...anak sulung emy skrg 3 tahun 6 bulan..masih pakai pempers...huhu :(

Unknown said...

Hi, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Cik Nurul Pinky said...

haloooooo...lama tak sembang dengan awak kan hehehehe