Tabung

17 September 2018

Kini Kembali

Assalamualaikum... Selamat pagi semua..

YaAllah, dah terlalu lama saya x menjengah ke sini..Terlalu lama jugak tak update apa2..Serius mood untuk berblog langsung ke laut dalam..No idea, no interesting...

Tapi harini rasa nak mencoret sesuatu, walaupon takde hal yg penting tetapi hati meronta untuk menaip.. Terasa bosan?? Mungkin 😏 


Agak2 ada lagi ke blogger yang masih ingat kat saya?? hehe..Last update taun lepas bulan April sempena pembebasan diapers oleh anak teruna saya aka anak sulong.. Kisah pasal anak kedua, my princess mcm xde je kan?? Hehehe...Tak pelah nanti ada masa kita update lagi apa yg perlu tentang kisah anak2.. 

Kali ni nak bercerita pasal pregnancy untuk kali ke 3.. Dah masuk trimester ke 3 dh pon. hehe.. Alhamdulillah dengan kurniaan rezeki dari Ilahi untuk anak no.3 ni..Memang plan nak tambah tapi terawal plak 2bulan..hahaha.. Konon saya plan nak bersalin Januari 2019, tp rezeki datang awal. bakal bersalin end November 2018 plak..Hehehe... Takpelah..Sesungguhnya perancangan Allah adalah yang terbaik untuk kita semua kan?? 

Kali ni mengandung sedikit diduga..Sangkut kencing manis dan HB low..Sekarang ulang alik ke klinik setiap 2minggu sekali untuk check BSP ... Agak memenatkan la jugak sebab hari cek BSP tu kena pegi klinik sebanyak 4x.... Jam 8pagi, 11pagi, 3ptg dan 8malam.. Terpaksa la mintak kebenaran dari bos untuk keluar 3x waktu pejabat.. Waktu malam tu terpaksa la angkut anak2 skali teman sebab papanya keje...hehe..Kalau xde dugaan bukan dinamakan hidup la kan?? InsyaAllah kita diduga sebab kita mampu, kalau xmampu Tuhan x duga, betul tak?? hehe..

Dah beberapa kali scan di klinik gov tp mcm biasa la gender memang susah sikit nak nampak..lagi pun doc kat gov dia xkan berusaha cari sebab kita bukan byr untuk cek gender kan?? Depa cuma cek apa2 yg penting je, samada air ketuban cukup tak, uri elok x duk atas..Kalau kebetulan baby nak tunjuk kira rezeki ibu la tu blh nampak hehe... Tp masa 29w aritu memang ada p swasta...Kali ni memang nak jugak tgk gender apa, sebabnya senang nak sediakan baju..Masa Alma dlu memang xde scan swasta langsung, betul2 surprise sebab ingatkan boy, rupanya girl kihkih...

Bila scan tu doc cakap, baby dah penuh..berat baby pon besar sikit daripada usia dia..sepatutnya 29w kan, tp kalo ikut berat tu mcm dh 31w.. terlebih 2w hehe..Anak2 saya memang jenis lahir besar.. Semoga Allah permudahkan juga untuk kali yg ke 3 ni...Kalau semudah mcm kakak Alma lagi2 bersyukur.. Masuk LR  15minit je terus bersalin sebabnya sampai hospital dh buka 9cm hehehe.. Mujur tak bsalin dalam kereta je kikiki.. Kalau ingat balik ksiah nak bersalinkan Alma rasa lawak pon ye...

Untuk gender no.3 ni..memang saya dh pesan kat hubby jangan gtau kat sesape pon..Lagi pun masa scan 3d tu x jelas sangat..Nyampah tau..Sblm scan tu dah tanya staf klinik tu kalau 29w sesuai x buat 3d, depa kata blh je..sekali bila dh jmpe doc, doc kata bb dh penuh..kecewa jugak la..Dapat tengok telinga ngan pp dia je..hahaha.. pp mmg nampak tembam pon..xtahu la in real tembam ke x..kikiki.. Doc ad tunjuk gender dia, tp aku xnak percaya sgt lagi..Tunggu bulan 11 ni samada betul ke x scan tu hahahaha... 

Untuk persediaan sambut baby kali ni mmg aku xde persiapan awal2 pon..tetibe rasa blur mcm nk bsalin anak 1st tau..Macam xtahu nak sediakan apa..Rasa mcm xpyh la beli apa2 hahaha.. Tp aritu beli la jugak yg penting2 mcm towel, set mandia, kain lampin, baju ada lah dlm 5pasang.. bedung dan barut pakai yg sblm2 ni jer..Tp niat mcm nak jugak jahitkan selai dua, mana tahu bersalin kat sini..sebab barang bb sblm ni semua kat kg..Aku ada jugak jahitkan baby ni beberapa lai baju..hehe sb tu nak sgt tahu gender, xnak la nanti buat2 rupanya kuar lain hahaha..kalo girl ok lagi pakai baju boy, tp kalo boy..naye la aku nk pakaikan dia baju girl hahaha..

Skrg aku dah 30w..Memang sarat sangat dah..kalau tgk keadaan aku mcm tgh tunggu hari je..Masing2 mesti akan tanya, bila due..Bila ckp lagi 2bulan, masing2 terkejut hahaha..Sbb perut aku besar..Mana tak nya, sblm ngandung pon dh gelebeh2 kan, so bila ngandung bertambah2 laa..sb tu jd besar sgt perut tu hehehe..Lagi pun previous mengandung pon sejak yg 1st lagi mmg jenis perut besar..Org kata kulit tebal kot ek?? hehehe...Kalau baring mmg kena lapik bantal bawah perut, kalau x, mmg sakit..rasa cm tegang je kulit2 perut sebab dia melendut ke bawah..hahaha.blh byg tak mcm mn? hikhikhik..

Tapikan sebenarnya, aku sedikit takut tau nak hadap waktu bersalin kali ni..Aku xtahu kenapa fikiran aku selalu pk bukan2.. Sebabnya aku diuji dari awal pregnancy, so aku risau kalau2 waktu bersalin pon aku akan diuji jugak..Serius aku takut, walau memang sll doa dipermudahkan semua tu kan... Paling aku takut, kematian.. sebab skrg ni blh kata setiap bulan akan baca pasal org bersalin meninggal.. Terpikir plak aku, kalau aku salah sorg yg terpilih, mcm mn la anak2..Mmg suami blh jaga, tp mcm mn..nak duduk mana, sebab skrg duduk kuarters kerajaan..Xkan suami nak blk kg dia yg dh tersedia susah tu..ramai2 nak ddk 1 bumbung..Haish..Aku xyakin la keadaan anak2 aku nt mcm mn..Suami mesti kena keje, nt dia tinggal anak2 aku kat sape dll...org xkan jaga anak kita mcm kita jaga kan?? Org pn xleh nk syg anak kita mcm kita syg..perasaan tu lain..

Nak suruh famili aku jaga pon, ntah mak aku larat lgi ke nak jaga cucu2?? Ntah la semua tu mmg hari2 mengganggu aku..Tp aku xde lah pk smpi sakit2 otak kan?? Ikut the flow je..Moga2 aku dipanjangkan usia untuk melihat dan membesarkan anak2 aku sendiri..sekurangnya sehingga mereka mampu untuk jaga diri masing2.. :-)

Korang, tolong doakan untuk aku skali ye... Ada ke geng blogger yang sama2 bakal bersalin bulan Nov nanti?? hehe..Semoga urusan kita dipermudahkan nanti ye :-) love....

No comments: