Tabung

08 July 2012

Majlis Bacaan Yaasin dan Tahlil

Assalamualaikum..

ari sabtu lepas ak ada buat majlis bacaan yaasin dan tahlil kat rumah..almaklumlah...rumah tu sejak masuk memang xde buat ape2 majlis pon lagi.hehe..dulu bujang ..sekarang dh kawen sbb tu baru buat selepas 7 bulan duduk kat rumah tu..hehe...ak panggil lam 5o org, tapi kebanyakkan nye xdpt hadir.dorg ada alasan dorg tersendiri, so ape nak buat kan...terima jelh.hehe...yg datang ade dlm 20 org kot, termasuk ahli surau.. xpelah asalkan majlis berjalan lancar..

eh2 tapi kan..yg ak lucu kat cni..sepatutnye majlis tu ak nak buat lepas magrib, sebab ak takut ramai yg xleh hadir kalo buat pas isyak...so ptg tu ak g ajak org surau, mtk dorg imamkan bacaan yasin kan, itu lebih afdal, ye dak? ada lah sorg pakcik ni (bilal) bile ak ckp lepas mgrb, dia kate on je..so ak dh lega r kn..mujur la dorg free..lepas tu ak balik umah settle kan ape2 yg patut plak.kemas2 umah, mop2 lantai....susun2 meja dan kerusi, sofa bagai..

lepas magrib tu dh ada tetamu yg dtg...tunggu punye tunggu pas mgrb ahli surau xde kunjung tiba..ak dh pelik da...xkan pakcik tu lupa kot kan..adeii...tetamu dh dtg..ak cam segan la plak..masing2 dh lapar.hehe...then ak amik keputusan turun ke surau balik, tgk ape yg dh jadi...so aku turun ngan akk ak...boleh plak ak tgk pakcik tu n the geng duk bermesyuarat ber 4 dlm surau tu..tetibe dia nampak ak, dia kate lepas isyak la sebab xramai org skrg ni..adoi..pandai2 plak pakcik tu ubah masa sndiri, dh la x gtau..ktorg ni berjanggut la tunggu kat rumah..ak ni bukan men cepat2 tadi ingtkan lepas mgrb..adoi pakcik2..apo lah...nak marah x boleh hehe..so gelakkan je..

naik umah..maklumkan pada semua tetamu..terpaksa lah ak mintak maaf kat dorg..x berjln seperti dirancang.huhu..so lambat lah kiteorg mula majlis aritu...masing-masing perut dah berbunyi2 hehehe..kesian kat kwn ak yg dtg ngn moto tu..balik dh lewat mlm, sorg2 plak tu...adei...mujur kawan ak jenis x kisah.. kalo x mesti  tarik muka muncung da.hehe...Alhamdulillah majlis tersebut berjalan lancar dan berakhir dgn jayanya.ak happy sgt.. 1st time buat majlis kat umh sndiri.. :-) mknn pon ak siap tapaukan lagi utk kwn2 .. hehe terlebih byk :-)

SYUKURRR!! :-)


notakakikudimulutmu: xde pic mknn la...mls nak snap..ahaks

7 comments:

Yasmin Aris said...

knape slalu cemtu ek . macam sis sy kawen rituu , dh booking awal2 da kt tok imam tu cakap nak nikah jumaat, pastu ary rabu gitu boley plak dia gi umrah. Atleast gtau laa dulu kan .
So ktorg tpakse laa cari yg baru . naseb baik ade . hehe

nazirah said...

alhamdulillah, rezeki tu dpt wat kenduri, bg org makan.. bgs2.. ;)

hairy said...

la boleh jadi cmtu kn...tu semua dugaan tuh....

syafiqakarim said...

dugaan.takpe.
alhamdulillah da buat kenduri :p


ltk pict mknan sedap lagi :p

ubi said...

hu, biasala mcm tu, makmum x cukup dlm masjid mcm x syok pulak kan..

kata kila said...

tapau kan utk kila takk!!!!! hahaha

anif abdullah| AA said...

mujur lah berjalan lancar kan.huhu