Tabung

27 November 2015

Sudah 2 anak wehh!!!!

Macam dh lama sangat rasanya aku tak mencoret kata kat sini...Rindu tu rindu, memang setiap hari aku buka. sekadar melihat dashboard kalau2 ada yg komen entry2 aku..Tp nampaknya sejak aku tak BW ni memang xde sape pon nak jenguk ke sini tinggalkan komen..It's okey..Walaupon aku rasa sedih la jugak..hahaha....


Bila dh masuk anak dua ni, perasaan nak menulis makin malas..Tambah2 nak menulis pakai henpon.. Lagi membuatkan aku malas....Laptop ada je kat umah, pon malas jugak..Malas nak buka..Haha..So kalau dh ada sifat M tu x yah cakap pape lah kan?? Ekeke..

Petang ni jadi rajin sebab malam td suami dh bertanya, ' awak dh x update blog ke?'.. oh rupanya dia sll jadi stalker blog aku..Rindu penulisan aku rupanya hehe.. Dan masa pagi tadi pon bila dh smpi opis, siap mesej aku pesan, sila guna laptop kat umah tu kalau bosan..Siap bg cara lagi, kalau Arfan kacau, letak je laptop atas meja makan, menulis kat ctu..So skrg ni mmg aku ikut la apa kata dia..Skrg memang aku dekat meja makan pon..sambil buka lampu dan sangat best..Haha..Anak-anak?? dua-dua dh tido..Dh petang mcm ni masing2 baru nak lena..Haih...geram je rasa...

Si adik memang nak tido, tp lelap skjp2 je xsmpi 5minit dia berjaga balik..kes suara abg kuat time bercakap ke memang peel dia xnak tido pn aku x pasti lah.. Si abang plak puas dipaksa tido dia nganjingkan je aku..Minum susu dh..Td sebelum minum susu janji nak tido, bila dh habis susu, dia duk gelak2 plak..adoii lagi geram..hahaha.. sekali dia lalu sblh aku..Rupanya berak..Si abang skrg ni xtahu la kenapa, dh malas nak ckp kalau berak..kalau aku atau suami x bau taik dia, jwbnya memang x basuh la berak tu....Ntah ape kena la si abang..Aku membebel kat dia, pesan kalau berak, gtau la.. Tp dia gelak je..Boleh tahan mcm tu? Hahaha...buat perangai sungguh..

Alma sejak usia sebulan aritu dh stat gelak..Dh boleh nampak org..Memang nak org tegur dia jer.. Kalau tak tegur, dia nangis..Dia bosan terbaring sorg2..Kalau org layan dia, amboii galak bukan main suara dia bercakap...Macam banyak sangat cete dia tu..Skrg dh usia 2 bulan pon.. Semalam p klinik cucuk, mujur nangis kejap je time masuk jarum, lepas tu terus diam..Memang supergirl betul si Alma tu hehehe...

Setakat Alma lahir ni Arfan xde lagi kacau Alma..Maknanya takde lagi dia nak pukul ke, cubit smpi nangis ke, atau apa2 yg merisaukan aku..Aku percaya untuk tinggalkan dia dgn Alma bila aku mandi atau membuang..Sbb aku yakin dia mmg bukan pengacau..Alhamdulillah bab tu...Suka nak cium bb,, Sblm cium dia mesti mintak permission aku dulu..Kadang tu nak dukung lah..CUte sangat tau..Ahaks

Setakat ni, menjaga mereka berdua takde mslh bg aku..Aku masih boleh handle..Sbb Arfan dh besar,,Dia boleh bawa diri dia sendiri..Takde lah nak melekat je dgn aku kan..So aku boleh layan adik dia..Dia pn xde lah jeles sangat...cuma kdg2 je kalau dia nak susu, time tu aku tgh pegang baby, memang dia akan minta aku letak bb then pegi buat susu dia..kalau tak layan mmg dia nangis..tu jelah peel dia..ada lagi lah yg lain tp xde yg boleh aku hilang sabar pon.. peel biasa2 je stkt ni..Yang pasti dia dgn Alma memang baik2 je..

Aku pon takde lah nak melebihkan Alma sangat..Taknak bg Arfan terasa tersisih plak nanti kan.. Alma kecik lagi blm tahu pape so aku lbhkan Arfan jugak lah..Kalau dia nak bermanja, aku layan je..Nak peluk, nak cium..Nak tido sblh aku lah..Kdg nak aku je buat susu, xnak papa dia.. Alhamdulillah masih mampu mengawal emosi dlm menjaga anak2..hehehe..

Aku mcm tak percaya je dh ada 2 orang anak hehe..Rasa mcm baru je Arfan keluar, eh tetibe Alma plak..Cepat sungguh masa berlalu..Dah sepasang pon..Dan masih tak percaya aku dapat gigirl.Kalau yg dh fren dgn aku kat fb mesti dh baca kisah aku..Takpelah aku ulang sikit2 kat sini..

Sebenarnya aku tak terpikir langsung aku akan dapat gigirl..Hati aku memang masih nak kan baby boy..Sbb tu bila org tanya ak jantina baby mesti aku jwb boy sebabnya bila aku scan memang xnampak jantina so aku teka jelah..Dapat tahu girl hanya bila nurse tunjuk slps aku melahirkan.. Tu pon sblm nurse tunjuk, dia suh aku teka dulu, mulut ak tetap jawab boy..kihkih..Sekali dia kangkang baby dpn aku...speechless wehh, gigirl rupanya hahaha...

Bila dh balik umah baru sibuk mencari nama baby...Aku gugel je nama baby,sebabnya buku yg pernah aku beli untuk nama2 anak tu kakak aku pinjam then dia dh hilangkan..Sedih gila wehh..Dh la tu laki aku yg belikan..Tp nak wt cmne..Kata adikberadik, nak berkira lebih2 tak boleh hehehe..Mujur ada pak gugel, blh jgk guna time2 baring smbil mencari..So tercipta lah Nurul Alma Shameena.. Alhamdulillah proses pendaftaran nama lancar..walaupon sblm tu ada sedikit kekeliruan..tp mujur tak lama setel..hehe..


Lagi sebulan je cuti bersalin aku akan habis..Pengasuh masih xde..Aku blh rileks2 je kan..Aku ingat nak sambung cuti sampai hujung taun terus..Kena amik AL 8hari..Mujur ada baki lagi cuti tahunan aku..Senang kira masuk keje awal taun dpn je kan..Aku malas sbnrnya ni..Hahaha..Kalau ada durian runtuh, memang aku apply cuti tak bergaji dh tau...Menjaga anak2 kat rumah oh nikmatnya sambil menjahit...Agak2 mencabar tak ye nak menjahit dgn anak2 yg kecik ni...Arfan tu dh la suka menyibuk..Hahaha..Mama aku suh cuti menjahit 100hari..Tak tahu lah smpi ke tak, sbb skrg mcm dh gian sangat tgk mesin jahit ni hahaha..



7 comments:

Asha Lya said...

Syukurla sis da ada Ank dua kan..anugerah trindah tu..kita semnjak dua 3 menjak ni memg trlalu sibuk sgt.dgn jaitah,dgn pindah umah..mcm lgi la hhi

Sheila Adziz said...

semoga sis n bby sihat... rehat sepenuhnya sis...

Unknown said...

Selamat menulis kembali...Sal singgah sini..

Maria Firdz said...

Alhamdulillah.. Dipermudahkan.. Teruskan bercuti dan Pantang betul-betul...

sitirohaida said...

welcome back...bila dah ada dua handbag ni,memang payah ler nak menulis kalau kat rumah...

Mar Mansor said...

kalo swasta cam saya ni...cukup 60 hari sila naik kerja atau anda terus tak payah datang kerja...huhuhu

NrlAidaHml said...

Alhamdulillah..dah sepasang dan ada anak dua..feeling dia best kan Cammy..kalau diorang tidur je mulalah rasa pelik n sunyi..tapi time tu lah kita belh buat kerja rumah..hihihi