Tabung

22 May 2016

Cerita kisah anak2 jer

Macam dah ramai Sgt je anak2 aku Kan..Baru 2 org..hikhik..Macam Nak tambah lagi je kn..ekeke..mestilah..kurang2 kena 3 org...tp tunggu Alma n Arfan dh pndi urus diri sendiri dlu.. (InsyaAllah) Kalo aku seorang penyabar..haha..sebab masa Arfan dlu AK ckp gtu gk, konon Arfan 5,6 taun Bru nk tmbh..tup..tup..Bru masuk 2 taun dh sibuk mengandung..haha.poyo je kn.sebab aku suka baby kecik2 ni..fasa mengandung pn best jgk...ekeke..

2 minggu akhir ni aku diuji ank2 x sihat.. Mula2 abg demam kena HFMD, minggu berikut adik lak demam naik campak..Aku dah pening macam mana nak buat ni dengan cuti aku..masa abg x sht, suami dh cuti 3 hari..dia swasta xblh amk kerap..so tpaksa aku lah berkorban..

Bos aku memang baik je, dgr ank tak sihat dia ok jer..dia pn seorang ibu kan..cme aku jelh segan..hihi..tp msa alma kne campak,ari pertama je aku msj gtau..ari2 berikut, ak anggap dia phm sendiri lah ak xdtg opis tu.hehe..jht x ? kiki...

Minggu lps mmg 1mggu r ak tak kje..mmg heaven sgt ko duk umh dgn anak2 jer.. tapi kn aku pelik..campak Alma ni tak lama..Aku xtahu tu btl campak ke tak..kat kaki dia xde pn..kat muka n badan je penuh..then xnampak pn Alma garu2.. ke sebab aku awal2 dh letak calamine ek, dia jd terbantut nak keluar semua? sebab 1st ak nampak merah2 trs ak ltk calamine tuh.. Mula2 ak ingat dia jangkit abg arfan HFMD tp mujur bukan.Alhamdulillah ..


So esok 23/5, rutin bekerja seperti biasa.. anto anak pepagi..bangun awal siapkan bubur Alma.hehe..Harapnya abg Arfan ok lah g school sebab dh lama x g taska kan..byk benda da dia tlepas utk belaja..Aku tgk kt fb taska dia, siap ajar kenali ikan, udang dan sotong..anak2 blh pgg sekali..bagus sangat kan..


Aku juga harap esk masuk keje, xde keje menimbun atas meja.hehe..bos aku selalu dia bt keje sendiri je..kalo aku ad pn banyak dia wt sendiri gak..ekeke..lagipon ad PPT kat opis yg mmg dia duk sll mtk tlg..Arap semuanya ok selepas hampir 2mggu x masuk opis..ekeke..


Tp next week stat cuti blk 2,3 ari sebabnya 30/5 abg Arfan operate hernia..semoga cepat sembuh kalau x semggu lg mama cuti..aku tkt cuti x valid je..sebab kn gov ni dia ada pengiraan tertentu berkaitan cuti ni...kang x memasal jadi cuti x bergaji lak. huhu...tolong doakan abg Arfan nanti dipermudahkan urusan pembedahan ye..


Alma skrg ni masih tahap yg sama cme pergerakan dia lebih laju..gigi x tumbuh lagi.. belum berani memanjat..belum merangkak..memang wanita melayu terakhir sungguh, lembut dan sopan..hehe.. tak lasak mana..ekeke..

Kalo depan orang dia bagus jer..sape x puji dia..mesti org kata baiknya, bagusnya sebab diam jer, lgsg x bunyi suara..duk pndg2 org je..melainkn dia nk susu / thp ngntuk melampau je bru dgr sore..Alhamdulillah..jaga dia ok je setakat ni..


Next aku smbg lg psl anak..skrg seme tgh tido..mcm best lak tgk..nak join sekali kalo jenere ( bahasa ganu kelate )..



3 comments:

Eintan Nurfuzie said...

FMD pun de jadi pada ternakan..

Mar Mansor said...

dugaan seorang ibu kan

hamelia sunita Hamid said...

semoga dipermudahkan urusan operate hernia abg arfan ..

hehe..anak pempuan mmg sama je kan..ingat anak sulung emi dulu pun mmcm tu la,.sopan semacam je..ni adik dia ya allah lasak jugak..skrg baru 8 bulan lebih dah start bangun berdiri...