Tabung

31 October 2012

Semoga Bahagia Hingga Bila-Bila

Salam kepada semua pembace blog aku yg tidak bape nak semenggah ni..

Sebenarnya xde ape pon yg aku nak kongsi ngan korunk.Saje nak menulis tanpa hala tuju..hekhek..
Korunk penah bace kan aku skrg ni ngah pregnant.anak 1st..baru je 18minggu..tak tahu nak cakap teruja ke tak..tunggu dia dh tendang2 nanti bru excited dia lebih ckit kot.hekhek..tapi skrg ni pon aku n hubby sll je borak ngn dia..usap2 perut aku..sll je picit2 perut nak rasa dia duk mane.hihi..mane tempat yg keras tu maknanya tu dia la kn?? Pengalaman pertama..ahaks.Semoga lancar semuanya..

Minggu depan aku kne g klinik lagi..2minggu skali jumpa nurse.Sekali ngan scan..aku xtahu la nape aku kne 2minggu skali..sepatutnya sebulan sekali.huhu...Arap bos aku phm la..Yelh skali p checkup mau separuh hari aku hilang,xmasuk opis..hehe...nek segan pon ad jugak kat bos..

Aku mmg xde byk masalah pon skrg..Fasa muntah2 dh benti sejak masuk 4bulan ni. Alhamdulillah...Tapi makanan lom semua boleh masuk..Kalo mknn kat kedai stil lagi aku x berselera sgt..Baguskan baby aku ni..Dia xnak bg ak mkn luar.hehehe....dlu boleh kate tiap2 mlm kuar mkn..skrg ni..seminggu sekali pon dh kira bagus la..ahaks.Tapi satu lagi mslh aku, gigi dan gusi..Aku ingatkan gigi aku buat hal sbb usia makin lanjut kan.Upenya kwn2 ckp ada kaitan dgn aku pregnant ni..Dia kata maybe kalsium ak dh x ckup sbb baby dh serap kebanyakkan nye..sbb tu gusi aku selalu je berdarah..kalo gosok gigi, xpyh ckp la..pekat je darah kua..xnmpk da kaler putih.huhu..nak kne kumur lama bru leh stopkan darah tu kuar. Korunk ada mslh ni tak?

So kawan ak nasihatkan nanti masa checkup gtau kat nurse..nanti dia suh refer kat klinik gg..Harap ada penyelesaian la.so buat masa skrg, ak kne bykkan minum susu jelh nk bagi kalsium lebih.Mujur tekak aku jnis x kisah minum susu, kalo tak susah gk kn..Ada cara len lagi tak nk tambah kalsium??huhu..

Aku harap jugak berat ak x nek mendadak lagi minggu dpn..hb pn jgn lah terlalu rendah..kalo tak cmne aku nak buat lg.huhu...arap baby kat dlm sihat2 je...arap dia dpt khasiat drp ape yg aku mkn. Eh tadi aku mkn dominos, agk2 de khasiat tak? hehehe...

1 comment:

QasehnyaRania said...

in shaa Allah semoga baik2 aja.jaga diri :D
tumpang gembira ;D