Tabung

02 April 2015

Esok Nak Belaja Jahit

Aku taktahu macam mana lah gaya aku belaja jahit esok.hehe..Dah zero ilmu pasal jahit menjahit ni..Takat jahit tangan tu boleh la huduh2..Ahaks..Katanya esok aku akan belaja jahit Jubah Cut A...Diorg cume ajar jahit baju size anak patung jer nanti..Tapi cara nak amik ukuran size manusia, still dorg akan ajar jugak..Katanya dorg ni ajar tak menggunakan pola. kita nantikan esok macam mana ye..Hehehe...


Lagi satu masalah aku ni, si Arfan..Tak tahu nak p letak pengasuh ke atau nak suh husband aku je yg jaga...Kalau dia jaga, aku taktahu mcm mana dia nak jaga Arfan tu..AKu risau kalau Arfan lari2 je, celah mana plak laki aku nak kejar kan?? Kalau nak suh tunggu dalam kete je, confirm2 la si Arfan tu bosan..Tambah2 kalo dia tengok aku keluar tp dia duduk dalam kete...Dah la Arfan tu skrg ni dah pandai, bila kete benti je..Terus dia ajak keluar, jom..jom..Kalau x keluar dia mengamuk la..Haih..Tp kalau x bwk dia, aku n hubby dh xboleh nak jalan2 lah lepas habis kelas jahit tu..Pening jugak ni memikir...Kat area Cheras tu dh la ktorg ni memang xtahu jalan, xtahu tempat..Nak suh laki aku pegi lepak mana2 pon kami taktahu kawasan tu hahaha....


Doakan aku yer..Aku berharap sangat aku berjaya belaja menjahit ni...Untuk tambah pendapatan keluarga..Semakin hari, semakin sempit plak kalo nk arap kan gaji semata2 hehe....

Sebelum ni konon nak belaja mekap..Nak amik upah mekap...Tahu jelah kan, upah mekap skrg mahal ko...Tapi aku pikir2 balik, upah mekap ni banyak berjalan...Ke sana sini, kang takut anak2 pn aku x terlayan..Hehe..Tambah2 brg mekap ni mahal2 jugak..Modal nak beli brg mekap tu kena banyak..tengok la mcm mn..Kalo dh ada modal nanti blh la belaja mekap sekali...Tp taknak la serius sangat..sekadar mekap biasa2 je, amik tempahan buat kawan2 yang xmampu nak upah MUA yg upah mahal2 tu kan...Ekekeke...Bajet mcm ramai je yang nak amik khidmat aku kan?? wakaka... Berangan tu mesti kena ada..Baru la rockkk hidup ni.

3 comments:

Maria Firdz said...

Sy pun nk bljr tpi smp skrg tak terbuat.. Huhu..

NrlAidaHml said...

semoga Mila dapat belajar buat Jubah tu dengan jayanya..nanti boleh tempah kat Mila..Akak pon sekarang prefer pakai jubah je..malas dah nak berbaju kurung..hihihi

Ash Awan said...

good luck! itu dalam list azam tahun baru saya last year. ahahah tak buat lagi.