Tabung

18 June 2015

Catatan Ramadhan ke dua

Poyo betul aku ni hari2 nak buat catatan puasa..

Hari ni hari kedua aku bangun sahur pukul 4 pagi...Semalam memang aku tido awal.. Arfan pn aku xlayan...Hahaha..Aku tak sedar pon bila masa dia p tido sebelah aku...Aku tinggalkan Arfan dengan husband kat luar.. Ahaks..Ngantok weh..Penat sangat rasa...So bangun pagi ni rasa bersemangat sebab dpt tido lama sikit..hehehe...

Tapi skrg ni tengah menaip ni rsa mengantok datang balik, tu aku paksa menaip gak ni.Kalo layan mata, mau terlelap plak aku depan pc ni ..hehehe..

Pagi tadi konon nak buat sambal cili ayam..tapi bila tengah2 sedia bahan tu terlintas plak, baik masak nasi goreng je..Nasi goreng dan ayam goreng...Lagi simple dan mudah..Serta x perlu tunggu masa lama..Alhamdulillah..siap masak pukul 4.30pagi.Kejutkan husband slow2 sebab xnak sikecik tu bangun macam semalam...Sibuk dia bangun sahur jugak...Lepas tu nanti ngantok sampai school, mula lah nangis meragam...Mujur arini dia tido lena...Sebab 3.30pagi tu dia dh bangun mintak susu, tu x sdr bila time sahur tu hehehe..Syukur sangat..

Dalam pukul 6pagi baru dia bangun, terus cari aku..Dah la masa tu tengah membuang..Hahaha..Rileks je dia bukak pintu bilik air..Bila aku cakap tengah uukkkk dia terus p tido balik..tertonggeng vontot..Lepas laki aku siap solat, dia baru keluar p depan...Pastu laki aku suh p mandi..Dia bab mandi, memang suka sangat...Terus aku mandikan dia..Arini 6.30pagi aku dah siap da..Dah siap pakai tudung..Awal kan nak pegi keje..hehehe...So rileks2 dlu layan Arfan minum susu bagai, dlm 6.50pagi baru turun n gerak p keje...


So untuk hari ke dua ni, aku sampai opis seperti semalam gak 7.20 dh siap thumprint..hehe..Kalo ari2 biasa pon mcm ni kan best, xperlu aku berebut2 parking.Takperlu tergesa2 melilau mencari parking.. Tp tu lah..Hanya di bulan puasa je blh awal mcm ni..Hari2 biasa, xsanggup la plak nak bangun awal2 kan? haahha... Bulan puasa ni aku masuk kol 8pagi, sblm puasa aritu dh 4hari aku masuk lewat...Arghh tension btl...Sll terlajak tido kol 6,30pagi baru sedar...memang x sempat la dh la Arfan pon liat nak bangun, sedap plak dia tido time kita nak cepat...Skrg ni aku tengah memikir nak bg alasan apa dlm sistem tu atas kelewatan2 tu..Ada yg lewat 1 saat..adehh..geram x?? huhuhu...

6 comments:

Zai Zamree said...

thanks bg idea...nk wt nasi goreng je la time sahur...hihihi...nasi bkuah x brapa nk jln

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
waaaaaaaaaaaa
awai betoi uols masok opis yer :)

adianiez AIDA said...

2 ari ni aida x bangun sahur awal.
dok umah mak mertua :)
bangun kul 5 ha ha ha...
semua da siap atas meja :)
bertuah punya menantu aku ni la kuang kuang kuang...

Mar Mansor said...

awalnya sampai opis..saya kalau terdesak je sampai awal..biasa siapkan report lepas subuh syapie..hihi..

Mek Zumbie said...

Hahaha takpe. Lewat beberapa saat aje no hal kata sistem ahahaa Aku first day pon lewat 8 minit untuk thumb print. huuhhh.....Bos macam murung je nampak ahahaha

dalila said...

same la..sahur ke 2 aritu pun ila wat nasik goreng jgk..senang!