Tabung

29 April 2021

2 Oktober 2018


Update : 30.4.2021 

tak sangka plak ak x 'terbitkan' cete ni. masih dlm draf haha.. anak ak hat dlm cete ni pon dh besar dh.. bersalin czer sbb dia besar..4.32kg.. skrg dh 2tahun stgh hehe...xpelah ak paparkan lambat kan? hehhee


.......................................................................................
Ni kisah 2018 :

Hai selamat tengahari..Arini kita tak keluar rehat sebab baru je masuk opis.. 

Tadi pegi klinik bawak 2 beranak yg demam.. Si apak dan anak gigirlnya.. gigirl dh beberapa hari demam malam, apaknya baru stat mlm tadi..smpi ngigau2 je masa tido..bising tau kalau apaknya yg demam hahaha...kalah anak kecik dia punya merengek..kiki...

Setel urusan di klinik so bawak balik depa ke rumah..Maaf la mama xdapat nak tolong jagakan apak dan gigirl..Sebab cuti mama dh kritikal..Mujur apaknya phm..Tp xtahu la mcm mn keadaan umah tu..Apaknya confirm tido..tp si gigirl xtahu la tido ke x... Nak tinggal tadi bukan main meraung dia .. bukan boleh berenggang dengan Mama..adoi.Mama xblh tgk ank meraung gtu..rasa nak bawak je tp x boleh sebab bos ada..mcm smlm bos cuti boleh la bawak skali.. Sabar jelh duhai hati.. sindrom mak2 biasa la kan..

Tadi gigirl kena amik darah..Memang nampak rileks jelh dia..Mula2 dia ingat mama yg nak amik darah sbb sblm2 ni biasa tgk mama yg kena..sekali dia yg kena hehe..nurse pgg tgn dia tepuk2 tgn snyap jer..skali nurse cucuk jarum baru nangis..hihi..lepas tu darah plak xnak keluar aduhai..memang sakit la wei..aku phm sgt perasaan gigirl cmne..Last2 nurse mintak tlg kawan dia amikkan then dia pegang gigirl..Mayb dia tgk aku ni ssh sgt sbb dh sarat xmuat perut hahaha..dah tak memasal 2 2 tgn gigirl kena cucuk jarum.. Gigirl snyp je masa mula2, masa masuk jarum je dia nangis kejap, pastu darah dia plak jenis pekat likat, x berapa nak ada sangat..heran sungguh aku hehe.. jd lama la sikit proses nk kuarkan darah tu mmg dia bpusing2 la..kesian sggh ak dgr dia nangis..lps kua jarum terus snyp.. gud girl sgt..kiranya nangis dia x lama la..lepas tu dh aktif balik hehehe...

Bilik jumpa doc, mujur la cuma virus biasa je..Doc kata mayb kesan tekak dia merah sangat n tonsil bengkak..so dpt la ubat demam, selsema dan batuk.. 3 serangkai hehe.. Apaknya dapat ubat batuk dan panadol.. Lepas tu g cafe makan2...anto depa balik umah..dan aku terus ke opis ..

Minggu ni rasa mcm banyak benda kena buat.. Smlm masuk lambat sejam sbb tunggu famili siap2 nak balik, pastu thari keluar hantar hsband g opis plak..Kalau kete 1 je gini la , susah nak bergerak.. Baby white masih dlm bengkel..Harap2 cpt la siap huhu.. Arini plak masuk lambat sbb bawak depa p klinik plak.. Esok aku  plak kena amik BSP 4x kat klinik. Plan nak amik cuti kalau babby white dh siap... Khamis plak masuk lambat jugak sebab ad appt checkup pregnancy, dan ada sesi scan..yeaaaaaaaaaaa... sangat ditunggu2..harap semuanya ok...Jumaat je free , harap xmasuk lambat jugak la... kdg rasa bersalah tu mmg menusuk dlm jiwa tau...yelh bukan semua org akan phm mslh kita..kalau cuti aku banyak lg, mmg aku bantai cuti je weii..xsuka jgk nk keluar masuk lambat ni..tp kalo dh terpaksa nk wt cmne kn...harap xde lah bunyi2 blkg huhu..

Minggu ni dh nak masuk 33w pregnancy. Aku mmg dh xlarat sgt rasa nk jalan. kat ari2 ni xusah cete rasa penuh sgt, tu yg jd xlarat nk jln tu..td g klinik pon org triage pon tanya dh bape bulan nmpk dh sarat benor..perut besor dia kata, nth bape kg bb kua nanti..hehe.. MMg besor, aku xnafikan..lg pon perut ak mmg dh gelebeh kan tu yg jd makin besor tu.. tp aritu scan mmg bb besor pon...harap x besor la dri si abang dlu..kalo x, aku tkt la kang depa nak cser plak huhu..mintak jauh weiii...

Doakan jugak moga HB dan bacaan gula aku normal..xde merah2 lagi di saat2 akhir ni..aku takut la kang kena insulin/ kena cucuk utk naikkan HB tu..org ckp sakit sangat2..huhu..xsanggup wei aku nk hadap..kalo sekali xpe..ni banyak kali kena cucuk tau.. Semoga urusan aku dipermudahkan Allah nanti..


No comments: