Tabung

27 September 2013

Semoga cepat sembuh Ayah

Korg tahu kan minggu lepas aku balik kampung tanpa dirancang?? Semuanya sebab ayah aku.. Minggu lepas ari Selasa atau Rabu mcm tu, ayah aku operate apendiks..Ari Isnin tu dia sakit2 perut..Pegi klinik swasta, then doc suh refer pegi Hospital Dungun, masa kat Dungun, dorg hantar plak ke Hospital K.Terengganu...

Doc kat ctu janji nak terus operate je, tp disebabkan bilik bedah xde kosong so terpaksa tangguh..Ayh aku dari awal2 dh puasa...So terpaksa la org tua tu puasa lama plak..Esoknya siang xjgk2 operate..Doc janji nak operate pagi, dh tu bawa ke ptg...Last2, time Magrib kot x silap aku ayh ak masuk bilik bedah...Settle operate dlm jam 11mlm..Alhamdulillah..

Ma aku lah yg jaga Ayah aku..memang dh xde sape lagi yg boleh diharap sebab adik beradik aku semua jauh2..Cuma family akak aku je ad kt sn..Tapi akak aku ad ank kecik umo 3tahun. so memang xboleh la nak stay kat spital..Kesian Ma aku..dia dh la ada darah tinggi, kencing manis..Bila dh jaga org skit..korg mesti paham kan..penat, dh tu xboleh nak tdo..memang xcukup rehat la..Tp aku xboleh nak buat ape..Kalo aku xde ank, mungkin aku akan blik tlg jaga..

Mujur kebetulan masa aku balik tu, smpi pagi Sabtu...Singgah umah mandi2, sarapan ape semua, terus kami gerak g hospital..Sebenarnya Ma n Ayah aku xtahu aku balik..Hehe saje nak buat surprise katanya...Masa adik aku kol, Ma aku ckp dh boleh keluar..Memang kebetulan sgt2 lah..sebab boleh aku terus bawak dorg balik..Kalo ak x blik aritu, xtahu la ma ayh ak cmne..Sebab kakak aku plak balik kg suami dia kat N.9...kebetulan jugak ada kenduri..Tuhan memang dh aturkan yg terbaik kan..

Syukur skrg ni ayah aku dh boleh mkn nasi, tp bubur la..xleh makan benda pejal2 lagi..Usus baru nak elok kan.>Aku arap ayah aku cepat2 sembuh..Kesian tgk dia..DH makin kurus, xde isi lgsg da..Kulit saje2 je tinggal..lembik..Sedih tgk..In Shaa Allah..Ayah cepat sembuh ye..Anakmu menyayangimu selalu.

2 comments:

airol said...

Nak tanya betul ke taska Al mizan putrajaya yg kes bayi mati terbaru ni?

NrlAidaHml said...

Semoga Kesihatan Ayah Cammy kembali pulih seperti sedia kala..Amin!!