Tabung

12 March 2014

Perkembangan Kes

Menaip dgn tab 3.so klo agk kucar kacir tlg maaf kn yer...menulis sambil baring menyusukan ank..kihkih..klo tangguh2 takut lupe ...


Perbualan ptg td....


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Intro kat atas tu aku tulis malam td...Konon nak update live la sambil tidokan anak, last2 ngan aku sekali tertido..Hahaha..So mari sambung pagi ni dari opis,guna pc opis je lagi senang..


Aku : So mcm mane perkembangan ko?
Asma : Aku dh pegi mahkamah tu tapi mcm leceh sangat lah..


Aku : Kenapa?
Asma : Yelah ustaz tu kata banyak prosedur sebabnya aku x boleh buat fasakh..Kena cerai biasa...Dh tu kena sertakan banyak benda sebagai lampiran...Aritu pegawai kat mahkamah kata aku boleh apply yg peguam free tu...Bayar RM1 jer...Tapi ustaz kat peguam tu kata x layak. Katanya gaji aku x layak..Bile aku tunjuk slip gaji aku, bru ustaz tu kata aku kena buat rayuan untuk dptkan peguam free tu..


Aku : So mcm mane???
Asma : Ustaz tu tanya aku tekad ke nak bercerai ni..Jangan main2..Lagi pun kite kat cni layan org2 yg btl2 tekad nak bercerai je..Org pompuan ni kadang2 kejap2 nak bercerai, lepas kne pujuk ckit x jadi plak..So puan betul2 ke???Aku cakap la, memang la saya tekad nak bercerai, tapi bile saya tgk prosedur yg rumit mcm ni takut sy mls plak nak pikir...Ustaz tu kata la, xboleh la mcm tu..Memang la rumit sebab Allah x sukakan penceraian..Kalo buat mudah kang ramai plak yg mintak cerai... (Gelak2)

Aku : Betullah ape kata ustaz tu tp tulah rumit sgt kan..takut ko ubah ati je kalo lama2, patut lah kalo org nak bercerai kdg2 tu makan tahun...Adess..rupanya banyak prosedur..
Asma : Lepas tu ustaz kata, kalo tuntut fasakh kalo suami x hadir (mcm x bgi kerjasama) xpe, hakim boleh jatuhkan talak je , tapi kalo cerai biasa, kalo suami x bg kerjasama selalu x dtg mahkamah time sebutan kes, nanti kes akan berlarutan akan sentiasa tunda2...Kang takut hati berubah plak..Aku tanya la ustaz, skrg ni saya masih duduk sebumbung, mcm mn ye? Ustaz tu cakap, xpe...sebab kes belum diputuskan pon...(Gelak lagi)

Sebenarnya banyak lagi perbualan kami, tp aku mcm x reti nak buat dialog..So aku simpulkan dalam perenggan jelah yer...

Yang pastinya kwn aku tu xboleh lagi nak setelkan kes dia tu..Dia memang nekad cumenya bile tgk jln nak pegi ke arah tu mcm rumit, jadi malas plak..Yelah kan bekerja kalo ada pape x kan asyik nak excuse je dgn bos..Keje sebagai PA ni bukan blh keluar ikut suka je..Kena tgk jadual bos..

Suami dia still xtahu pasal dia nak mintak cerai ni...Lagi pun blm ada pape lg kan, lain lah kalo dh lulus permohonan kwn aku tu ok lah jugak...Arapnye perjlnn kwn aku tu dipermudahkan..Kesian dia terpaksa merana hidup lelama dgn org gila mcm suami dia tu..Huhuhu...Laki dia tu sangat mental hokey!! Aku pernah menumpang umah dorg masa aku mula2 masuk keje dlu, sempat la tumpang untuk sebulan..Tu pon aku x sanggup da..Aku xtahu la kwn aku blh bertahan smpi hampir 9tahun mcm mn..Huhuhu..Ngeri untuk aku pikirkan..Masa aku tumpang umah dorg dlu, memang aku tumpang kereta dorg la jugak.Kirenya si jantan xguna tu akan amik dan hntr aku sekali sebab opis aku n opis kwn aku ni sebelah2 je (Kebetulan)...


Pernah 1 hari tu, si jantan x guna ni dia tinggalkan aku terkontang kanting..Masa tu aku bru beberapa hari dtg cni, memang aku x kenal sape2, aku xkenal jalan lagi, aku nak naik bas pon aku xtahu kat mane...Aku sambil telefon kawan aku, sambil aku menangis..Aku dh lupe kisah dia mcm mane...Tp aku ingat la masa dia tinggalkan aku tu..Sedih gile sebab yelah kite dlm susah lepas tu org buat kite mcm tu..Kalau aku ad tmpt lain blh pegi, mmg aku dh pegi..Tp sbb time tu aku btl2 bergantung pd kwn aku je..So pasrah la...Tu pon sebulan je ak tumpang dh seksa sgt rasa. Sabar jelah...



P/s : Pray4MH370

4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak... kesiannya.. member akak tahan 9 tahun? kuatnya semangat dia.. semoga dipermudahkan segala urusan sahabat akak tu.. sheila singgah sambil klik tabung sini ya ~~~

Sally Samsaiman said...

kalau boleh dijauhkan la..tapi mgkn susah nak cakap kan...

Unknown said...

Errmm... semoga Allah permudahkan segala urusan kawan cammy tu... lama dia bertahan...

Unknown said...

takut jugak kalau dok tangguh2 lama2 kawan tu hilang sabar dia kasi potong anu terus..hahahah