Tabung

28 October 2013

Anak..

Kalau sebut pasal anak ni, xtahu nak mula dari mana..

Smlm Arfan buat peel..Aku rasa dia sakit..Sebab sblm ni dia xpenah buat perangai mcm tu.Dah 3hari dia x berak..Tapi perut dia x kembung..Maybe perut dia memulas agaknya tu dia tido pon xlena..Baru nak lena tetibe dia nangis..Kaki mcm tendang2 gtu..Byk kali kot bangun nangis..Aku memang sabar gila la rasa smlm..Tapi masa kul 4lebih dia bgn tu..Aku mcm dh x leh nak kontrol..Aku tolak je dia..Dia tgk aku, makin kuat dia nangis..Alahai kesiannya ank aku..Terus aku amik dia, peluk, dakap, cium2..x smpi ati..Dia kecik lagi kan..Kalo sakit mana reti nak cakap...Aku selalu gtau dia.."Mama sayaaaang Arfan sgt2"..


Tadi aku jumpa kawan aku..Tgh2 mkn sambil bercerita..Kwn aku ni memang ada mslh dengan husband dia..Kalo kami jumpa, memang xpnh la xde kisah..Mesti ada je benda yg dia nak cete kat aku..tadi dia cete pasal anak dia..Skrg ni anak dia dh 5tahun..Taun dpn 6tahun da..Masa anak dia kecik2, time tu duk dlm walker..Suami dia ni, xsuka kalo anak dia menangis tau..Kalau mlm2 anak dia menangis, mesti dihalau keluarnya kwn aku n anak ni, suh tdo bilik lain..Ada sekali tu dia cmpaknya selimut yg berlipat atas muka baby tu sebab nangis..Laki kwn aku ni, memang gila..bodoh..Ada skali tu anak kawan aku ni, merangkak, masuk bawah meja..Masa dia nak keluar tu kepala terhantuk pada meja sebab smbil nak keluar dia bgn merangkak (Byg sndiri la cmne)...Boleh si suami kwn aku ni ckp anak dia short, mcm bodoh la...sebab terhantuk..siap dia kata anak dia tu xboleh ke nak badget ketinggian meja tu ngn kedudukan dia..korg phm x?? budak umo baru bape bulan, dia amik kira...ad ke dia blh ckp budak bsr tu, nak amik kira ketinggian meja bagai..Aku yg dgr cete kwn aku ni...Rasa nak maki2 je..Aku xtahu la kwn aku ni blh tahan bertahun2 cmne ngn laki dia tu..Kalo slh ckp sikit kena pukul..

Ada jugak masa nak magrib, masa tu si laki ni mtk kwn aku potong rmbut dia guna mesin rmbut tu kan..Boleh dia suh kwn aku p letak anak yg dlm walker tu duk dalam bilik air, di biarnya sorg..dengan lampu x dibuka..Masa kwn aku nak buka lampu, dia siap marah lagi..dia kata biar je dlm gelap..siap warning nak terajang kwn aku kalo buka lampu jugak..Korg blh byg x, baby umo 5,6bulan..Magrib2 dibiar je dlm bilik air tanpa lampu dibuka..memang budak tu menangis la...Aku masa dgr kwn aku cete, memang aku menangis tdi..Sambil mkn nasi, smbil menangis, xtahu la org dpn aku perasan ke tak..Sedih gila dia buat baby mcm tu..Aku xtahu laki kwn aku ni ad perasaan manusia ke binatang..Tapi binatang pon sygkn ank...Aku rasa syaitan kot laki dia ni..Eh byk lagi r kalo nak cete kat cni..Bergenang2 dh aku ni..Xmo la cete lagi..Sedihnyaaa...hmmmm


Terbyg2 plak kat anak aku..Kalau org buat mcm tu..Memang aku yg terajang org tu..Xkira la laki aku ke ape..Sanggup aku mintak cerai..Drp hidup dgn org mcm tu..Kwn aku tu kira mcm hidup dlm ketakutan tau..Dia xtahu cmne nak lepas drp laki tu..Dia hutang byk pon sebab laki dia jugak..Selalu mntak kwn aku buat loan..Smpi skrg gaji kwn aku dh 0...blh byg x cmne?? Kalo xde duit siap amik brg kemas bini pegi gadai..Nauzubillah.. Sedih nya aku rsa... :-(

5 comments:

cik gObu said...

akak nangis plak bila baca hah
sebab terbayangkan anak kt rumah

swoh lah kawan awak tu pergi mahkhamah syariah dik
mtk nasihat apa yg patut

sayang laki pn agak2 lah
anak kot
huwaaaaaa

~MommyAqilMedina~ said...

ouh kesiannya..aida pon rasa sebak dengan hiba..tak tau lelaki jenis ape tu..tak patut betul!takde jalan keluar lain ke?

Sobri Yaacob said...

melawat sini sis :)

Aku Penghibur said...

ermm sedih plak baca entri ini ... ishh

QasehnyaRania said...

alahai.siannya
yang nak anak susah nak apat dah dapat tak pula nak hargai.
dugaan betoi la kan