Tabung

31 October 2013

Baby Arfan dh 7bulan

Skrg ni dia suka buat perangai..Org kate sebab nak beralih bulan eh? Ntah la..aku pon x pasti..Tapi makin besar memang dia makin kuat menangis.Xboleh nak tinggal langsung..Tinggal sekejap je pon nangis mcm sakit2 kne pukul..Aku kesian tapi xboleh buat apa..Kalo melayan je, memang 1 keje x jalan..Nak solat pon susah..Walaupon aku solat depan mata dia..letak dlm walker/ stroller, tetap jugak menangis, meraung2..adoii.. anak2..mama nak solat pon memang x senang..Nak cepat2 jadinya..Elok je bile kite dukung automatik senyap..agak2 korg rasa geram x? hehehe..

Arini dia dh genap umo 7bulan..Alahai, kejapnya masa berlalu..Dah besar pon anak teruna ku..Hehe..Kalo dlm kete, aku letak dlm car seat tu, boleh plak dia meniarap..pastu meronta2, meraung2...pening aku nak drive..dia duk bergolek2 dlm carseat tu smbil meraung sekuat ati..Alahai anak..Mcm mana mama nak drive ni..Nak benti tepi x boleh..Sudahnya biar je dia nangis..Pujuk2 memang xmakan da..Macam pagi tadi..Dh bagi upah susu dulu, tapi gerak ckit dh nangis balik.Mati akal Mama nak buat..Last2, mama kne nyanyi kuat2..Panggil2 nama dia..Baru dia senyap..Memang mcm tu sehari2..kalo amik dia Mama terpaksa jadi penyanyi..Keluar lah mcm2 lagu, mcm2 lirik yg Mama reka sendiri..Hahaha..Kadang2 tu nak gelak sndiri bila pikir balik lirik yg dinyanyikan tu.. Menangis kalo komposer mane2 dengar..Ahaks..

Semalam dia selsema..Makin byk nangis makin teruk selsema..Mcm mane Mama nak buat awak jgn nangis ye Arfan?? Nak mengadap awak 24jam, mane boleh..Letak dlm walker pon xnak..sebabnya dia xreti nak kais2 kaki lagi, so dia xboleh nak bergerak sb tu dia nangis.Hehe..Nanti kalo dh dapat kais, habis la dapur Mama dikais2nya..lagi bertambah pening Mama nanti.huhuhu..Anak nak membesar, suka tgk dia depan mata kite..Perkembangan mengikut usianya.. Alhamdulillah...

Skrg ni aku just bagi dia makan bubur..Xde blend2 atau tapis da..Just pastikan bubur tu betul2 hancur jer..memang byk air gile dan lama kot aku masak..nak tunggu betul2 puas hati memang jenuh la..kdg tu smpi tertido2 hahaha..ble g tgk, hampir kering..dh kena tambah air lagi..Kena tunggu lagi..Hahahaha...Arini letak carrot je cincang halus2..lauk yg sm mcm semalam..Biasa org buat 4 day rules kan? aku just buat 2 day rules je..Mcm lama sgt nak tunggu 4 hari..Hehehe..Mama yg x sbr bukan anak yg xnak..Boleh je kan?? Anak2 korg cmne?

No comments: