Tabung

16 December 2015

Giliran Alma Pula

Untuk kali keduanya perasaan ini datang lagi..Bukan kat aku je rasa mcm ni, mana2 ibu pn akan merasainya saat ingin tinggalkan anak yg dikandung dan dilahirkan itu ke pangkuan org lain utk jagaan semasa bekerja..ececeh apesal poyo sgt ayat ni???.


Bila tgk babyAlma tido ptg td, ttbe mengalir airmata aku..banyak plak tu kua..Rasa sedih ttbe menyentap perasaan..Bukan sng nak cri pengasuh..Bila dpt, bkn sng nak suh dorg jaga mcm darah daging sndiri..mmg ssh la nak bt mcm kita jaga anak kita..Nape ek? nape kena ad perasaan sangsi mcm tu..Aku benci perasaan ni..Ianya buatkan hidup aku x keruan..Macam2 aku pikir..


Macam mana BabyAlma nanti..Dah la xmahu botol..Masa dlm pantang aku ajar skjp je sebab dia xnak susu tepung..Aku plak mana ad bt stok susu sbb xbeli pump lg..So mmg xde ajar dia lah dgn botol.. seingat aku sekali je kot aku ajar, mmg dia xnak..tambah2 susu tepung lg r dia rejek..


Pastu dlm minggu ni aku ajar lagi..2hari je.. sebab esok dah nak anto ke pengasuh..Aku xtahu lah mcm mn BabyAlma isap susu..Jangan dia mengamuk dh la.cnfrm pengasuh tu akan membebel je sbb x ajar anak awal2 dgn botol..Bukan sengaja xnak ajar tp ntah la... aku xamik pengajaran kot dri Arfan dlu..suka lengahkan waktu bila kwn2 suh bt stok susu..Sebenarnya aku mmg x niat nak buat stok susu sbb konon nak bg susutepung jer..Tp ntah mcm mn ttbe hati ni mcm nak cuba plak kasi susu ibu je, tmbh2 dgn kekangan kewangan skrg ni kan, so mn blh jimat kita jimat lah...  tu yg mggu lps baru beli pump tu..Dah tu mn sempat da nak bt stok bagaikan hehe..mmg silap dan salah aku..anak jd mangsa.. maafkan mama ye babyAlma..


Stok skrg ni cuma ada utk esok sehari je 6botol 2oz punya..semalam p beli botol storage yg mmg khas 2oz jer..malam ni g beli lagi ..bg tambah koleksi botol storage..comel je kiut miut aku tgk 2oz nih. hehe..susu ak pn mmg skali perah dpt 1 @ 2oz jer.. sedih mmg sedih tp aku redha jelah..untuk Jumaat nanti aku xpasti mcm mn ak nk bg stok kt pengasuh..mN sempat nak simpan 6botol dlm masa sehari..


Untuk babyAlma jugak, mlm ni aku p beli puting 2 jenis.. yg pigeon dan juga fiffy (yg jenis lengkung) Aku berharap sangat dia akan trm mana2 puting ni nanti..huhu..


Dalam solat tadi, smpi aku terpikir nak amik cuti x bergaji, siap bfikir nak bt ape utk tampung time x keje tu..2bulan paling lama..Sekurangnya babyAlma dh besar sikit time tu..Kot2 ada kosong kt taska opis aku lagi bagus..Takpayah anto kt pengasuh..tp ape blh bt..Aku x berani nak bt keputusan mcm tu..Aku risau aku xmampu bg komitment thadap ape yg aku rancang.sbb kdg2 aku ni malas jugak..tp bila pk bab anak dtg je rasa nak cuti lama tu..bila pk bab hutang...aduh lemah semangat...



Berharap sangat babyAlma akan baik2 je kat umah pengasuh nanti..Aku xnak pengasuh marah anak aku sbb menangis xnak botol..ada nanti kang xsmpt thari aku p amik bwk blk..kikiki..oh..pengasuh ni mtk bayaran trs utk bulan ni..dia jenis amik bayaran awal bulan..hurmm..aku ingat sempatlah ujung bulan baru byr..rupanya idokkk...byr dlu baru jaga..hampeh... semoga semuanya diberkati.aminn..

2 comments:

luqman zakaria said...

buat kerja pon mesti tak tenang kan asyik dok fikir pasal anak..hehe

Mar Mansor said...

in sha Allah makin kerap pam..akan banyak lah tu.
sebab susu mila memang banyakkan..cukup untuk kenyangkan baby