Tabung

30 June 2013

Testimoni Yakult

Selamat pagi...

Pagi ni tetibe nak cete pasal Yakult plak..hehe...

Cammy ingatkan iklan pasal Yakult tu hanya semata2 iklan untuk melariskan perniagaan jer...Kan dorg kate yakult membantu usus ape benda tu semua kan..Tp rupanya memang terbukti la yakult memang membantu usus kita..

Cammy ni sejak bersalin, memang ada masalah sembelit..kadang2 memang 3,4hari baru buang air besar..Dan setiap kali nak buang tu, berjam2 dlm toilet..hehe..sebabnya najis tu keras sangat ( sorry la kalo sesapa yg tgh mkn baca pasal ni, jgn muntah yer..sila jgn bygkan )..bendanya nak kuar tp sbb keras, memang dia berlonggok je dpn pintu vontot tu..huhu...sakit xpyh ckp la...huhu...Tapi aritu, hubby cammy belikan cammy air yakult ni..Cammy ada mtk dia belikan air minuman yg seangkatan mcm solivite ke vitagen ke...air2 yg mcm tu la..x terpikir pon pasal yakult ni..Sebab cammy tgk iklan pasal air solivite yg Shamsul ghau ghau ngan adibah nor berlakon tu...cammy ni memang penggemar air mcm tu ( mcm budak2 je kn)..tetibe hubby bwk balik yakult..so xpelah..cammy boleh je mane2 pon..hehehe..( waktu ni masih lom tahu kebaikan yakult )

Cammy sbnrnya memang kira hari2 kitaran cammy buang air besar bape hari sekali..Setiap kali nak buang memang satu pengalaman ngeri buat cammy hehehe...dah la dgn buasirnya..bayangkan la cmne buasir tu terkuar kalo dh najis pon keras kn..sabor jelh...tapi Sabtu lepas, elok je cammy membuang walaupon dh 4hari tak buang..duduk je atas bowl tu terus je kuar...senang plak tu..cammy pon pelik bin ajaib jugak la kan..heran betul..biasa kalo dh 4hari x buang memang cnfirm skit2 vontot ni...tapi kali ni memang teramat sng...suka hati sgt2...

Lepas tu baru cammy terpikir, ke sebab minum yakult ek..cammy pon teringat la psl iklan yakult ni dia kata baik untuk usus..So cammy bajet memang sebab yakult la kn...ALhamdulillah..dh jumpa jalan penyelesaian hehehe..So kwn2 blogger kalo ada mslh nak buang air besar mcm cammy, cammy syorkan korg minum yakult ni..confirm hari2 korg buang dgn lawasnya..lega dan senang hati...

Ok lah cukup da kot ape yg cammy nak sampaikan ni..harap berguna untuk semua yer..

4 comments:

Mimi Azirah said...

mcm sy minum air yogurt bliss....dan byk minum air masak...

dear xila said...

geli pon ade bila baca tp testimonial kan hehe

Cik Cammy Lia said...

dear xila : hahahaha..sila jgn bygkan ye...

mimi : tu lah maybe masing2 ad caranya :-)

diana said...

minum air suam banyak2 pun ok jugak..anak sedara saya pulak kalau minum yakyult dia sembelit.