Tabung

24 September 2013

Perjalanan ke Paka, Terengganu

Jumaat lepas, lepas hubby aku balik keje, aku 1 family n adik aku balik terengganu..Semuanya ni berlaku tanpa perancangan..Adik aku tu lah..Sehari sblm dia ada tanya aku nak balik kg ke tak..Ak memang nak balik..Tapi dh la fulus xde..lagipon raya haji nanti nak balik lgi..So memang x rncg pape lah..

Bila dh adik aku tanya mcm tu, aku dh jadi serba salah plak kan..Dia pon boleh je tlg payung 100% nanti..Tol, Minyak, Makan2 aku...So, ak try tanya hubby ak, dia nak balik x..Then dia kata balik kalo nak balik..lagipon adik aku nak tanggung semua..So xkisah la..Haipp korg, jgn ingat ak amik kesempatan yer..Ak memang segan dgn adik aku tu..Kalo ak xde duit, dia jelah tmpt yg selalu aku pinjam meminjam ni.hehe..Mujur dapat adik yg jenis x berkira n kedekut..

So jumaat mlm tu memang bertolak lah kami dri Putajaya ni..around 11pm/ 12am jugak kot gerak lepas benti makan2 apa semua tu...Tapi memang dh nama nya pon gerak mlm kan, time tdo..Hahaha..mata memang xleh bertahan lama r..Mula2 benti kat RnR Genting Sempah tu..Kat ctu dh lelap sejam..Hahahaha....dh ada 2 driver, tp 2 2 ngantok tahap xleh nak trm dah..Kang try2 jugak, tkut ke longkang je jadinya huhu...So tido lah dulu...Masa ni aku yg drive..kiki..Berlagak masa mula2 cakap kat hubby, biar aku yg drive..nanti kat temerloh baru tukar..wakakaka....x sempat smpi mana2 Genting Sempah je kot dh surrender...kakakakakaka..gila kan..Ngantok sgt2..


Lepas tu, laki aku plak yg drive...Aku duk blkg dgn baby, senang nk letak baby atas tilam..kalo duduk depan memang x selesa la kan..So hubby pon masa ni ngantok jugak...adoiii...xsmpt mane2 gak...dia xtahan, lagi sekali benda RnR Gambang kalo x silap..Kikiki..Korg nak tahu x, kat RnR ni hampir 4,5jam ktorg bntai tido..wakakaka..Mcm tdo kat umah je kan..dhsyat sungguh..Konon gerak mlm nak suh smpi terengganu awal..last2 tido tgh jalan gak..Buat lucu betul..Ada 2 driver pon xde guna mcm ni..Hahaha..Adik aku plak x reti drive..Laki aku lagi melampau..dh tido 4,5jam pon lepas tu still gak ngantok..Last2 aku kena drive...smpi lah umah kat kg..Xpelah..Mata dh segar..Anak pon lena je tdo boleh la aku drive..klo dia x tido jgn harap ler boleh nak drive..hehe..Dalam jam 8.00pagi selamat smpi umah ayah aku..

2 comments:

safurara said...

sama mcm hubby rara dulu.balik awal konon nk cepat.last2 tido kat rnr berejam.sabo jelah~ hai salam kenal~

Dayang Deno said...

org ganu rupanya :) kita sama :)