Tabung

09 February 2015

Dah Jangkit Dengan Anak

Pagi tadi bawak Arfan pegi klinik..Sebab dia selsema campur batuk berkahak..pegi klinik ni pon sebab nak mtk ubat selsema..Kesian tgk duk lap2 hingus je.. melekat2 kat pp..hehe..Aku masuk lambat lah opis arini..

Tapi berita tak xbaiknya, otw ak nak masuk opis tu tetibe bersin x benti, sakit tekak tetiba..Aku xtahu lah kenapa.mcm mn blh jd mcm tu.takkan jangkit dgn anak kot? memang xselesa sangat2.. 

Masuk opis muka monyok..Memang masuk bilik, kuatlah aku bersin siap hembus hingus..Aku ingat x dgr la sampai keluar..Rupanya mmg dengar dorg duk gelakkan aku kt lua tu..hahaha..buat malu jer..ekeke..xtahan weh hingus meleleh + gatal..perghh..sakit btl hati kita ni..Sampai ke ptg dan smpi ke skrg la bersin lagi..petang td memang x larat sangat2.. dgn sakit kepala nya..mcm nak mtk balik awal da. tp ak tahan je..dh masuk keje lewat xkan nak balik awal..kebetulan arini bos aku EL plak..


Balik td ingat nak tdo..tp pk anak kang aku xmasak dia nak makan apa..So balik tu trs mandi bagi segar bdn..trs siap2 masak..Masak simple je..goreng ikan dengan buat sup sayur.Alhamdulillah anak dh kenyang baru mama senang hati..


Ni berehat tgk tv sat sambil update..nak tido x lena.xblh nak biar anak sorg2, kang ape jd dlm umah ni..xnak aku amik risiko. Aku arap aku bangun pagi esok selsema ni dah elok dan kepala aku x sakit lagi..Aku malas nak EL awal2 taun ni..sayang kan cuti hehehe...malas nak amik mc jugak..nanti merah2 lak buku rekod..ahaks.


selamat berehat utk diri sendiri..

5 comments:

Syira Lokman said...

giveaway terbaru akan dilancarkan di blog syira lokman 2 jam lagi..tunggu ! :D

Diana Rashid said...

isi air panas dalam baldi lepas tu wap kan muka tu..nanti selesa sikit..tak la hidung tu asyik tersumbat je..

Cik Sal said...

saya pon baru sembuh dari demam pns,+ selesema+ batuk.... hampir sebuln lebih kak... sekrg ni tinggal batuk dipenghujung ja, gatal2 kering gitu, khak da tak da sgt, cuma lendir putih je... seksa klau batuk ni... bika mkn ubt batuk ia makin berpanjanganlah...
done follow##
jemput dtg singgah ke blog picisan saya :)

mama 3farhanah said...

memang tak selesa kalau selsema ni. Rimas macam nak buang hidung letak tepi dulu

hainom OKje said...

Bukan kita mintak nak kena seme ye MH....dah Allah nak bagi nak buat macamana...

Dalam tak sehat tu sempat pulak masak utk anak ....alhamdulilah