Tabung

01 February 2015

Alhamdulillah..Di kampung halaman sudah.

Sampainya dah semalam tapi dah nak masuk 2hari duduk kat kampung baru nak update sampai kg..Haha..Maafkan lah..arini line internet baru ok dan laju..Mujur laki aku pandai bab2 modem dan tuko password..Kalau x memang xde lah entry kat kampung..hehehe..Aku ni jenis xkan rewind balik..Aku suka yg jenis sedang berlaku sebab ak malas nak imbas2.. aku tahu aku jenis pelupa so nt tkt banyak plak benda yg ak x ingat.sebab tu drp aku sakit ati x ingat apa nak tulis, baik ak xpyh tulis terus hehehe..


Amboii panjang no mukadimah aku..Ni baru balik jalan2 beli brg untuk umah mak aku..Tapi bukan aku lah yg beli..Adik aku yg belanja..Td makan2 pon dia belanja jugak.Jumpa plak aiskrim pasu, so try lah jugak.Mujur order 1 jer.memang x berbaloi lah..setakat aiskrim vanilla nth bape skop lepas tu tabur oreo...Dah la eskrim tu xleh nak cmpur2 perisa.Xde pon wafer stick tu.Serius aku rasa harga rm6 tu langsung x berbaloi..Dah la tadi makan pon xsedap..tomyam cair mcm letak air sesaje..kesian adik n abg ipar ak.terpaksa jugak telan...sotong celup tepung plak mtk utk 3 org makan, tp ciput jer..huhu..untung kan dorg ni berniaga..caj mahal..aihh...


Ni baru nak cete, semalam ktorg bertolak dari Nilai jam 11pagi..Aku amik adik aku dlu, tu dri Nilai...So alang2 dh kat ctu, ktorg decide lalu jalan belakang jer..Jalan bukit putus- kuala pilah -muadzam- gambang -jabor... dlm pukul 6 mcm tu ktorg sampai kat kampung...Benti makan kat simpang gambang tu...dh lewat kot msa tu jam 3lbh.. Lepas tu konon nak lalu haiway baru.. tp ak ni jns tkt nk mencuba kalo benda baru, so x jd lalu..Balik nanti la try lalu jalan baru tu..hehehe.


Balik kampung cuti smpi Selasa jer..Ada masa 2 hari kalau nk jalan2 pon..memang x sempat la nak bt mcm2 kan..hehe..Ayah ak plak kalau anak2 blk kg, tp msa hbs utk bjalan je,memang dia bebel...dia x suka tau kalau anak2 bjln2.. dia nak anak2 duk umah je.mana blh mcm tu kan.kite dh la susab nk blk kg, dh blk xleh nk g mn2.. tp ktorg pekakkan je telinga sebab dh biasa hehehe...takpelah nak buat mcm mn kan ayah dh peel mcm tu.hehehe.


Esok dh rancang pg nak p Dungun cri brg.. bilis, budu dll... ptg nak p Mesra mall plak..aku xtahu lah bape cupak plak kena bebel nanti..hahahaha..pasrah jelah.. adik aku lah ajak p main boling..MM tu kalo blk kg mmg wajib pegi..hahaha..1 1 nye shoping kompleks kat TGanu lah katakan yg ada wayang bagai..kihkih.



Aku folo je org ajak p mn2.. kihkih..kaki berjalan jugak..ahaks.tp xleh nak berjalan sgt jugak,kesian kat laki nt..ekekeke..dia ajak p karoke...xtahu lah mcm mn tu 

************


Ubah topik, aku skrg kan xtahu nk kata preggy ke x...aku langsung x jaga pape.aku pon kdg2 kompius..hehehe..Terutama aku selalu dukung Arfan..Arfan tu dh la semangat...berlari lah.terkejut lah...Family aku xtahu lagi hal ni..Aku malas nak heboh lg...sebab aritu kn scan x nmpk lg..Aku nak gtau bila dh btl2 nampak dlm scan tu dan confirm tu bayi ak ,bru ak ckp..kikiki..


Td ma ak dh ckp xlarat da nk jga ank bpantang...Sbnrnye ma ak brublk dri PD jga akk ak bpntg..arini dia p check drh tgi 264/112... terkejut doc yg check..tinggi bbenor ni..doc suh ma ak rehat dlu skjp...bila dh rht skjp tu bru lh trn elok.. ma ak pnt sgt agknye. dh la dia kata krg tido..bkn sbb bjga tp mata xnk lelap..kesiankn.Tu ak ni berpikir banyak kali nk gtau cmne psl preggy ak ni..hehehe. terkejut lah dorg nt..ekekeke..



Ok lah nunite..dh ngntuk.nt sambung  .. Arfan dh lama lena..lepas makan td, masuk kete trs lentok..hehehe...salin pampers pon lgsg x sedar. Bagus2..

6 comments:

Asha Lya said...

Slmt brcuti2 ya, wah sis hamil..murah rezki sis

Diana Rashid said...

Dia nak anak2 dok rumah dan sembang2 je kot..lama tak jumpa tentu nak dengar banyak cerita dari anak2..biasa la..orang tua..kan??

Kathy R'bain said...

Selamat bercuti sis.

Maria Firdz said...

Tahniah ya ukhti...

Bestnya balik kg..

Jari Manis said...

bila blk kg rasa malas nk balik bandar semula kan

mama 3farhanah said...

memang best dapat balik kampung. Rasa macam takmau balik kerja dah