Tabung

06 February 2015

Rupanya dia dah kenal anggota badan

Aku baru tahu rupanya Arfan dh pandai dan dah kenal anggota badan dia..Aku ingat bila aku ajar dia, dia masih xmampu nak ingat lagi...Umur pon x sampai 2taun lagi kan..hehe..Alhamdulillah..Bersyukur sangat2... Semoga Arfan terus cepat pickup sehingga dia besar, sehingga dia berjaya..InsyaAllah..

Macam mana ak blh tahu? Tadi, ak ajak dia tidur..tp dia main2 plak..duk angkat2 kaki..Pada mulanya aku x perasan dia sebut kaki tau sebab x jelas sgt..Tp bila aku perati sebutan tu baru perasan rupanya dia angkat kaki, dia sebut kaki..'ki..ki'..hehehe.. pastu tunjuk tangan sebut.. 'ngan..ngan'...ololo comel..so aku saje nk uji dia..aku sebut mata..then dia tunjuk mata..Alamak..pandainya..rasa nak cium gigit2 je rasa.. dh kenal rupanya.. hidung, telinga,pipi semua lah dia tahu hehe..Syukur2..Alhamdulillah.


Tapi skrg ni Arfan tengah batuk teruk..Bukan batuk berkahak tp batuk yg x benti mcm batuk kering tu..pagi ni dah 2x dia muntah..Dia ngantuk, tp sebab batuk x benti dia xblh nak tido.Aku kesiankan dia..Aku xtahu nak buat mcm mn nak bg reda sikit batuk dia tu..Aku cuma urut2 pakai vicks jer :( Start ptg smlm la dia batuk..pagi ni makin teruk.Aku rasa dia berjangkit dkt taska la.Sebab ttbe je dia batuk..Batuk dia jenis mencungap2.. aku perati perut dia je ni..turun naik turun naik. aku xnak kes lama berulang kembali.Aku xnak dia warded.. sayang cepat sembuh yer.Arfan kuat, mama tahu.


Ape pon mama sayang tersangat sayang pada Arfan... 

Mudah sangat berjangkit kan awak ni..

2 comments:

Kathy R'bain said...

Buat minyak bawang putih sis...inshaAllah..

mama 3farhanah said...

a'ah betul kata kak kathy tu. buat minyak bawang putih sapu ke dada arfan