Tabung

08 July 2015

Arfan kena gigit lagi

Bukan saje nak besarkan cete..Tp saje nak jadikan kenangan dikemudian hari..Aku ni bab anak kalo gigit2 ni aku mcm xnak amik berat sangat tp jangan lah selalu kena kan, kesian anak aku...Dia bukan jenis gigit2 orang, setakat yg aku tahu lah...sebab sepanjang dengan aku memang dia xpernah nak gigit mana2 budak pon...So aku takut lah nanti kalo kawan dia gigit dia, nanti tak memasal, dia belaja plak benda tu nanti dia plak nak menggigit orang...No..no..aku xsuka anak aku gigit2 ni..

Sebenarnya ni kejadian ke dua..2hari lepas pon kena jugak sebelah kanan, semalam kena sebelah kiri..Aku rasa cikgu dia x perasan..Sbb masa yg 1st tu cikgu dia ada maklum kat aku, yg smlm punya dia x maklum..So pagi ni masa aku hantar Arfan aku gtau la cikgu dia, memang ternyata cikgu dia terkejut..So aku pasti lah memang cikgu dia xtahu..Aku xpasti anak aku masa kena gigit ni dia menangis ke tak sampai cikgu x perasan..Bila aku tanya, dia ckp nama Is..budak yg sama gigit dia masa 1st tu..adeh...kes budak2 kan..ada lah tu benda yg digaduhkan tu..berebut2 agaknya...

Aku cuma pesan kat cikgu tolong perati sikit arini..Aku nak anak aku kena gigit lagi atau pon anak aku menggigit budak lain...Amalan menggigit ni x elok untuk kesihatan gigi..Hahaha..saje je aku ckp cmni..lagi pn aku tahu kena gigit ni memang sakit.Tambah2 kalo budak yg gigit, mana reti nak gigit slow2 kan, sbb tu berbekas sampai 2,3hari baru nak hilang..huhuhu..

Aku harap arini bila aku p amik Arfan dh xde kesan gigit2 ni..Hehehe...Kalo dh selalu kena, xkan aku nak biarkan, walaupon kes budak2 je...Kena maklum pada mak ayah budak la..kena sll pesan kat anak jangan gigit2 org...Walaupon anak baru umo 2tahun, dia dh paham apa yg kita cakap..Kalo dia gigit depan kita, kena marah la..kena tegur...Jangan lah dibiarkan plak anak yg suka menggigit ni...Dapat ibubapa yg x kisah mcm aku, ok lah...kalo jenis yg ibubapa xleh langsung tgk anak luka2, mau jadi gaduh nanti...tak memasal mak ayah plak bermasam muka...

Aku pon sll pesan kat Arfan, behave masa kat taska...jangan nak bergaduh ngan kwn2... Aku arap anak aku ok jelah kat taska tu.Lagi pn cikgu dia xde plak report kat aku apa2, so aku anggap semuanya ok...hehehe..






4 comments:

Allene typicalmommy said...

kalau anak lin plak.. dorang suka gigit sesama sendiri.. kejap adik ggt abg. kejap abg ggt adik. jgn gigit anak org dah la.

Farah Waheda Wahid said...

betul tu ibu bapa kenalah pesan pada anak-anak supaya jangan menggigit atau mencederakan anak orang lain... hu hu hu..semoga arfan tak kena gigit lagi...

adianiez AIDA said...

alahai sayang...
sian dia.
izzat pernah kena gigit 2-3 kali.
masa dia kecik dulu.
sebab dia bulat! :) ha ha...
tapi ticer taska inform aida la.
kawan2 dia gigit geram :)

hidayu ayumie said...

walaupon budak2 still kene pantau kan kak mila
mase kcik ni la kalau nak tegur pon
firash pon blm besar lagi.
jadikan pengalaman akk sbg pengajaran ayu jugak ni