Tabung

15 August 2016

Gaun Knit Cotton

Kain dah lama beli..Nak Stat menjahit tu amik masa..malas menebal dalam diri sebabnya xde pola Dan mls Nak study blk apa yg dh belaja dlu.

Malam semalam tetiba dtg aura rajin Nak study balik Dan buat pola utk gaun budak 1tahun-2tahun..Mula2 nak buat utk Alma, tp rsa cm Besar sikit..so pikir2 balik bagi Kat sepupu Alma lah..sesuai kot dgn dia sebab dah setahun lebih.

so gigih la ai membuat pola sampai ke tgh malam, potong pola bagai..Kebetulan Kan skrg aku tgh cuti jaga anak kena kuarantin, tu aku relaks je tdo lewat..Esok siangnya aku Stat potong kain plak..jenis mikir Nak letak zip ke butang. Last2 aku letak zip je rasa lebih Mudah kot.

Biasa lah penjahit tak tegar so gaun budak pon amik masa sampai 2 hari hehe...Jahit tersekat2 sbb layan anak lagi..Mujur bukan org tempah ao x terikat dgn masa Sgt..jahit sambil main2 pon xpe.. Niat mmg Nak buat betul2.. Kalau menjadi yg ni Baru lah Ada semangat sikit lepas ni Nak buat lain.hehe..

So lepas dh 2 ari, Baru siap bajunya.. Kebanyakkan jahitan aku pakai mesin jahit tepi 4 benang jer..Mudah terus cantum bajunya..tp kalau tgk baju2 kat pasaraya tu pon depa pakai.mesin jahit tepi cntm terus jugak..so aku konon2 buat gaun mcm pasaray gak la. Haha poyoss..


Bila dah siap mmg aku Sgt puas Hati. Aku rasa aku dh thu tip2 serba sikit Nak buat gaun budak ni..mcm mn Nak buat lubang ketiak, mcm mn Nak jahit kain rib, mcm mn Nak amik ukuran Kalo guna rib..Alhamdulillah..lepas ni harapnya blh praktik lagi..kalau rajin..ekeke..


Anak buah aku ni xlama lg Nak pindah jauh da..Kat Kelate..lepasni mmg susah dh la Nak jpe..skrg duk kt PD.. Kakak aku dpt pindah kt sn kampunh suaminya..tercepat plak permohonan dia diterima..sepatutnya dia nk pndh bila suami dia dh pencen 2018 nanti, tamat askar..Jawabnya Skrg ni dia Tpaksa berjauhan dgn suami lagi utk 2 taun ni..kesian kakak aku..mmg dh selalu berjauhan dgn suami..mmg kakak aku kuat la..sejak awal kahwin pon mcm tu..urus sorg2 je anak..huhu..anak ada 4..

So sebagai ingatan aku Nak kasi gaun ni walau pon pd awalnya aku nk buat utk Alma.. Hehe..


Cantik tak? Hehe..

4 comments:

luqman zakaria said...

wah...comel jer..hehe..boleh buat business nih..

At-Tarmizi said...

cantik =)

Mar Mansor said...

rajin nih..puas hati jahit sendiri ye

dalila said...

alololo..comeinyee..
rajin mila..