Tabung

10 August 2016

Giliran Alma pula..Hfmd dgn anak2ku berpisah tiada

Arfan dah 3 kali kena sehingga update skrg...
Alma plak first time kena...
Aritu penah da kena tp aku rasa bukan Hfmd sebab biji2 yg kua xbanyak Dan xlama..
Kalau ikut pengalaman masa Arfan dulu, penyakit ni biasa amik masa seminggu utk sembuh...

So aku rasa ini 1St time la Alma kena..
Tapi aku belum rujuk doktor lagi arini..
Semalam dah pegi klinik tp msa tu bintik2 blm naik..pegi klinik atas faktor dia demam jer..
Check2 tgk Ada tonsil...doktor kata..so doc bagi ubat demam, ubat selsema Dan ubat batuk..
Dia xbagi antibiotik sbb dia kata tonsil tu baru je Nak bengkak..
Dia kata Kalo demam lagi dlm 3ari dtg blk utk amik darah..

Nampak gaya x Dan 3 hari, aku kena g klinik balik esok utk confirmkan biji2 yang Ada kt bdn Alma ni.
Belum naik banyak mcm Arfan dlu..
Tp dia dh Mula timbul tempat2 bersendi mcm Arfan kena dulu, sbb tu aku yakin tu Hfmd..


Aku tunggu biji tu timbul Kat tapak kaki Dan tgn jer..
Sebab ulser dlm mulut dah Ada Dari semalam..
Patut la dia duk merengek je xnak menyusu rupanya dia sakit mulut.
Masa tgh nangis aku tgk dlm mulut dia, mmg ad 3,4 biji Kat lelangit tu..adoii sakitnya aku rasa..


Malam td dia xleh tdo..tak lena..kol 4lbh baru tdo..pastu 5lbh tjaga blk nangis2 sampai aku dh mati kutu..semua Benda aku buat xkena..
Datang juga rasa Nak Marah..dah la tengah ngantuk Kan..Baru Nak tdo dia nangis balik..
Memang sabar sggh la..jaga anak manja nih..


So arini aku amik El jaga dia Kat rumah jer..Dgn abang sekali x g school..
Aku just bagi dia eskrem je..
Sebelum menyusu aku suap dlu eskrem..
Bagi sakit tu kurang sikit baru dia Nak menyusu..
Kalau x, dia duk merengek je sbb dh dahaga tp xleh Nak menyusu..
Memang kesian..makan lain xnak..mjr eskrem tu dia Nak..


Esok kena g klinik balik..mujur kebetulan mggu ni laki aku mmg cuti Jumaat sbb Ahad dia keje..
Bertabah la mamapapa kalau ditakdirkan Alma disahkan HFMD..BERhuhu jelah..

Cuti mama dh tgl 7 hari..
Masih ad 4Bulan lebih lg utk habis tahun 2016 nih..
Kebarangkalian utk aku kehabisan cuti sblm habis taun mmg tinggi..
Sedih sungguh..selama 8taun keje ni taun pertama cuti aku hbs sblm masanya..


Demi anak...mama terpaksa lah..
Kalau bukan mama n papa, sape lagi Nak jaga Kamu..
Kamu harta Dunia akhirat yg mama Ada..
Semoga Alma cepat sembuh Dan blh makan Dan minum seperti biasa..
Alma kena kuat lawan penyakit tu..
Antibodi Alma kena kuat..OK :)



2 comments:

Mar Mansor said...

doktor ada pesan,,penyakit ni..kena jaga kebersihan betul-betul.kalau boleh lantai umah tu simbah dengan air panas..huhu...
rumah pengasuh pun sama.,.
masa anak saya dulu, doktor suggest vco je untuk sapu dan masukkan sikit dalam susunya.
alhamdulillah..2 hari dah kering.doktor ada cakap juga, kebanyakkan feedback positive sapu vco.

IQ = Iez Qis said...

apa tanda2 jfmd ek? sllu dgr org sebut, tapi tak ambik kisah sangat lagi..

qaid macam naik gatal2 dekat kaki jugak tapi tak melarat sangat. tak tahu tu hfmd ke x