Tabung

04 August 2016

Rehearsal Sukan Abang

3 hari abang jalani rehearsal untuk sukan esok , 6 Ogos 2016..
2 hari dia naik bas, dan smlm aku terpaksa anto sendiri sebab dh lambat..

Hari pertama dan kedua, aku suruh pakai baju tshirt taska 1 set dgn seluar, dia xnak..
Last2 pakai baju je, seluar pakai seluar lain..macam2 peel..
Kalau pepagi memang tak sah kalau dia x buat perangai..
Cakap nak naik bas pon dia x nak..
Orang xpnh naik bas..Dia xtahu mcm mn naik bas..haha..ke dia xphm bas tu ape aku xpasti lah..
Tapi aku sll je kalo nampak bas, tunjuk dia tu bas..

Hari pertama tu aku tgk gambar cikgu amik dia menangis.
taktahu kenapa muka sdih je dia..Suka duduk sorg2..
Aku xtahu lah anak aku ni mcm mana kat taska..
macam mana dia bergaul dengan kawan2..
Terpikir plak aku..
Dia suka merajuk..Cikgu dia mesti x suka melayan..
kesiannya rasa..huhu..


Semalam pn dah lambat pon dia buat perangai jugak..
Aduhai mencabar sungguh sabar aku..
Nak marah, tp x boleh..
Nak tinggi suara, tp xblh jugak..
Kena pujuk slow2..
Kena cakap elok2..
ko rasa??

Selalu nak berdukung..
Tetbe je cakap kaki abang geli lah, kaki abang sakit, abang penat..
Adoi, nak tergelak pn ada mikirkan alasan2 dia tuh yg malas nak jalan..
Pastu suruh pakai kasut xnak plak..
Nak bersukan, tp pakai selipar, mcm mana...tentu cikgu marah nanti..
Dah berdukung, anto ke padang smlm..
Pastu letak kat kwn2 reramai dia pon nak sedih2..
Tlg pakaikan dia kasut..
Mama nak balik, dia buat muka sedih..
Mama makin jauh, dia panggil2 mama..
Mmg mama x sampai hati..
rasa nak je duduk ctu tgk dia rehearsal
Tapi apekan daya, mama keje..

Aku cuma risau, esok..
Takut kalau2 dia buat xnak main game..Naya lah.
Tambah2 kalo dia nampak mama dia ni ada kat ctu..
Mama rasa mama perlu menyorok lah..
Takleh bagi dia nampak muka mama..
Kalau x, dia mengada plak..
Takkan nak suh mama plak yg main game tu kan? hahaha...


Baru sukan usia 3tahun,
tapi mama rasa excited sangat..
Harapnya abg main elok2 esok tau,
walau xmenang tp mama nak abang enjoy,
kalau ari2 lain, bukan sng abg nak dpt main mcm tu kan,
sbb mama n papa mmg x penah bwk abg utk main2 mcmtu
So mama nak abg enjoy bila dpt main mcm ni hehe...
Aku x sbr nak tgk dia main esok..Harap ok lah semua..


Tak kisah x menang, asal dia hepi.
Takmo lah nangis2 ye abang sbb abang dh besar, dh ada adik pn.







1 comment:

Izyan Balqis said...

laaa, kesiannya dia, macam tak nak bersukan jer, mungkin ada yang buat dia macam tu, tak pun dia pernah kalah dalam rehearsal sukan tu,

tapi mana nak tahun kan? budak budak memang nak perhatian...kalau buat perangai tu memang nak perhatian