Tabung

04 August 2016

Nak tempah barang baby?? Meh jemput baca .

Takdelah barang mana pon..Cuma barut baby jelah...
Aku start menjahit ni masa tengah pregnant kan Alma...
Masa tu usia kandungan dalam 3,4 bulan aku beli mesin jahit..
Konon nak tambah pendapatan melalui menjahit plak..
Banyak la angan2 nya tu..Belaja menjahit then amik upah..
tapi akhirnya..


Angan-angan tu memang angan-angan je.hehe..
Bukan senang sbnrnya nak menjahit ni tau..
Nampak mcm remeh je cantum2 kain kan..
Tapi kalo x tau step, atau salah buat step..
Alamatnya jadi kain buruk jelah kain2 ko tu kan..

Aku ada amik kelas kat kolej komuniti..
Tapi disebabkan time tu setiap kali aku join kelas, memang ramai YaRabbi..
Aku dh la x reti ape lagi kan...Pastu cikgu xleh nak tumpu pd aku sorg je..
So aku rasa mcm susah sangat..nak siapkan 1 baju pon, nak kena ulang kelas selama 4x tau..so bermakna 4minggu..Aku kan bekerja, so amik ari minggu jelah..
Last2 baju x siap2 pon..Aku rasa leceh

Perut plak makin membesar, so aku malas jadinya..
Masa raya puasa 2015 aku buat jubah hasil belaja tu kan..Ok lah blh la pakai, tp pakai kain murah je.
Skrg baju tu dh x de rupa baju, sbb konon ritu aku gunting nak letak zip, sampai ke sudah baju tu xde zip..hahaha...malas sungguh rasa..

Macam mana aku nak upah, baju sendiri pon x siap2..
Gini aku kata nak buat keje sampingan?? Aduhai..

Last2 aku pandai buat barut baby je..Dengan bedung...
Set sarung bantal pon aku blh buat..
takat yg biasa2 jelah..
Kalau baju2 tu aku buat utk anak2 je...Aku x berani nak amik upah lagi sbb belum mahir dan x cntk..
Baju anak tu pakai harian je pon..huduh memang huduh tp pejam mata jelah.
Dapat tgk anak pakai hasil aku jahit pon dh hepi walaupon hasil x seberapa..hahaha

Aku skrg ni fail nak buat lengan...Selalu x jadi.
Aku penah buat baju aku nak buat tshirt biasa kan..
Aku guna la baju sedia ada tu..ukur pakai baju dh siap.
Tp tang lengan fail jugak..
Bila nak jahit kan, lubang lengan kat bdn baju dengan lengan x sama besar..
Pastu aku buat pleat kat lengan tu sbb nak bg sama size..
bila pakai, memang x selesa..rasa baju tertarik2..
Leher pon mcm x sedap.
Last2 aku xpakai pon baju tu...

Memang susah wei..
Patut upah kena mahal..
Org yg xpnh hadap benda ni mesti rasa x berbaloi upah mahal2 kan konon rasa senang.
Kalo senang, cuba korg jahit sndiri plak tgk jadi ape.hahaha.


So skrg ni aku cuma amik upah jahit barut baby, bedung baby dengan set sarung bantal jelah..

Yg ni je aku BERANI amik TEMPAHAN..hehe..
Kalau ada sedara mara ke, diri sendiri ke yg nak cuba test khidmat jahit aku,
Boleh la contact aku eh...

01128071064 - blh wasap je tau..xpayah call..aku free memang aku akan layan korg..hehe..


No comments: