Tabung

12 November 2013

Kalau Pasal Keje

Selamat petang semua...

Bersiaran dari office petang ni..
Tgh2 menaip ni, tetibe teringat Arfan, so menaip dulu Inbox kat pengasuh dia tanya dh mkn ke belom..hehehe...macam tu pon ada..
Pengasuh dh balas, katenya makan banyak arini..
Lega rasa hati..sekarang ni ARfan makan byk..
Kalo kat umah pon sama...Berbaloi rsa masak..
Kalau sblm ni, susah nak bg dia mkn..
Dia x suka kalo nasi blend / tapis..

Dia nak mkn mcm org tua..
Aku kena masak nasi lelama la, bagi nasi tu betul2 hancur..
Pastu masa nak suap dia, kena pastikan ad byk air/kuah
Xboleh bg kalo kering2, dia x suka..
Arfan2...Mama dh tahu da cmne nk suh Arfan mkn byk..Hehe


Hari2 aku bekalkan dia bubur + carrot potong kecik2..
Pastu sayur sawi..Sawi tu bukan untuk dia mkan pon..
Just air sawi je pon buat kuah..Hehe..
Pagi2 bekalkan biskut tiger..
Kalo kat umah, aku cicah ngn susu dia..
Memang menyungguh dia mkn..Hehehe.
Tapi aku biasa bg 2 keping je..
Xboleh byk2...biskut manis kan..

Eh, sebenarnya aku buat entry ni nak cete pasal benda lain..
Hahaha, kan dh melalut ke benda lain..Adess..

Tadi officer call, mrh2..tapi bukan marah aku pon..
Officer ni memang suka membebel ckit..
Dengarkan ajer..Bukan aku keje bwh dia pon..Hehe
Xpelah hal2 bos..Malas nak amik port.
Bos dgn cara bos..
Staff dgn cara staff..

Aku kan PA, kalo aku nak cuti/mc/ seumpamanye yg sm erti x dtg keje la kan,
cnfirm..susah betul nak dptkan pengganti..
Kalo jenis bos yg staff x suka memang dorg manjang xnak la
Bos aku ni kira ok lah..senang keje ngan dia.
Tu pon org still xnak jaga..
Tahu sebab apa??
Sebabnya kalo dh nama jaga bos, mestilah kne duduk setempat je..
Xboleh nak ngulor ke, xboleh nak kua g mn2 lah kan..
Sebab tu kebanyakan org x suka kalo kena ganti PA...
Apa lah nasib..Hehe
Tapi ada aku kesah??Hahaha..
Jahat je kan..
Yelah, bab cuti2 ni bukan kite tahu nak sakit ke nak ape kan..
Aku jrg mitak cuti..
Skrg ni cuti lebih ke anak, so mmg byk kali EL lah.
So nasib la kalo kerani bahagian aku kena ganti.Hehe..

4 comments:

penaberkala said...

kat office seronok duk melawak dengan akak PA boss
stress jap dari pikir pasal keje,haha

NrlAidaHml said...

huhuhu..bab cuti selalu je ada masalah dalam company kan..lagi2 PA cam cammy..haih..semoga ada jugak yang mengganti nanti..senang sikit nak cuti kan..hiih

QasehnyaRania said...

rajinnya awak bekal kan bubur + caarot utk arfan kan.sbb tu arfan mkan bukmeh ciksu ganti, boleh.ciksu dah start cuti ni.hihi

*thanks ye :-)

Masya said...

keluarga keutaamaan kan nak buat mcm mana kalau dah EL jgnlah slhkan org.. ganti jerlah...

irfan ni dah bapa bulan kemain mkn bubur memilih yer... anak sy tu dah 5 thn.. thn dpn 6 thnlah..