Tabung

06 February 2014

oh Ibu

Dh setel bab roadtax kete..
Minggu lepas ak balik kampung..Yeaaa..
Dah lama gila x update..Mls sgt2 nak menaip.
Buka dan bace blog org je.
Bila aku nak taip je, dtg mood mls..
Terus klik pangkah, then bio je blog berhabuk mcm tu..

Mujur Khamis lepas ak sempat p renew insurans dan roadtax..
Mujur ada kedai yg blh buat ots..
xpyh p JPJ, kalo x..jenuh gak nak menunggu.
Tahu jelah kalo JPJ ni, memang selalu ramai org..
Tetiap hari ramai.Aku heran sungguh..
Thanx my mum sebab sudi membantu anakmu yg kesusahan.
Mau mengalir airmata sbb terharu sangat2..Hehehe
Mujur dapat balik kg..Hadiri majlis kawen kawan skali..

Dh setel bab tu tetibe semalam dapat lagi berita kurang enak.
Oh man..bru nak rasa lega..dh tensi balik.
Aku dh la skrg ni tetiap hari kena migrain..dh 5hari ok..
Aku mls nak pegi klinik..sanggup tahan skit lagi..Gila btl kan??
Ptg smlm Mak aku kol, cakapnya ada saman atas kete aku..
Siap ada pic dari blkg lagi..
Kelajuan hanya 92km/j....haiway tu 80km/j..
hangin btl ak..
Ntah pape, haiway 80km/j..
Senang btl dorg ni nak kutip duit rakyat.
Ikut suka snap kete org pahtu mintak duit..
Kalo bayar lambat kang amaun dinaikkan..
Perghh....Dia xtahu ak ni org susah..

Mlm td Mak aku tepon lg..
Time ni ayah aku xde.
Rupanya, Mak aku nak bagi aku duit..
Untuk ak byrkan saman tu..
Oh damn..sangat memalukan..
Dia kata tlg byr segera ble dh dpt duit tu

Jgn tangguh2..Dia kata kesian takut nt roadtax kete tu xdpt renew plak.
Bulan 3 kne renew roadtax kete tu (atas nama aku)
Ak ckp la, xpe..bru 2saman, blm blacklist lagi..Hehehe
Takkan nak tunggu blacklist bru nak byr, dh tentu2 time tu amaun dh melambung..
Aku gelak jelah..Dia kesian kat aku..
Mak aku ni tahu ak xde duit..
Dia ckp time dia ada, dia blh la tlg..time dia xde..xtahu la..
Alamak, tacing je rasa...bikin gua menangis mcm ni.
Then dia tukar ayat..
Katanya time dia ada duit, dia tlg la..
Lepas tu, byk la nasihat yg dia bagi.
Pestime tau aku dgr Mak aku nasihat mcm tu.
Sblm2 ni dia xpnh bg ak nasihat pape..
maksud aku nasihat yg dari hati ke hati la..
Aku syg Mak aku...
Moga umur beliau dipanjangkan dan rezeki beliau murah2..
Dia tepon smlm time ayah ak xde..
Dia bg ak duit pon tanpa pengetahuan ayah aku..
Yelah naluri ibu dan ayah ni lain kan??
Aku phm..walau anak ak kecik lagi tapi ak tahu,

Seorang biasa akan lebih memahami anak drp seorg bapa..huhu



4 comments:

Unknown said...

Semuga Allah panjangkan umur dan dimurahkan rezeki ibu Cammy.. :D

NrlAidaHml said...

Untungnya..Mak cammy sangat memahami..walau jauh tetap terasa betapa dekatnya kasih sayang beliau kan..so cammy pergi bayar saman tu ye..sebab saman speeding tu memang selalunya mengarut!aida pon dah penah terkena..

mila said...

acik : thanx sis :-)

aida : tahu xpe..mmg mengarut pn..mmg pas dpt duit kena byr trs la hehe.

QasehnyaRania said...

alhandulillah.
smga usia ibu cammy panjang dan sentiasa murah rezeki hendakNya aaamiin