Tabung

12 February 2011

mimpi Oh Mimpi

bygkan diri anda di zon kematian yer kwn-kwn...bygkan anda sedang berdepan saat-saat ingin meninggalkan dunia yang fana ini.. bayangkan anda sedang bertarung dengan sakaratulmaut...bayangkan anda sedang diratapi oleh semua warga keluarga anda...apakah yang akan anda rasai ketika itu?mahu menangis kah?mahu menjerit kah? atau mahu apakah? pikir2 pikir kan dan renung2 kan..
TSUNAMI.
oh tsunami.... ketika sedang menaip entry ni aku dibayangi mimpi yang baru sebentar tadi aku alami. sungguh menakutkan untuk diingati semula..rasanya x sanggup nak ingat balik....rasa mcm benda tu benar2 berlaku jer..kalo lah berlaku ketika dan masa tu, aku xtahu la cmne..dh la lom sempat bertaubat lagi..amalan boleh dikatakan zero...Astagfirullah...Nauzubillah..harap2 kita semua mati dalam keadaan yang baik yer kawan-kawan...agk2..boleh x kite cete mimpi buruk yang kite alami ni ek? ada org kata x elok cete kan.tkt benda tu betul2 jadi nanti.tp aku rasa aku nak jugak kongsi ngan korunk semua ape yang alami td..
sob..sob..sob... ( menangis dalam tido ) sambil berkata2.....ayah..maafkan sy ayah...sy tahu saya byk buat slh pada ayah..halalkan segala mkn minum saya selama ni yer ayah...smbl pelok2 cium..dlm keadaan cemas ni.. sblm adegan bermaafan ni...telah berlaku TSUNAMI kat tempat aku duduk...aku ingat aku dah xleh jupe ayah aku sbb sblm kejadian tu...dia keluar menaiki motosikal..xtahu arah tuju ke mana.
Kejadian Pertama
tempat : di rumah
kwsn umah adalah betul2 di tepian pantai..memang terlalu lah dekat...
keadaan : sedang bersantai mcm pegi picnic tu...
**masa ni hati aku dah xsedap ..sebab tengok air bergelombang terlalulah besar...tp aku xpaham nape mak ngan ayah aku boleh duk relax jer mcm dia xnmpk pon ape yg berlaku dpn dia..dlm ati aku mmg nak ajk mak dan ayah aku pegi jauh dri ctu..sbb aku tgk ombak tu makin lm makin nak cecah umah aku.tp ntah nape suara aku semcm x keluar je...xlama lepas aku bermonolog sendirian, tetibe dtg 1 ombak yang terlalu lah besar..aku menjerit, tp xmampu buat ape2..mak dan ayah aku cube nak lari, tp ombak tu lebih mendahului kami semua..kami tenggelam.aku terpaksa memegang mak aku dan tarik ayah aku..untuk keluar dari ombak besar tu..tp aku xmampu..kedua2 nya aku xmampu nak tarik sbb diorg lebih besar dri aku..aku redha jika nyawaku melayang ketika dan saat itu..Ntah mcm mane kami terselamat la kot.. ( korunk tahu jelh kalo dh nama mimpi mesti pelik2 je kan ) ..sebab lepas ni kami stil ade untuk babak yang kedua.
Kejadian Kedua
tempat : masih dirumahku yang dikatakn berada di sebelah pantai saje
keadaan :  rumah papan yang tiang tgi..kiranya belah bwh umah tu boleh buat lepak2 siap buatkan GEREY ( bahasa ganu ) 
masa ni..aku lepak ngan mak aku..kat bwh umah..aku dh ajk mak aku pindah sbb air laut makin lm makin hampir ngan umh aku.tp mak aku xnak .( ayah aku xtahu kat mane )....aku pon xtahu la nama dia xnak tu..
depan mata aku air sudah mencecah ke tangga umah aku..aku desak gak mak aku pindah.pegi duduk tempat lain..tetibe sedang aku duk bercakap tu, aku nampak ombak yang terlalu lah besar datang menerjah ke rumah ku..kami berlari kencang.mmg xsempat nak buat apa...smpi kat kwsn tanah lapang...kami nmpk bukit2 semua dah tercapai oleh air laut tersebut.bukit2 tu makin lama makin mencair..nak runtuh..aku ni xtahu la time camne..dah meraung2 dah..mengucap byk2 kali..kiri kanan blkg depan aku tgk semua org berlari ke kwsn tu tp dlm ati aku..xrasa tempat tu selamat.tetibe dgr lembu booo....kambing ngembek...aku nmpk segerombolan binatang2 telah melepaskan diri ke kwsn yg aku pegi tu jugak.. ( dlm hati terpikir jugak cmne binatang2 ni boleh terlepas ek )..dalam dok nangis2 tu..aku cari ayah aku...manelah ayah aku ni..ntah selamat ke tidak dia ni...sebab sblm tu dia keluar..aku dh xtahu dah nak byg perasaan cmne time tu..dah rasa dah ajal bakal menjemput aku dan org2 di ctu..xlama lepas tu..aku ternampak ayah aku dtg..terus aku terpa ke arahnya..dan terjadilah dialog seperti ayat mula2 aku tulis kat atas sn tu..masa tu aku xtahu la..cmne ngan keadaan tsunami..sbb kami masih belom tenggelam ..aku masih sempat pelok2 cium ngan ayah n mak aku..meraung2..
TETIBE........
.
.
.




.
.
.
aku mcm tersedar dan sedar yang aku mmg betul2 tgh berckp...dlm nada yang sedih...
aku tgk sekeliling..anak buah aku dok tersengih kat aku...aku tahu dia sengih bukan sbb lucu tgk aku sedih dlm tido tp sbb dia tgk tetibe je aku pndg dia ...ank buah aku baru 5 tahun kot so xphm lagi nape aku nangis dlm tido..aku tersedar tu terus mengucap dan istigfar byk2...tetibe aku rasa rasa rindu sgt2 kat mak dan ayah aku...aku harap diorg sihat2 saje kat kampung.. MUM , DAD I LOVE SO MUCH.!!
aku nak uplod pic family aku yang sedondon masa kawen abg aku, tp ntah lah napa line nih..mcm biol plak..dia xbagi aku uplod...huhu....lenkali ah aku letak ea...

korunk2 semua..sayangilah IBUBAPA selagi diorg masih ade yer..jgn bile dh berlaku kejadian2 yang x diingini baru lah kite nak meratapi kepergian diorg...Menyesal Kemudian Tiada Gunanya..

8 comments:

Fatihah Munini فتيحة said...

saye sayang mama abah saye sangat2 . hari hari saya paw mama saya . tapi mama saye tak kesah . hehehe

Cik Cammy Lia said...

hehehe..xpelh beliau xkisah..janji kite hepi kan dia sll lah yerp

Miz Novexx said...

rindu kt mak!!!

Fatihah Munini فتيحة said...

betul betul kate cik cammy lia . :)

Hafidzah Hafidz said...

fiza pun sayang mama dengan papa fiza..hmmm, tetibe rasa nak balik mah pulak kan..part comel bila anak buah umur 5 tahun pandang mila hihi..omel omel hehe

Cik Cammy Lia said...

fatihah : nanti jupe mak pelok2 cium dia eh hehe....

fizah : mmg comel pon..geram tgk dia. hikhik..jom2 kite balik kg jupe mak ayah.hehe

novex : sy pn rindu mak dan ayah

miss ladies said...

cik cammy, mien pernah mimpi cmni.. ceritanya......

kejadian berlaku lepas arwah pakcik buat kenduri kawen. ribut taufan semuanya berlaku depan rumah arwah sedangkan pantai jauh dari rumah..

realitinya.....
selang beberapa minggu selepas sepupu lelaki mien kawen, arwah pakcik mien meninggal..

Cik Cammy Lia said...

nauzubillah...jgn lah ckp gtu.... takut r plak..ades.. moga2 umur kami panjang.... :-(