Tabung

30 January 2015

Arfan dan Sakit

Baru lepas nangis ni..Anak yang sakit tp mak nye yg lebih2 menangis beria..kesian  nya kat anak aku.Aku tak tahu mcm mana nak luah..Dari ptg smlm lagi aku perasan tp aku ingat biasa jer..sb kecik jer..so ak buat2 tak tahu walaupon dlm hati risau..


Tapi ptg ni risau tu datang kembali sebabnya benda tu makin besar..Allahuakbar,xkan lah anak sekecil Arfan tu nak ada buasir? Aku xpnh dgr lagi.. Memang blh berlaku ker? Daddy Ziyad atau Dr Shikin, please help me..Ada ke kes mcm ni?

Aku buntu..Ak dh la nak balik kampung minggu ni.Tp hal mcm ni plak menghantui aku.. tpaksa pegi klinik kat kampung je lah..

Tadi masa nak pakaikan dia pampers aku tengok makin terjulur keluar plak ec bontot dia tu tempat kemut tu...merah lak tu..Dah la td tetibe dia menjerit masa nak berak..Mesti sakit nak keluarkan najis tu.Allahuakbar..anak sekecil Arfan xkan bakal menderita penyakit org dewasa? Padahal aku selalu bagi dia minum yakult / vitagen..Madu pon aku bagi jugak..

Aku rasa bersalah gila dengan anak aku..Mungkin sb masakan aku jugak..Aku mmg xpnh masak sayur...Kadang2 tu lauk aku bg je lauk org tua..Aku xbuat pon lauk khas utk Arfan..YaAllah jika perkara ini jadi disebabkan kemalasan aku ni, aku akan rasa bersalah smpi bila2 selagi dia x sembuh..Apa patut aku buat ni...


Tadi aku tanya kwn, dia sugest ltk vco dlu ..aku dh letak dh kat bontot dia..Aku xtahu la benda ni akan berkesan ke x... mcm mana nak bg ec bontot tu masuk balik ye? Blh ke dia masuk sendiri? Kalo org tua blh gak jolok2.. Aku tkt YaAllah...Nauzubillah.. Harap bkn lah penyakit yg serius..Tak senang duduk dh aku ni..


Tadi aku duk mintak maaf je dgn Arfan tp Arfan gelak, dia lap airmata aku..Allahuakbar..Anak aku..kamu terlalu berharga untuk Mama.Biarlah Mama je yg thu sakit kena buasir tu sayang..Mama xnak kamu rasa sakitnya mcm mana..Tlg lah hapuskan kesakitan anak aku...



Arfan..


Maafkan mama..sebab mama Arfan tanggung sakit ni...Semoga anak mama cepat2 sihat...

4 comments:

Ayu Jafri said...

Sis...be strong.mak-mak kena kuat.Allah bg kita sakit sbb kifarah dosa kan?tapi budak2 lain sebab diorg takde dosa...budak2 ni sakit sebab nak naikkn imuniti bdn diorg..jd jgn risau,inshaallah nanti dia sembuh.Yg plg penting,sis kena bg perhatian kat dia...bg dia fiber (sayuran/buahan) yang sesuai dgn umur dia.Kena bg perhatian lebih sikit la pada pemakanan dan minuman dia...biasalah sis,kita belajar dr silap..semua parents pun pernah buat silap taw...so,dont blame urself too much ye.. *hugs*

CikSiti said...

alahai sian arfan..bawa p cek dulu..entah2 sebab lain pun kita tak tau kan..insyaAllah semoga dpermudahkan

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Salam, Mila.
Sorry baru terbaca ni.
Ermmm...tak mungkin buasir.
Doktor klinik cakap apa?
Saya kene tengok baru tau.
Send gambar kat FB Nazeck Zenal.
Sabar ye, jangan nangis..
Kalau dah send inform.
Tak pun, bagi kat wassap.
Saya bagi no phone jap lagi tapi lepas baca delete tau.

Maria Firdz said...

Moga dipermudahkan.. Byk dia mnum air... Insha Allah..