Tabung

09 October 2015

Tantrum Si AbgArfan

Aku sedih..Aku menangis..Tengok kelakuan anak aku sekarang..Aku ingatkan dia okey dengan kehadiran babyAlma..Aku ingatkan dia boleh terima dengan hati terbuka dengan orang baru..Sebabnya sejak dari dalam perut lagi aku selalu ajar dia yg dia bakal dapat adik..Dia pn selalu cium perut aku semasa aku mengandung dulu...Aku ingatkan semuanya okey..Namun...Aku kecewa..


Memang dia tak pernah usik / pukul adik dia..Dia sayang dan cium adik dia..Rupanya dalam diam dia memendam perasaan..Dia jeles dengan babyAlma..Mungkin sebab aku lebihkan babyAlma..Bukan aku langsung tak hiraukan dia..Aku selalu pelok cium dia spt kebiasaan aku lakukan waktu sblm ada babyAlma..Tak lekang dari mulut aku, aku selalu ucapkan aku sayangkan dia..Tak pernah terdetik dlm hati aku nak belah bg kasih syg ni..


Sebelum ni aku xperasan dia mengamuk sebab nakkan perhatian..Aku ingatkan dia buat perangai baru...sebab mmg dia xpnh mengamuk trk mcm tu sblm ni..Tp bila dh sll mengamuk mcm tu, buatkan aku terpikir dan terpikir..Macam ni ke yang dikatakan anak rasa teepinggir dgn kehadiran orang baru? Bila aku pikir lagi, mmg aku nampak..dan aku yakin dia sbnrnya mmg jeles dgn babyAlma walaupon bila depan2 dia hepi melayan babyAlma..aku tertipu dan aku tak pernah terpikir kan hal tu sblm ni..Aku dh buat AbgArfan terluka dalam diam..Maafkan mama..Mama sayang AbgArfan..


Maybe dia kecik hati bila aku asyik kata, abg, elok2 nanti kena babyAlma, abg, jangan lompat2, nanti jatuh atas babyAlma, abg jangan itu, abg jgn ini membuatkan dia terasa hati dgn aku rupanya..Padahal xde lgsg dlm hati aku nk kecikkan ati dia..Benda tu keluar secara spontan..macam mana cara utk aku buat teguran agar abg Arfan tak terguris ye? Allahuakbar..Anak sekecil itu sudah tahu erti berkecil hati rupanya..


Tadi aku sesaje ckp..Papa tgk abg ni pukul mama..lepas tu dia tunjuk bilik yg papa dia duduk msa semggu aritu smbil cakap..dlm nada sedih n sayu, papa tgk mama ni xnak kwn mama..Allahuakbar..sayunya hati aku..berjurai trs airmata aku..aku tahu dia juga rindukan papa sebenarnya...tp dia x reti nak suarakan..bila dia sedih aku rasakan dia perlukan papa utk pujuk dia.. tp papa xde..tu yg buatkan dia lagi sedih dan mengamuk teruk..aku sedih..sedih teramat sedih...Aku syg kedua ank2 aku.. harta dunia dan akhirat aku..

7 comments:

Mar Mansor said...

Itu si abang kecik lagi, cik aisyah saya pun sama. Terasa kasih dah terbahagi.

Izz Latif said...

Hi, I came across your blog and enjoyed reading your interesting entries on amazing stories and personal insights! I find it really great that you are sharing your experiences with your readers.

Zalora is looking to work with talented bloggers, and I was wondering if you would be keen on a one-time blog collaboration with us. Do let me know if you are interested by emailing me at izz.latif@my.zalora.com so that I can fill you in with the details. Hope to hear from you soon!

Suria Lekatlekit said...

sementara si abang betul2 nak faham situasi memang kita pulak yg stress kan

Asha Lya said...

Kesian plak kat c abg arfan, Ank sekecok itu pun punya prasan tersisih..Lya fhm juga prasaan sis, sis pun Cuba buat yg trbaik kan utk ank2

Nooriah Abdullah said...

salam singgh Mila
memang budak2 mmg gitu mesti ada jeles sikit
smeentara diaorang nak faham kit ayg sress sikit kan
insya allah lama2 oklah tu

Hamelia Hamid said...

Hi mila,

Sedih pulak bc..smoga d beri kekuatan tuk handle 2 anak ni... Insyaallah

thisni3zahata said...

Qaisara yg 5yrs pun sometimes berperangai jgk...sabar aje la ye...huhu