Tabung

19 January 2016

Best Friend

Best Friend atau BFF untuk singkatan nya..Ak saje xnak letak forever tu..

Time tengah mandi ptg semalam, tetibe aku terpikir pasal kawan karib ni...Tetibe rasa tacing plak bila pikir pasal kawan ni...Dulu zaman sekolah aku ada lah jugak BFF tu..Tp tu zaman sekolah jelah..Bila masing2 dh habis sekolah, dah x jadi BFF da...Sepatutnya xde istilah BFF la mcm tu kan?? Sebab kalau BFF walau ape pon tetap jugak berhubungan..Tol tak??

Dulu kami berlima..Kat sekolah nak kata hot, xde lah hot mana...Ada jugak la sikit2 gedik kalau nampak pakwe hensem..Hahaha...Ada jugak la minat kat mamat2 bola kat skolah..tp tu cete dulu lah..Takmo cete pasal kegedikan skrg ni...Senang, aku letak huruf la untuk menggambarkan diri kawan2 aku ni... W, Z, R, S dan M (Aku lah tu) ... Aku lebih rapat dengan W dan S...Dan R dia rapat dgn W... Masa dulu ak x berkwn pn dengan R tu..Ntah cmne blh masuk geng plak sebab dia rapat dgn W tu lah...Aku dulu kadang cemburu jugak tgk W dan R ni..sbb aku yg kwn dlu dengan W.. tetibe je R dtg, dia rampas keakraban kami..ececeh...hehe...Si S ni dia jenis semua ok...Dia tahu aku kecik ati kenkadang dengan W sebab dia lebihkan R..hahaha..lucu kan sebab ni pn nak tacing..Tapi aku rasa sape2 ada BFF dia akan paham perasaaan aku...(NOTA: Aku bukan LESBIAN..wakaka kang ada plak org salah phm ...)


Dan sampai skrg aku masih lagi berhubung dengan W.. R dan S dh jadi nurse... W masih kat kampung keje kat PETRONAS., Kertih tu..Bukan pam minyak Petronas ye..Hahaha..Z plak ada dekat Putrajaya ni...Dekat je dgn aku tp nak jumpa punya lah susah..Dia jadi Cikgu...Aritu dia dtg tgk aku n babyAlma lepas aku blk dari pantang..hehe...Kami masih berhubung kat gp wasap kecuali  S dan R je..

Si S ni memang dh mcm bukan kwn aku dh...Mcm susah sikit nak berborak dengan dia..No. hp dia pon aku xde...Aku malas nak mintak..sebab aku tgk dia mcm sombong skrg..Tp aku tahu ni cuma perasaaan aku je..Lagi pn dia pn mcm x berminat je dgn kwn2 kat kg skrg ni..Tp masa aku bersalin 2 kali ni, dia kebetulan blk kg..Sbb dia nurse kat JB...Dia ada dtg tgk aku dlm pantang...Aku rasa suami dia kongkong dia..Aku tahu kisah dia dgn suami dia sblm mereka kawen..Dugaan sungguh...Aku jugak yg jadi org tgh time tu..hihi...Dia berubah lepas kawen la..langsung xde tanya kabar kawan2.. Kalau blk kg pon, senyap sunyi sepi je duduk dalam rumah...


Skrg ni aku dh bekerja...Still xde BFF...Setakat kawan tu ada lah...Kat opis pon, org yg aku rasa nak buat BFF pon, aku rasa x jadi sbb aku x rasa dia anggap aku BFF..sebabnya gud news dia dpt pn dia x maklum pn kat aku...huhu...aku org terakhir tahu kot kat opis ni..Kecik ati ai..hahaha.. Aku ni kuat kecik ati ke eh??? Biar lah...dh hati aku mcm ni kan, nk wt cmne...


Kadang ak terpikir, ape org rasa bila dorg berkwn ngn aku?? aku ni mulut mcm mn?? Ada x org kecik ati ngan tingkah aku atau aku ada x bermulut celupar?? atau apa2 jelah yg buat org rasa x secure ngn aku?? Tp bg aku, aku ni mcm nak bercakap pn mcm berhati2 lah jugak..tp dlm hati2 tu kita xtahu kan, org akan rasa cmne...So xpelah xde BFF pon...

4 comments:

Nieyla Nadia said...

Betul..
xde istilah bff dah...kawan je mungkin :)
saye la nieyl pun ade bff time sekolah..
for now..hilang n buat haluan masing²

Izyan Balqis said...

Istilah BFF ni kadang dah lenyap bila dah berkahwin. IQ sendiri ni macam dah xrapat dgn bff, tpi stil huhahuha bila jumpa...

Ada tu ada...tapi xmacam dulu, bila borak balik, mula la masing2 rindu...

Mar Mansor said...

saya takde bff,,bf mungkin ramai,,
semua saya kawan

Asha Lya said...

Smua sy anggap kwn..bff suami sy je la hihi