Tabung

12 January 2016

Suka-suki coretan

Sebenarnya tak de apa nak buat..Bos dah masuk meting so aku terkontang kanting sensorang dalam bilik..Nak lepak kat luar bilik ngn kawan2, mcm malas plak..hehe..

Sejak akhir2 ni kan, tetiap malam memang panas kan?? Aku duduk tingkat 14 pon blh xde rasa angin.. Ada 2 malam lepas, Alma x leh nak tido langsung...Walau dh ngantuk tp duk merengek je sebab x selesa...Dah buka tingkat seluasnya konon nak bg angin masuk tp nan hado...Last2 terpaksa pakai kipas stand pendek tu...Aku malas nak guna kipas bwh kalau blh sbb Alma ni dia mcm lemas sikit kalau kipas mcm tu..Sebab masa dlm pantang pernah dh 3x dia lemas..Aku smpi nangis2 tgk dia..Mujur x serius je huhu...


Dalam 3lebih baru lah lena..2malam aku tido 3lbih..Bangun kol 5..Adeh..semalam siap tido time rehat...MUjur bos xde, terjaga kol 2.15 kihkih...Malam tadi plak aku tido awal sebab konon nak tidokan babyAlma, last2 aku pn tido sekali..Lepas isyak kot lena..Haha..Memang ngantok weh..Memang berantu btl, time nyusukan anak, memang xleh baring kalau x, ngn ko skali dibuai mimpi...Tengok2 anak xtido, mak yg tido menganga lebih hahaha..


Aku sedar2 smlm bila laki aku kejut cakap babyAlma berak..Mula2 mcm nak marah, aku ingatkan dia kejut sebab nak suh aku basuhkan berak, hahaha rupanya dia dah siap2 basuh dah pon, siap pakaikan pampers da..Cme nak tanya bajunya letak mn..Hahaha..Alhamdulillah..Aku tengok laki aku ni kan, dapat anak girl ni dia mcm rajin sikit melayan..Dh siap2 pakai baju baru dia bagi aku untuk tidokan babyAlma balik..Hehe..


Malam tadi baru rasa sejuk sikit x mcm 2 malam sebelum2 ni...Mujur babyAlma papanya pakaikan baju lengan panjang..Mula2 aku tgk dia bg pakai baju lengan panjang aku tegur gak sebab takut panaskan mcm sblm tu kan, tp mujur tak..dingin je rasa..Alma pon tido lena lepas dh basuh berak tu.. Kul 6lbih baru dia bangun..Tak payah aku susah2 kejut untuk mandi..Dia dh bgn sendiri , senang keje mama ye nak..hehe..


Aku ni tak pernah miss lagi mandikan babyAlma pepagi..Aku memang mcm ni sejak dari Arfan lagi..Aku jenis suka mandikan anak sebelum anto ke pengasuh..Aku x suka tgk anak x mandi dengan muka bangun tido mcm tu g anto umah org..Mcm x sememeh hehe..Alang2 kalau tuko pampers kan, baik terus mandi je, ye dak?? Lagi pn anak aku x kisah mandi pagi...Takpernah la lagi melalak sebab mandi..2 2 org mmg jenis gtu suka air..Kalau melalak tu sebab lapar atau ngantuk sangat2 jelah..


Boleh kot aku rehat untuk jangka masa lama sikit kan dh dapat sepasang nih.. Cukup lah dulu dua orang..x dan tangan kalau bertambah dlm masa terdekat ni hehe..sebab aku ni kena urus seme sendiri.. Laki aku mn blh nak dukung bagai..kalau pepagi pn aku urus sensorg sb laki aku p keje awal sikit...Bagi lah mama rehat lama sikit ye kali ni...Bio seme masuk skolah dlu ye dak?? hihi.. ( Harap bukan angan2 mat jenin lah ni, sebab masa Arfan dlu pn aku konon nak gap 5,5 tahun tup2 dua tahun je..wakakakaka, poyo je kan)


Tp kalau Tuhan nak bg kita x leh elak..cme tulah kena pk jugak zaman makin mencabar ni..Harapnya menjadi lah apa yg aku cadangkan ni..kena gtau laki gak ni..Kalau ak sorg je yg rancang x menjadi gak..ape2 hal kena dari pihak dia jugak..betul dak?? hihihi


Cuba teka mana Alma, mana Arfan....kikikiki...dua dua time mereka 2bulan...ahaks..

4 comments:

IQ = Iez Qis said...

arfan kiri! alma kanan! eh..betul ke? huhu~

aah la mila, lately panas betul, ada satu malam tu, pukul 3 pagi suruh husband buke tingkap...pnas betull...el nino da start katanya...panas sampai mac 2016..huhu

Mar Mansor said...

in sha Allah baik2 je..nak jarakkan anak, merancang sebaiknya..
dengan izin Allah jua

Nao Mei said...

adik nak sponser ke dik...
mesej akak 04-3755528

Asha Lya said...

Yg kiri alma yg kanan arfan hihi
lya klau d bagi rezki baby memg x takkan tolak punya.memg nakk sgt