Tabung

04 January 2016

Hot Spring Lubuk Timah

Aku ni kalau bab aku p jenjalan aku memang agak kemalasan nak update kat blog..adeh kenapa eh? Hahaha...Ni sebab dh xde sangat cete nak cete so aku paksakan diri jugak menulis..Kalau sesapa yg dh fren ngan kau kat fb mesti dh tgk pic2 yg bakal aku tepek kat bwh nanti sebab aku malas nak uplod pic lain..amik jelh yg dh ada kat fb tu..senang keje.hehe..


Alkisah terjadinya kepergian aku ke Lubuk Timah ni, sebabnya konon nak servey tempat untuk family day, family aku time 1 Mei nanti...Sebab aku kena jadi organiser..Adehh malas sungguh kan?? So suami aku tetanya la kwn2 dia mn tempat best..Kebetulan kwn dia bru balik dari Lubuk Timah ni so dia suggest ke ctu..Katanya best...Suami aku pon ajak ler kenkawan dia yang lain join sekali.. Mujur ada kwn yg sudi nak ikut hehe...

So kami pon plan awal tahun baru pegi..2hb konon lepas Subuh suami ak nih...Dia janji dgn kenkawan..Ada plak lepas Subuh dh tahu ada anak kecik, mn nak sempat siap time tu..Kalau berdua je boleh la jugak..Ape lah, org laki dia memang xtahu pape...Bukan nak tanya kita dulu...Dh pandai2 janji, pastu kena bahan dengan kenkawan sbb ckp lepas Subuh, last2 kol 7lebih baru nampakkan diri.. Geram tau...


So kami gerak dari Kelana Jaya dalam 8.40pagi...Sampai Lubuk Timah tu lebih kurang 11 lebih gak la..Aku drive..Suami aku ngelat je,,Benti kat Petronas, suh aku p beli mknn, bila aku nak masuk kete tengok2 dia dh ada kat belakang dengan Alma...arghhhh..Pastu sengih2 tanpa rasa bersalah huhu... Mujur siang so aku blh drift.. hahaha

Laju gak la kawan suami aku ni bawak so TERPAKSA la aku pn bwk laju hehe...Mcm berlumba plak aku potong ko, ko potong aku..Kalau org tgk ingatkan lelaki yg bwk, rupanya pmpuan..Mesti lelaki2 ni rasa tercabar je wakaka...poyo je aku...Alma tido lena so aku boleh la drive dgn tenang..Arfan pn behave je dlm kete tu..

Sesampai kat sana, kawasan dia tu oklah...nyaman gak aku rasa kalau pepagi buta ..Kami try p naik atas, tp x sesuai plak utk yg berkerusi roda,,Dia bukan air terjun tp mcm empangan pecah jadi sungai...siap ada yg sewa pelampung buat mcm kat taman tema turun ikut arus air..hehe..Ada kuda pagi...Toilet dia tgh renovate, so masa aku pegi memang x siap lagi lah..air bertakung je..Dia ada kolam air panas...Kolam ni dh bertukar2 la org yg masuk..Dah la kolam tu kecik je...Dgn budak2 kecik nya lagi..Ntah dorg kencing ke apa xtahu lah dalam tu..Air jenis x mengalir, so geli sikit lah aku rasa..huhu..Bercampur sekali..hehe..


Aku ngan Alma x mandi pon..Arfan dgn papa dia je yg mandi..Arfan pn mandi sekejap je..Dia x pegi pn yg dekat sungat...Mandi yg dlm airpanas tu je..Bila dh naik, main2 kat tempat kami berteduh.. Owh ye, tempat kami duduk tu pon kena bayar tau,,RM50..Gila sungguh..Ada kipas sebiji...Nak masuk kwsn tu pon kena bayar jugak RM5 sekepala bukan per kereta yer....Tahun ni harga baru...Sebelum2 ni harga masuk utk dewasa cuma RM3 jer..Tempat kami duduk sblm ni RM20 je..Banyak gila naikkan sampai RM30..Dahsyat betul tahun baru 2016 nih..Melampau sgt naiknya.. huhu..


Abg Arfan lepas dh siap mandi tu, lepak2 ngn aku kat tempat kami berteduh tu..Main sorg2 bagai.. Tetiba masa papa dia ajak dia mandi lagi sekali dia ckp xnak..Muka lain mcm ...Aku n suami aku dh syak da mesti ada x kena ni..Memang sah, dia berak dlm seluar..Dh la x pakai pampers haha.. Toilet plak jauh nak menapak...Terpaksa la aku ajak jugak dia ke toilet..Bila dh berjalan tu memang najis dia akan terkeluar lah..Meleleh kat kaki..Hahaha...Lantak la org nak cakap ape pon..Ada yg pandang je kat kaki Arfan..Jijik lah tu...Org takde anak memang mcm tu hehehe..


Sampai kat tandas plak mujur la dlm toilet kosong..Mslh cuma xde getah paip..dh terkial2 plak Arfan nak tonggeng bontot dia hala ke paip tu..Mujur jenis cair je so mudah mengalir ..Kalau melekat2 payah gak nak cuci tu..huhu...Kalau siap toilet tu, aku agak lebih selesa sbb besar n byk gak bilangan bilik air n bilik jamban dia...Xtahu lah tu bila akan siap...Once dh basuh berak, aku mandikan dia terus..Dh pakaikan dia baju, xboleh da la nak turun mandi balik..main jelah hang kat tempat kami duduk tu sorg2..Hehehe...


Yang geramnya dia duk main  pasirlah.Pastu arang yg bekas2 org buat BBQ aku agak, dorg tgl kat situ pn dia pegi main, xpasal2 dh itam tangan...Aku memang membebel je kat dia..Dh tu duduk bergayut kat tepi pagar..pagar tu pagar batang pokok je..dh tu lubang dia luas, memang muat sgt badan diaa kalau jatuh memang sesia jelh dpt sakit..Cmne mlt aku nak duduk diam dgn peel dia xnak dgr cakap tu...Papa dia sedap duk layan air sungai dgn kwn dia, kalau papa dia ad, dia dgr lah jugak ckp...Anak2 ni memang lah kan..Kalau dgn ayah bukan main takut..kalau dgn ibunya, buat nganjing je..x dilayannya walau kita marah,,,ape lah..


Aku xtahu nak suggest tak tempat ni utk family aku..sebab aku rasa mcm banyak sangat plak nak byr itu ini..Kalau nak buat BBQ plak, set BBQ tu rm15, arang RM15...dh family aku ramai, mesti mcm banyak kos jugak..Nak masuk pon dh sekian hal kena byr, ikut kepala,kalau ikut kereta boleh jugak.. Tapi kwsn dia ok lah terjaga..Bersih..Cuma kandang kuda tu dekat kwsn surau dan tmpt org duduk..So kurang sesuai..sekali angin dtg, pergh semerbak bau..dh la kami duduk betul2 depan kandang kuda tu..huhu..Sabar jelah..Mujur aku hidung tersumbat so xde bau sangat hehehe..


Surau dia pon bermslh gak bagi aku..dia buat mcm pondok kecik, pastu kongsi dgn lelaki..bahagian pmpuan dia cuma letak tirai sikit tu pon stil org laki blh nampak..dh tu tempat wuduk pon xde khas utk wanita..susah sikit lah...Aku xtahu la benda ni sementara je ke atau mmg dia buat mcm tu je smpi bila2...Tp aku harap sementara lah sbb memang x selesa kalau keadaan surau mcm tu..mcm xde perbezaan kwsn lelaki dan perempuan...


Meh la aku belanja pic sekeping dua..Amik gambar guna hp je so kalau x bape cntk tu harap dimaafkan ye hehe




Apesal laki aku nampak besar semacam haha...sape suh duk gaya gtu kan dh nampak gemuk..kikiki...







1 comment:

NAZLIANA SI CUTE said...

ala comelnyer dia buat muka geram mcm tu..