Tabung

15 February 2016

Mujur Ada Yang Baik Hati

Entry pendek je kot ni..Sesaje nak cete sebab xde cete hehe..ini pon blh laa untuk kenangan..


Aku kalau pepagi memang akan handle 2budak cenoet tu..Memang selalu kelam kabut kalo dh lambat..Sebab aku memang jenis x suka lmbt..Tp pagi tadi ntah cmne blh terlajak tido..Sedar2 dgr org surau tgh solat da...Tu pon mujur babyAlma bangun nak nyusu, kalau x ntah kol bape aku bangun. Dah la bangun nak ngepam lagi kan..Sb nya susu x cukup..Smlm pam dapat sikit je..Sape2 yg fren dgn aku kat fb mesti maklum pasal aku ketiadaan stok susu skrg..So aku kena struggle mengepam waktu keje, blk keje, waktu mlm dan waktu pagi..So bila dh pam pagi tadi, lagi lewat lah aku huhu..Mujur laki aku jenis mudah..Aku suh dia pakai tshirt je, x dan nak iron kemeja..hehe..


Abg Arfan ni kadang2 suka buat perangai pagi2...Kalau dh lmbt, memang makin lambat dan boleh buat aku hangin pagi2...Then cete pagi tadi...Lepas keluar lift, salam n cium ngan papa dia..secara tetibe dia buat muka sedih..mcm muka merajuk..takde angin xde ribut..Adeh..Geram sungguh..Aku dh la nak tolak stroller adik dia lagi..Dia plak xnak jalan..Aku tarik tangan pon dia xnak..Then tetibe dia bg beg galas dia kat aku n cakap, xnak galas..kalau dh xnak galas tu aku paham sgt la maksud dia..dia nak aku dukung dia..Bila aku suh dia ikut papa dia, then nanti papa dia drop kat kete aku, dia xnak plak..Aku nak mrh...masih boleh sabar lagi..hehe...Nak ckp byk pn x guna sb dia mmg xkan dgr da time tu..Lg pn dh lmbt kalau ckp byk nt lagi lambat kan..So aku bertabah la dukung dia sambil tolak stroller smbil galas beg adik dia..korang blh byg x cmne serabutnya aku pepagi buta tadi. Hahaha.. Smpi aku nak pusing kepada nak tgk kereta pon x nmpk da.hahaha..aku sendiri rsa lucu dgn diri aku..


Tgh2 jalan tu boleh plak Abg Arfan ni cakap slipar dia jatuh..adeh...Bila aku suh dia amik, dia xnak sebab dia memang penggeli..haha..dia xkan pijak jalan raya yg berpasir tu kalau xde selipar...so dia jengket kaki dia..memang xleh la nak amik selipar kan..Then kebetulan masa aku lalu kat situ memang aku perasan ada sorg brother ni tgh panaskan enjin kete dia...Then apa aku shock..hehe..Tak sangka plak dia berlari p amikkan selipar Arfan n bagi kat aku...owhh....mekasih  brother..Rupanya ada jugak org yg prihatin kat aku..hehe...tetibe aku rasa malu plak..ekeke... (sambung dukung Arfan smpi kat kete)

Dah habis cete..Hahaha..Motif dia nak cete pasal org tlg amik selipar je...tp intro melebihi segalanya...motifnya sebaris je ayat..hahahaha..

Tp aku...eh2, sambung plak..haha..sikit je.. aku x pernah plak nmpk brother tu kat sini sblm ni..org baru ke??hurm..abaikan...haha..mekasih ye brother sb tlg ibu beranak dua ni..ekeke

7 comments:

Ain Athirah said...

huhu busy mummy ni.budak2 kan. huhu. baik betul brother tu kalau org lain ntah tolong ke idok kan ? tahu2 smpai rumah sliper hilang huhu

Mar Mansor said...

tulah kan..pagi-pagi memang kelam kelibut rasanya.mujur saya ni rumah bawah..hehe..ada je perangai anak-anak ni.
bagus brother tu..prihatin.
hari masa saya kat mydin, ada sorang akak ni ambilkan stokin adik alif yang tercicir.saya lak nak laju je jalan sebab adik alif dah buat kuih..hehe

Unknown said...

masih ada orang yang baik..Alhamdulillah..Tapi kan, memang la kalau pagi2 anak buat hal memang angin la..pelik nya pagi2 la diaorang ni nak bad mood la, nak merajuk la..petang, malam tengah malam tak nak pulak merajuk2 kan??heheheh

Shalimar Yusof said...

ehehehe..mang kalut kalau yg sulong tetiba nk memanja..

My New Blogger said...

sekali sekala nak bermanja kan...hehehehe

Izyan Balqis said...

kadang2 masih ada orang yang prihatin. cuma macam da lupus je..XD

dalila said...

alhamdulillah ada yg prihatin..
pepagi memang kelam kabut..ngan perangai anak2..tu blm lg dh bukak pintu, ade plak yg poopoo..huiii..kussss semangatt..

babyalma antar kt mn mila?soriii..lama x singgah cni..byk citer ketinggalan..