Tabung

04 February 2016

Perkembangan Abg Arfan 2 tahun 10 bulan

Tak lama lagi anak teruna aku nak masuk 3 tahun da.. Aku rasa dia mcm dah besar sangat je..Cepat sungguh masa berlalu...Dah ada adik pon dia..Makin cerdik sejak ada adik ni..Sangat protect adik dia. Masa mula2 adik dia keluar dulu dia xde lah hirau sangat, xreti pon lagi nak cakap tak boleh kalau org tanya, ' boleh x nak amik adik?' .. Tapi cuba ko tanya skrg, cepat2 dia cakap xboleh...KAdang kalau org amik sekejap pon, acah2 taknak bg balik, dia punya menangis tu adeh sakit telinga aku tau..

Dia suka cium adik dia..hehe..Kalau tanya, ' abg syg x adik?' cepat2 jawab, ' abg sayang adik, syg mama, syg papa'.. Alhamdulillah..Kalau adik dia nangis kan, cepat2 dia pegi kat adik dia then tepuk2, pujuk2 cakap, mama kat dapur ke, mama solat ke (Depend pd ape aku sedang buat). Adik dia tu kalau ngan abg dia, suka sangat gelak..Walaupon abg dia x buat apa pon, xpandang dia pon, dia blh gelak mcm hape...Suka sgt dia kat abg dia.hehe...

Arfan skrg ni mulut mcm dh mcm org tua..Walaupon masih pelat tp dia punya petah tu..memang selalu buat aku ngan hubby tergelak...Rasa nak menangis je bila dgr dia bercakap.wakaka.. Banyak sangat rasa perkataan2 dia, aku nak cete n tulis pon rasa malas plak..haha..

Dia suka sgt membebel kat aku n hubby... Suh aku tido, suh aku diam...kalau aku bercakap jugak dia marah la..siap tunjuk2 rotan kat aku sbb x dgr kata...aku ngn hubby bantai gelak lah..bila dia dgr aku masih bercakap, dia ckp la..eh,eh,eh diam la mama, papa...tido sana...adeh...sbijik dia ikut ayat2 yg kami duk cakap kat dia selalu..ape lah anak teruna ni..


Suka menyanyi,,,,kat school agaknya teacher sll pasang lagu kan...Smlm aku perasan dia mcm nyanyi tau.Mula2 aku x amik tahu sgt dia nyanyi lagu ape sebab memang pelat, x jelas pon perkataan2 tu tp aku dapat tangkap muzik dia,Pandai plak dia nyanyi ada muzik tau, lenggok lagu tu..So aku tahu, rupanya dia nyanyi lagu NEGARAKU,,hehe...Serius tak sangka...Terima kasih teacher Si Comel Cerdik..Anak aii dh pndi nyanyi lagu Negaraku walaupon perkataan sepatah pon xjelas..ekeke. Aku pon nyanyi sekali dengan dia..memang sah lagu tu sbb dia pon ikut skali nyanyi tp sepatah haram x jelas..hahaha...Mujur ada lenggok nyanyian je..


Sebenarnya kan banyak lagi aku nak cete, tp setiap kali time menulis aku lupa apa aku nak cerita..Bila tengah duk sesaje baru dtg idea ' eh, sepatutnya tulis jugak pasal ni, eh lupa lah nk tls pasal ni'.. aduhai geram sungguh la...korg mesti gak mcm ni kan??? kan??

Haaaa...Arfan skrg ni dia mcm ada rasa cemburu dengan adik..Tp dia x cemburu dengan adik..Eh, apa aku merapu ni..Dia cemburu dengan mama dia..cmne eh nak cakap..Dia kalau tgk mama layan adik lebih sikit, dia dtg la kat mama, pastu nak manja2 jugak..Kalau skrg, buat susu...xnak da suh papa..Nak mama jugak buatkan..Kalau suh jugak papa, memang dia akan meraung la mcm kena dera..Xtahu la nape dtg peel mcm tu..Serba serbi nak mama je...Kalau tgh nyusu adik sblm tido pon, dtg mood dia..nak tangan mama..Smpi terpusing2 tgn mama, dpt rasa sikit pon jadi lah...Alih sikit pon xboleh..Terlalu manja ngan mama..


Tp kan aku perasan dia kan, kalau aku mrh atau tegur dia memang mcm xnak dgr sikit..Tp bila aku cakap, mama xnak kwn dgn abg..Haa cepat2 la dia pujuk..Dia cium la, cakap syg mama la..pastu panggil2 mama, mama..selagi aku x bls kan..dia buat la mcm tu..buat muka comel lah..bila aku dh respon panggilan dia..baru dia diam..Reti plak kan, kalo mama merajuk hehehe..


Semoga Arfan membesar menjadi anak yg soleh..Menjadi pelindung kepada adik2 dia nanti dan penjaga untuk mama papa bila kami dh tua kelak...Semoga menjadi anak yg bertanggungjawab juga.. Mama papa adik sayang Abg Arfan...sooooooooo much!! gud boy!


11 comments:

Mimi Kyumi said...

Arfan Besaq Tu nty jadi penyanyi..Hehehe..kecik2 dh suka nynyi..

Julia Johari said...

pandai dia pujuk mama dia...mama pun jangan merajuk sgt hahhahaha

Siti Rohaida Yusof said...

alolo...

Munirah Mustafar said...

cepatnya masa tu berlalu kan...

Mar Mansor said...

in sha Allah..abang membesar menjadi anak yang soleh..dia dah pandai jaga adik..dia kan abang mesti rasa dah besar dan boleh jaga papa mama dia

Yumida Huda said...

aaa comelnye arfan. x sabar nk amirah jd besar jugak. nak borak2 dgn dia

Mohd Noor Shawal said...

Singgah stalk sini.. ^^

jemput singgah blog shawal juga.. :)

http://akubukaninnocent.blogspot.com/2016/02/pencarian-sponsor-giveaway-february.html

mrs yatie said...

PG singgah melawat :)

shalimar yusof said...

seronokkan..Abg Zaryth plk selalu ckp xsyg..pas tu gelak..buat mata nakal2..geletek bru cakp syg ibu,sayg ayah,sayg adik

Maria Firdz said...

Alhamdulillah... kejap je besar

dalila said...

semoga trs membsr jd ank yg soleh abg arfan..pandai dh jaga adik..biasa la tu..bila dh ade adik, dorg pun nk perhatian jgk..tu yg mcm2 perangai kluar tu..hihi