Tabung

04 February 2016

Bila Menjual Jamu

Aku tak tahu lah zaman skrg ni kan..Bila dh menjual tentulah perlukan tetsimoni, bru org akan pandang produk ko tu kan..Tapi bila menjual produk jamu ni, aku mcm x berkenan sangat dgn testimoni2 dia tu..Aku rasa mcm benda memalukan je..Testimoni wasap..dalam wasap tu cete pasal benda dlm2..arghh..ak pompuan malu nak baca..macam ......ntah la...


Aku nak komen pon x reti..AKu xtahu la bg org lain tu biasa..Tp bg aku, bila aku baca ayat ' suami puji, kemut kuat sangat, suami ari2 balik umah..Dah agak sblm ni xblk umah ke apa? Setiap ari ke ko duk buat tu ngan suami? Adeh...Entah la, bg aku, aku x suka lah benda2 mcm tu ko nak up kat FB..1 dunia blh baca..Walaupon dia x tunjuk no hp cust tu tp ayat tu buat aku geli...Org zaman skrg ni imejin kuat...Sb yg baca tu bukan org dh kawen je, org yg belum kawen pon baca jugak.. Tak memasal depa pon sibuk duk imejin jugak..Acaner lah rasa kemut kuat tu ye...Kan, dh susah..Kang ada plak yg nak menerai nya, lagi parah...Zaman skrg ni laki ke perempuan ke sama2 gatai lah..


Aku nak buat status kat fb kang ada yang sentap..Sbb yg menjualnya memang xblh ditegur..Jenis bila kena tegur kang  buat status sumpah seranah plak..Dh lama aku mcm x setuju cara dia promote jamu dia tu..Tp baru arini aku rsa mcm nak up pasal benda ni..Okey tak kalau aku unfriend je dengan dia?? Aku bagi masa dulu lah..Kalau mcm aku dh menyampah atau annoying sgt, memang akan ku unfriend la nanti..Aku xnak menambah dosa sbb pk buruk pasal dia..Padahal dia nak me'laku'kan produk dia je..Cuma aku harap dia tapis2 la ayat2 dlm mempromosikan jamu dia tuh..geli eh baca..

9 comments:

JAMIL HASHIM said...

SINGGAH PETANG ~ http://jmbelog.blogspot.my/2013/12/radio-online-era-fm.html

Asha Lya said...

Agak2 la kn klau nak mmpromote tu...hal dlm selimut pun nak canang satu dunia adehh..lya pun naik geli klau da promote yg bukan2

IQ = Iez Qis said...

errkkk.....testimoni macam ape je...serius geli bila baca...benda dalam kain pun nak tunjuk..macam da hilang akal kot...kalau IQ jadi customer, IQ malas bagi testimoni..haha

Munirah Mustafar said...

memang banyak promote ayat2 gitu...
saya confirm terus xbaca dah...menyampah!

ibuhebat said...

Memang tak sesuai testimoni gitu... hmm.. kalau tak nak unfriend, boleh unfollow. Nanti posting dia tak kuar kat newsfeed kita ;)

shalimar yusof said...

hihihi..betol2..segan kita baca testi cm tu..mcm keje nk ituuu je,,,

Maria Firdz said...

kan.. over sangat testimonial tu..

dalila said...

aiseyyyy..bnd paling xsuke bile NF kt fb dok kuar iklan2 mcm ni..unfollow je senang! hiks!

Mama Cahaya Mataku said...

setuju sangat..