Tabung

24 February 2016

Sambungan Angin Pasang Abg Arfan.

Rupanya kan ramai betul anak2 rakan fb aku yang kena angin pasang ni..Kalau ikut kata doktor, usus terkeluar..So kiranya dia operate tu untuk tutup lubang xnak kasi usus tu terkeluar lagi..Aku xtahu istilah dia mcm mn tp aku dgr doktor duk sebut usus2 mcm tu lah..

So bila baca ramai yang ada pengalaman dan masing2 cakap xpyh nak risau sangat, so hati aku lega sikit..Ank aku ni dh besar so tgh melasak..Aku cume risau cmne nak suh dia diam kalau lepas operate tu kan..Tambah2 kalau sakit, jawabnya lagi manja lah dia nanti..camno aku nak layan adik dia nanti..

Alamak..bru terpikir..Katakan dia kena operate sape nak jaga baby nanti?? Aduh, baru terpikir pasal ni..Kalo operate dia tu awal pagi, kawan aku kata kalau doctor tgk anak aku cergas semacam je, dia akan kasi balik je ptg tu xpyh menginap..Ok lah kalau mcm ni..Yang aku risau kalau2 kena menginap. Dh la agak jauh gak la kalau laki aku nak ulang alik pon..Cmne dia nak jaga malam si babyAlma tu..Budak tu kerap bgn menyusu tgh malam..aduhai..Semoga ada jalannya untuk kami nanti.huhu

Aku x sbr nak dgr apa kata doktor esok ni...samada perlu segera atau blh tangguh lagi.Tp aku kesian n takut tgk abg arfan ni kalau time bengkak tu timbul..Kesian tau..Mcm lain mcm je jadinya..Yelah jadi senget sebelah kekdahnya.Huhu..Cuma dia x sakit sepanjang masa walaupon benda tu timbul.. Tu aku xde risau sgt..Aku xtahu apa kena mlm Sabtu ritu yg buatkan dia sakit sangat..Secara tetibe plak tu..Kompius plak rasa..

Tadi kwn aku siap dtg kat bilik aku cete rupanya anak dia pn penah jugak kena time usia 6bulan..Lagi kesian..Baby kecik lagi dh kena operate kan? Tp dia kata op tu kecik je..Kesan dia skrg pon mcm dh x nampak sangat da.. dia mcm pita pelekat bila smpi masa dia buang pelekat tu..Dia mcm garisan pnjg je kat tmpt ari2 tu katanya..SO dia nasihatkan aku xpyh risau sgt,InsyaAllah semuanya akan okey :-) Aku pon harap2 mcm tu..hehe.

Bila dh masuk spital ni tingat plak aku pasal insurans..Arfan ada insurans..Tp aku xtahu mcm mn nak guna insurans tu..Aku nak g PPUM ...Aku pakai GL je...so apa ptt aku buat dgn insurans tu eh?? Aku still xphm pasal ni..aku nak tya ejen pon, aku xtahu ejen aku lesap ke mana..call msj lgsg xde jawapan. Nmpknya kalau aku nak claim ke atau ada mslh ke aku kena setel sendiri semuanya...Menyakitkan hati btl dpt ejen x btjwb mcm ni.

5 comments:

sitirohaida said...

alahaii...moga abg irfan cepat sembuh ye,,,

Izyan Balqis said...

fuhh, kalau dapat ejen insurans mcm tu yang haru tu. huhu...

Shalimar Yusof said...

nanye ejen cm tuu

Nadratul Syazwana said...

Semoga dipermudahkan semuanya kak =) Terus kacauuuu ejen insurans tu eishhh time cari orang kemahen tau tau lesap.

aizamia3 said...

Moga urusan dipermudahkanNYA.
Susah hati bila anak tak sihat ni.