Tabung

16 July 2014

Tadarus dan Khatam

Alhamdulillah..syukur dengan kesempatan yg Dia bagi kat aku..Taun ni lagi sekali aku join tadarus yg pihak opis aku anjurkan.. Program ni memang tiap2 tahun ada sempen bulan Ramadhan.dan ak mmg tiap2 taun join..cuma taun lps rsanya ak xjoin..

Tadi ada program utk khatam AL-QURAN slps 2minggu kami bertadarus..Kali ni rmi kumpulan wanita.so setiap kumpulan mmg dpt juzuk sikit2 je sbb tu cepat habis..Alhamdulillah..Semoga aku ikhlas dlm membuat amalan ni dan diberkati..

Taun ni door gift utk peserta tadarus adalah kain tuala..memang tebal..siap harga pon x dibuang pihak penganjur..bagi aku lah kan..xpatut kot ltk hrga kt barang yg kita nak hadiahkan pd org..nmpk mcm x ikhlas je kan..hehe..ni pendpt ak jelh..jgn ada yg kondem plak..pendpt masing2.. hehe..

Ada jugak disediakan pulut kuning dan rendang ayam...aku baru siap mkn pulut tu.mjr kebetulan husband ak blk kje td dia check dlm beg ad pulut..aku dh lupe da psl mknn tu.hehe...

Tadi masa ak turun surau, majlis dh selesai sbnrnya..xsempat aku nk join khatam..sebabnya sebelah pg agak kelam kabut td..dgn aku p tukar duit raya nya, dgn rakaman hari raya lagi.. berkejar2 aku ke sn cni..hehe..ape pon semuanya lancar..Syukur..Best jgk skali skala bz..bosan jgk klo asyik terperuk dlm bilik je..dh la bilik aku econ dia.Blh buat aku beku..nak menaip pn jari2 rsa kejang..xtahu npe tmpt ak tu sejuk sgt.mayb sbb ruang bilik ak yg agak kecil..

Jom layan gambar yg sempat ak amik td..gambar kandid je semua.hehe..
Dlm paperbag tulah ada rendang ayam dan pulut kuning..

Antara peserta2 tadarus yg terlibat..time ni tgu turn nk amik doorgift..

Wakil setiap kumpulan tlg amik utk ahli yg lain,sebab tu kat tgn dia byk sgt paper bag.hehe

inilah rupa towel tu..besar dan tebal..nak tahu harga dia bpe? rm40 ++ ...siap ada bunga telur lg.mcm pegi kenduri kawen plak.hehee.

majlis Khatam Alquran peringkat opis

akak yg ngadap kamera tu 1 bahagian dgn aku..K.azhani :)

ni antara staff kat bahagian ak yg turut serta iaitu
k.haida dan k.azhani

kami again...gmbr dekat sikit..td xpuas at sbb jauh je..hehee

ini plak k.daniah..dia 1 group dgn aku.dan dia dulu adalah PA sektor Tenaga..1 divisyen la kiranya..Tp skrg 2 2 dh tcampak dri bahagian Tenaga.hahaha..Syukur.Alhamdulillah


p/s ; alamak mata xleh nk bukak da..jom tido..arghhh penat.



4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, bestnya bertadarus dan khatam bersama ~~~

drshikinzainal @ ekin said...

Comel Mama Safiy Arfan ni..

drshikinzainal @ ekin said...

Bagus betul ada tadarus Al-Quran kat opis.

NAZLIANA SI CUTE said...

bestnyer dpt berkesempatan tadarus al quran teringin sgt2 nk join majlis mcm tue..