Tabung

22 March 2011

Emosi Tidak Menjamin Kebahagiaan

Perlu ke kita beremosi tidak bertempat?kesian orang yang kena tempias tu kan..pikir lah ckit akibat jika terlebih emosi...lebih2 lagi kalau melibatkan periuk nasi org lain.. jgn smpi nanti org tu berdendam dan last2 diri sendiri susah..biasa doa org2 teraniaya ni dimakbulkan..tidak takut kah anda.?? hihihi...

Tetibe je wat entry pasal ni kan...yelah xtahu nak tulis apa..dah lama x hapdate blog..asyik buka..pas off..pastu buka balik.ahaha..kosong je...xde modal langsung..nape lah idea x dtg kan...bajet nak gak post entry 3,4 kali sehari,,tp habuk xdoooo...hahahaha...

alkisah sebenarnya...pasal emosi ni aku nak cete kat opis aku ni..ade ke patut sorg manusia ni..kira usia dh separuh abad la.nak pencen esok lusa da.tp tergamak dia tutup periuk nasi sorg insan ni...xtahu lah samada dia buat tu dalam sedar ke x akibatnya atau mmg sengaja lah kan...tapi agak x patut lar..kesian kat insan ni.. x pasal2 kena tindakan...terpaksa apply tukar tempat keje..bos besar pon xde wat gtu.dia takat pangkat bawah2 je nak buat dajal kat org.apa punya manusia lah kan....dia bajet dia akn bahagia selalu agaknya.. kang satu hari nanti terkena baru lah nak menyesal..dh xde guna pon time tu kalo nak nyesal pon.huhu.. bertaubat lah manusia ini..

orang yang x buat keje, di sanjung2nye mentang 1 geng...org yg buat keje, dikata x buat keje.mujur lah aku ni bukan bawah dia..kalo x, aku rasa mau aku pon terima nasib yang sama ngan insan ni...sabar jelah insan yer..aku yg dengar pon rasa sakit ati..memang xpatut manusia ni wt gtu.huhu...agak2 lah kalo benci pon.. apa salah insan ni pada kamu??manusia ni mmg jenis gile kuasa,mmg nmpk jelas di penglihatan sesiapa saje. hehe moga2 dia bertaubat...ahaks..

bukan nak kata lah kan..pekerja2 senior ni mmg pangai gtu kn..jenis tunjuk pandai, then bila ada silap lepas tangan tuding jari kat org len.aku ni dh bape kali kena..nyirap pon ada..pakal diorg tu tua..kalo x mmg aku maki jugak.huhu..nak dengar ckp dia je..last2 silap..pastu sengih, ckp sory..nak je aku tumbuk muka tu.. huhu..sabor jelah kan..kat opis korang ade x manusia cmni??adoi..sakit jiwa je kan ....

malas ah nak story ag.kang xsiap entry ni dok bebel pasal pangai manusia2 ni..ahaks..sambung time lain ah plak..g pon dh nak kul 5 ni.time tuk balik umah hihihi...adess tetibe bos masuk opis plak..ingat terus balik umh..ni sorg manusia yg wt aku xsenang nk mai opis hihi..jenis suke salahkan org gak ni...benda da ade depan mata masih nak jerit2 tanya kat mane benda tu.nak je jolok mata dia then cungkil..xde mata lagi senang kot..xde la rasa nk marah sgt..hehe...teremosi plak kan...

chowww...adios amigos.

7 comments:

nothing substantial said...

ujian bila kat bwh harus mengingatkan kita bila sampai kat atas nanti.

Cik Cammy Lia said...

insyaAllah...

ïêmå å¢klê§ said...

manusia macam2 perangai..
setuju ngn nothing....

Amni said...

takpe.. nama pun kita muda lagi kan.. ikutkan aje apa yang orang tua2 tu cakap... huhu.....

p/s: cik cammy lia, ada satu entri saya sebut nama kamu.. hehe.. sila terjah...=P

http://mrsamirul.blogspot.com/2011/03/memang-tak-sesuai-kan.html

Cik Cammy Lia said...
This comment has been removed by the author.
THE LEKAT LEKIT STORY said...

kat mana2 kerja pun mesti jumpa jenis manusia mcm tu..
BILA STATUS AGAMA CIKGU SHIDA DI RAGUI.. APA DIA JAWAB??

nur aisya humaira said...

macam2 ehhh...:)