Tabung

08 September 2015

Nak cuti..nak cuti..nak cuti...

9 September, 10.16am

Serius aku benar2 rasa tak larat untuk membawa diri...Bila berjalan, beban / berat di bahagian bawah perut sangat2 terasa..Lain sangat masa kandungkan anak sulong dulu..Kenapa ye?? Aku pon hairan kenapa jadi mcm ni...Adakah kerana rahimku terlalu ke bawah?? Natijah tidak berpantang dengan btul 2 tahun lepas?? aduh...menyesal? Dah takde guna...

Berbaki lagi 6hari untuk aku lalui waktu bekerja...Terasa amat2 panjang hari2 tersebut..huhu.. Setiap pagi, pabila ingin bangun dari pembaringan, sakit kat situ susah nak ucap..Rasa nak sms bos ckp sy cuti arini..Tp ape kan daya..Cuti harus disimpan...Kena gagahkan jua diri ini melangkah ke pejabat, mempersiapkan si bujang tu lagi..hantar ke taska...mujur dia budak yg behave je,,kalau byk karenah mau, stress hari2 blh bersalin awal gamaknya..hehehe


Bila dah tahap tak larat macam ni, rasa nak minta tolong sesape je belikan apa2 waktu makan nanti, tp aku xmampu...Aku tak mampu menyusahkan org lain..Melainkan kalau org tu volunteer nak belikan aku mknn...Ntah la..rasa mcm membebankan org plak..terasa mcm ambil kesempatan jer walaupon hakikat memang ak betul2 tak larat... Jgn slh anggap, aku bukan mengeluh dgn rezeki Tuhan ni ye...Aku bahagia membawa zuriat kat dlm ni...


Cuma aku berharap, aku terus kuat melalui saat2 di penghujung pregnancy ni..dan aku percaya, aku akan merindui saat2 ni pabila selesai bersalin nanti...semua ibu mcm tu kot kan? hehe...tambah2 bila aku rasakan, kemungkinan aku akan membuat perancangan keluarga untuk next baby... tak boleh da nak buat 2tahun sorg...ekeke...tak mampu aku..ahaks..serius aku akan merindui saat mengandung bila anak semakin membesar.....


Aku ingat lagi konon selepas melahirkan Arfan, aku ingin menjarakkan kehamilan selama 4-6 tahun.. Hahahaha..Angan2 mat jenin je..tgk2 xsmpi 2tahun, eh2 lekat lagi..poyo je kan...ini lah yg dikatakan merindui...wakakaka...Lepas ni InsyaAllah kena nekad utk menjarakkan..kalau tak, sendiri sakit, sendiri mau ingat lah..ekeke...


ohhh....nak cuti...cepat lah minggu dpn nak balik kg, rehat2 hehehe..

10 comments:

Amanda Suria said...

kawan opis akak pun dah bersalin baru2 ni...sebelum2 ni memang dia berat sgt nak jalan..tp kagum sebab dia memandu pi opis...selma ni dia kirim je kalau nak makan..kadang2 kami yang volunteer nak belikan makanan

Nieyl said...

salam singgah pagi...
dah nak cuti panjang yea... :)

Yana Yani said...

alahai kesiannya mak buyung sorang ni
teringat masa mengandung anak no 2 dulu
camni lah juga...lagilah dulu naik bas p kerja
azab betul rasanya.
apapun saya doakan semoga semuanya dipermudahkan ye

Siti Rohaida Yusof said...

macam saya jugak.sbb tu bercuti awal,sbb dah tak mampu nak bawak perut..sabar ye

Princes Yuyue said...

bila balik kampung tuuu?? hehehee..kita sesama hitung hari yerr dak :)

afzalsukasuki said...

6 hari cuti kira banyak lagi tu. Air Asia pun tgh buat promosi tambang murah ni, boleh la pilih lokasi cuti :D

Roziah Muhammad Nor said...

baby dah turun la tuh kot. semoga dipermudahkan segala urusan tau. take care.

adianiez AIDA said...

cuti 3 bulan ekk?
best nyr cuti nanti...
dok berdua dgn baby lagi la best :)
selamat ye mila menempuh beberapa hari ni.

aiman mania said...

happy holiday mom-to-be.......take care of your health ........rileks dan kurgkan stressssss...........doa jangan kasi putus okay :D

dalila said...

siannye mila..mntk cuti awal la..blh rehat2 sementara nk tggu besalin tu..take care ok..