Tabung

20 April 2011

Nasi 4 ringgit

hallo kawan-kawan..selamat petang yer..ape kabar semua..sejuk la plak petang2 gni..dh la duk lam econ..pahtu kat luar ditambah dengan guruh dan petir, kilat sabung menyabung...adess..ngeri mak la nok.. huhu..skrg ni kan..ptg2 je, time nk blk keje mesti ujan lebat2 gile...pahtu kat langit tu toksah nk ckp la..mcm d kol 10 mlm lagaknya...huhu..camno?? lapisan ozon dh makin nipis kn..tuh la..byk sgt pembangunan ...seme pokok2 ditebangnya..adess...kang xde pembangunan ckp mundur plak kn..nak wt cmne..permintaan dunia skrg..ikut kn jelah..kihkih ( melalut ntah pape..tajuk entry xberkaitan langsung kn kn )

xde mende nak cete...thari td..mkn lauk ayam masak merah + bayam + nasi = RM 4.00.. okey x kawang2 ? masalahnya skrg ni.ayam dia tu xbape nak masak...aku ni kalo benda separa masak ni..memang aku anti ckit..adoi..xphm la...peniaga2 ni pk untung je kan..nak je g bakor cafe kat bawah ni...leh x bagi mkn kat org tu benda berkhasiat sikit..( khasiat x benda mentah ek?hihi ) ... kalo tego mata tu digoreng separa masak pon aku xleh makan ni ape tah lagi ayam , ikan , daging dll tu..adess..pahtu kan..sambal merah dia tu...xmanis la plak kan.. nk suh aku dapat kencing manis agaknya..cukup2 la senyuman aku je yg manis..hehe...memang xgemor la teman lauk cenggitu..rasa nak muntah pon...tp terpaksa telan.membazir kan amalan syaitan..tp ayam tu memang mkn skit jelh..cubit2 mane yg rase okey...just mkn bayam je..memang rugi lah.. salah pilih menu arini..

sebenarnya memang dalam hati perut dan limpa ni..xmo mkn nasi..tp sebab takt petang nanti lapor, sebab tuh la gagahkn jugak kaki ni melangkah ke cafe..maybe sebab niat dh memang xnak mkn tu pasal pilihan menu jadi gtu..huhu..nasib2..saat entry ni ditulis pon masih terasa nak muntah bile teringat balik kat menu td..ishh.. xmo la pilih lagi lauk tu pasni..adoii..kembang2 wase tekak ni..cmne nak buat wehh..tlg tlg tlg tlg tlg..hukhuk..
sebenarnya td sebelum taip entry ni..google gambar ayam dan bayam tp xde plak..so entry ni xde gambar la eh..kesian kan...entry2 aku seme cam bosan..sebab x di selitkn ngan gambar.almaklum lah hp x bape nak canggih ni..susah hahaha.. ade sape2 nak adiahkan aku hp free x? ahaks..

aku tengah kesejukan ni..tp masih boleh menaip ngan lajunya. terer x terer x? hehe...tgu masa je nak chow2 ni..ade org ckp smlm janji nak belanja mkn mlm ni..ntah jadi ke x ni..senyap je tanpa berita huhu..agak2 korang kn..kalo aku x mkn steambot tu di kira org darat ke?? maksudnya di cni mcm jakun la lebih kurang.. iye ke?? bagi aku xde la pon..dh nk wt cmne..aku kurang gemar..sape2 bwk aku..memang saje nak bazir duit lah tu.huhu..aku jenis mkn bape ketul je..sape2 mkn stembot ni bagi aku dia tu jenis yg suke mkn byk tanpa renti ..hikhik...jenis perut mcm tong dram ke..hakhakhak ( jgn lah ade lak yg mrh aku nanti ) tp skrg ni kn tenagh pening kepala..cmne nak kuar..dh la kalo jadi kuar ni kang..org yg nak bwk tu jenis bongok2..sengal2.. benci ai tau.nak melayan dia...suke kutuk2 aku...suke hina2 aku...aku xmrh pon..aku sedar aku xlawa xhensem mcm dia..tp aku bersyukur la kan..ahaks..sentap mak nokkk...mintak2 dia tepon ckp xjadi.. penat ah nak kuar ni..g pon perut ni mcm xlapar je..kang pegi2 xtahu lak nak order ape..dh alang2 org banjer kalo leh nk mkn yg mahal2..kalo diri sndiri belanja memang xmerasa la kan hihihi..tp aku ni jenis penyegan la..adehh.. napelah aku ni xdididik menjadi org yg mata duitan hahaha..gile jahat pangai dan niat di situ kan.. adoi.......xbaik xbaik...

mcm panjang melalut je entry aku ni..dh la xde isi pape ..tajuk dan isi kuku mcm xde kaitan adeh..cmne ni..alah lantak la..hakhakhak...arap2 ade lah yg sudi bace karangan mengarut ni yer.. selamat mencube.. daa..

7 comments:

azliah mohamed said...

peniaga skang mmg salu camtu...x sedap weh...tah pape..nak untung jer..

nurayunni said...

rugi kan..4ringgt tp xleh nak mkn tp kalu kat trg kalau xde 10ringgt mmg xbleh nak mkn nasi..harge lgi mhal taw..

Cik Cammy Lia said...

@nurayunni : bior betul?ish3..xpatut betul huhu..

@azliah : tuh la pasal.. pk untung je kn huhu

Qaseh dalia adelia said...

maheinyooo..sabar je lah

alongxp said...

agk terase sbb sy suke mkn steambot...

adan said...

len kali klu dapat lagi ayam mcm tu.. bungkus balik ayam tu dan turun bawah lempar bungkusan tu kat peniaga.. kejam

ïêmå å¢klê§ said...

4ringgit kira standrd la 2..
tapi kalau kurang masak memang iema bantai balik peniaga 2a>>dalam hati<<...