Tabung

26 April 2011

Penakut sebetulnya aku ni..

apa lah nasib ni kan..ingatkan bile duduk ngan ko aku akan rase aman.aku ingat ko boleh jadi kawan aku..upenye ko pon sm jugak..sebelum aku duduk ngan ko, ko okey je kn.cakap elok je ngan aku..aku pon xsangka akn jadi gni..aku xtahu ape salah aku pada ko..ye.....aku akui byk barang dalam umh tu ko yang punye..aku xde harta ape2 pon..tp aku xpakai pon harta ko lepas ko xsuke aku gune mesin basuh manual yang mak ko belikan tu..aku sempat guna 2x je..lepas ko tarik muke xnak ckp ngan aku terus aku amik keputusan xnak dah pakai brg2 ko..biar lah aku susah pegi angkut kain baju pegi nilai basuh kat umh akk aku..aku xkisah..sebulan, dua bulan duduk ngan ko.. masih elok..masuk bulan ke tiga..ko xtego aku.kenapa yer.aku xtahu jawapannya..aku bingung la pikir sal ni..ape salah aku?ape aku dh buat? aku selalu cube buat baik ngan ko.cube ajak ko borak tp ko..sepatah aku tanya, sepatah jugak lah ko jwb..kenapa beb..ko dh benci sgt ngan aku..tlg bagi aku jwpn..aku xnak  berprasangka buruk..sekarang ni aku dh xtgk tv sebab aku tahu ko pon xsuke tgk aku ngendap depan tv ko kan.aku cme duduk je dlm bilik smbil dgr sore artis2 tu berckp. aku nak tgk cete kol 7.00 mlm tv3 pon dh xboleh..sbb ko dh conqer pon tv tu..siap mkn2 mlm depan tu...aku ade depan tu pon ko buat dunno je mcm aku x wujud..benci nya ko kat aku kn...aku dh cube layan ko tego ko..tp ko buat gtu kat aku..pelik betul r..xpelah...aku xkisah..tp kenapa brg2 aku..ko nak selerak2 kan? agak2 la beb..aku xkaco hidup ko pon..brg ko pon aku xkisah satu benda pon..xkan selipar yang aku letak atas rak tu boleh bergerak sndiri duduk bwh kot kalo bukan ko atau adik ko yg lempar ke bwh..tergamak ko kn..aku kecik ati sgt2 ngan pangai korang berdua. adik dan kakak 2x5 je pangai..jenis bodoh sombong..muka korang kalo org tgk..memang takut nak dibuat bini..bukan aku nk mengata ko.tp betul lah..muke korang berdua masam je..payah nak senyum..aku tgk pon takut..budak opis ko adalah se kampung ngan aku..dia pon xsuke ngan ko..sebab dia kata ko poyo..ckp ngan org tua pon kasar je..pastu muke masam..ntah la weh..nape ko jadi gtu..mak ayah ko okey je aku tgk.. terutama mak ko..jenis tego2 org..maybe ko ikut pangai ayah ko kot..tp xtahu la kn..

maybe balik umah petang ni..aku dh kena siap2 kemas bilik aku..aku xsanggup duk ctu dh..dah nyata ko memang nak gadoh ngan aku ngan status FB ko mcm tu..siapa mkn cili dia lah terasa pedas kan.betul lah pepatah tu..ko memang tahu kan aku ckp pasal ko.sebab tu ko tulis mcm tu..ko tampal lah nak tampal pon ape yg aku tulis tu..letak kat papan kenyataan yerk?? letak jelah.biar seme org tahu yg kite tgh berperang sebenarnya..dan kesalahan yang aku xtah pucuk pangkalnya..kenapa seme benda ni asyik jadi kat aku?






kalo nak tahu memang jenis aku suke buat hal masing2..aku jarang ade kat umh..aku lebih suke duduk kat luar..yelah kalo duk kat umh pon..aku duk sorg2 jugak walau hakikat ade lagi 2 makhluk Allah dlm umh tu.bile aku duk depan, ko masuk bilik.bile aku masuk bilik ko duk depan.salah ke aku amik jln cari hiburan di luar..yg x buat aku sakit ati? aku xkaco hidup ko.ko yg buat aku xselesa duduk di rumah tu..pastu ko nak tacing ngan aku.tarik muka ngan aku.tlg lah wei..aku memang xde niat nak cri gado ngan ko..nasib2..selalu je aku ni dibenci..kawan2 aku yang betul2 cume kawan di kampung..nape aku xleh berkwn ngan kwn baru ek? asyik ade yg xkena je..ke sebab aku jenis xleh nak sabar? bile org buat kat aku.aku pon dan2 nk buat jugak dekat org tu..aku bukan buat ape pon..cume aku malas nak tego lah..salah ke cara aku tu? xkan aku nak ngalah je ngan ko biar pon ko buat muke ngan aku? mcm aku xde ego je kn.





walau jauh disudut hati sebenarnya aku nak sgt tego ko..sebab jauh dlm sudut hati aku jugak..aku xnak ade dendam antara kite..aku xnak bermusuh ngan ko..sebab aku tahu skrg ni susah sgt nak cri sewa umh..kalo ko nak gado pon tggu lah aku dpt umh lain dulu..tp skrg dh jadi gni..nasi jadi bubur..jwbnye aku kena siapkan packing baju aku la.huhu..sedihnye aku hidup merempat xsudah2..

beb..1 lagi aku nak tego ko..aku xsuke kucen ko tuh..kalo bulu gebuss tembam bam bam okey jugak.ni kurus melidi je aku tgk..dh la 1 umah tu bau busuk kucen ko je kan.ko xde deria bau dh ke weh? aku tahu mesti ko dh lali kn ngan bau2 an kucen yg busuk gtu..aku bukan nak ngata ko.aku ckp yg kenyataan je weh..sorry kalo ko kecik ati tau..ade satu hari tu kucen ko selinap masuk bilik air yg aku gune..then dia berak.. aku tanya ko ngan adik ko, tp xnak ngaku plak.dh tu taik sape lagi kat lubang air tu kalo bukan kucen ko sekor je dlm umh tu.aku terima jelah ko xnak ngaku xpelah..aku biar kan je taik tu duk kat ctu..aku mandi2 je wt mcm xde pape..then aku kuar p hiburkan hati..bile aku balik aku tgk taik tu dh bersih..see..nampak kan di ctu..ko saje xnak ngaku depan aku..tp ko bukan bersih betul2 pon..smpi skrg taik tu masih ade lagi saki baki nya..aku memang xkn usik la kan..bukan aku punye..biar lah ko nak ckp aku pemalas ke ape pon..tu kan kucen kesayangan ko..so ko jelh uruskan hihi.. kejam kan aku..xpe..ko xmrah kan kan??


lepas tu aku xpuas hati lagi 1 hal ni..nape spende2 aku yg dijemur dalam bilik air sejak dua menjak ni..asyik jatuh bawah je.aku tahu mesti ko atau adik ko yg jatuhkan..sebab aku tahu ade org len yg masuk bilik air tu periksa setiap inci keadaan bilik tu kan..setahu aku bilik air tu aku tglkan 2 hari mesti lah kering..tp spende aku basah plak siap jatuh duduk terjelepuk elok kat bwh tu..hati aku sabor jelh..dh 3,4x benda ni berlaku.aku mls nak tanya.sbb dh tahu mesti ko dan adik ko xkan ngaku punye..yelah bak kata pepatah..berak tgh jln sape nak ngaku kn..huhu..mcm tuh la pangai ko dan adik ko hihi..xpe..aku leh sabar lagi..aku basuh balik spende aku tu..bukan susah pon kn..sejak kejadian2 x diingini tu berlaku aku terus je jemur dalam bilik ..aku xnak spende2 aku jadi mangsa kerakusan korang lagi..kesian dia kena lempar2..ahaks..jemur dlm bilik lagi selesa dan selamat ..

okey lah aku rase dh panjang kot aku membebel pasal ko ni..xpelah ..aku hidup menumpang kn..so aku kena beralah ngn ko sentiasa..xpe2..semoga ko berbahagia lah sebab bua org mcm ni kan :-) aku ucap terima kasih tau...

nota bulu ketiak wangi:sorry la kalo tajuk xde kaitan yer xtahu nak letak tajuk ape hihi..

4 comments:

lilY said...

guess what..? i pon ada kwn camni..
kalo sentap terasa ati jenis xckp biar lah smpai berminggu²..huhu
sanggupkan xbtegur wlupn dpn mata hari²...cam kite lak terhengeh² nk bckp ng dorg..hehe

*sabar itu indah dear ;)

Cik Cammy Lia said...

tahu xpe..dia xpe la ade adik kat umh leh gelak ketawa sesama.. sy ni sorg2 mcm org ngok ngek je..duk dlm bilik jelh tiap2 mlm..huhu...

paranoid"nasir"android said...

sabo je la..manusia mmg mcm2 jenis.. :)

paranoid"nasir"android said...
This comment has been removed by the author.