Tabung

15 January 2013

Kiraan Gerak Baby Sayang

Assalamualaikum..

Selamat petang ye kwn2 blogger..

petang ni tetibe aku mai risau plak kat baby dlm perut ni..Aku dh la jenis x reti nk buat kiraan gerak baby. Nurse pon x ajar..Ak agk2 sndiri je asalkan dia aktif bergerak sudah la kn.hehehe...Tapi arini..baby kurang sgt buat gerakan..Dari pagi tadi mmg dia x gerak..sblm thari ad la dlm 2,3x..Tu pon slow motion je..Kalo hari2 sblm ni..dari pagi smpi ptg, duk bergerak je..Gerakan plak yg aktif2, bukan slow mcm arini..Rasa nak nangis pon ad huhu..Yelah,kite xtahu kan cmne keadaan dia dlm ni...

Tapi jap td aku wt status tanya pendapat kawan FB..Ada yang syorkan suh goncang2 perut..Memang aku buat betul..Aku goncang2..Sambil cakap2 ngan dia..Suh dia gerak..Tak lama pastu, mmg ad gerak halus dia bg..Aku hepi sgt..Mayb arini dia penat kot, ngntok agaknya.hehe..Sebab thari tadi aku melasak ckit..Duk buat 5S, sisih ape2 yang x patut, pastu angkat2 barang bagai..Maybe dia rasa kepenatan aku,tu dia x lasak sgt..Dia kesian agaknya kan kat mama dia ni.hehehe..Bagusnye anak mama ni...Arap2 bagus smpi ke besar la ye.hihihi.....

Masa ngah taip ni pon, ad gak la gerakan slow dia bagi..Maybe nak bagi hint kat aku, jgn duk risau sgt..dia ok2 je kat dlm tu..ekekeke..memandai je aku kn..hahaha...Yelah sape tak risau kan kalo bb x gerak..Nurse suh kire smpi 10x...Kalo lebih tu lagi bagus..Ni dia buat suspen plak xnak gerak..Memang aku rasa nak menangis la tadi.hehehe.Mula lah pk bukan2 kat kepala nih...Sebab skrg ni mcm2 boleh jadi..Selagi belom masuk 9bulan, selagi tu aku kne berjaga2...Semoga anak aku ni boleh keluar mengikut waktunya.huhuhu... Ye sayanggg....jgn sll buat mama risau k...Mama nak tgk anak mama sihat2 je bile keluar nanti :-)

Tetibe rasa cm nak g scan lagi je..Mcm lambat plak blee menunggu kan..lagi 2bulan je anak aku nak kua.Tapi perut aku dh boyot mcm org nak bersalin da..hehe...Xtahu la kulit perut tebal byk lemak ke bb aku yg besar ahaks..Kalo p scan lagi bgi korunk membazir x? hehehe...Dh la duit pon x byk mane ni.hikhik..

Doakan baby aku aktif semula seperti sedia kala ye kwn2...TQ

8 comments:

cik gObu said...

due awak brape hb?

sis punya 25hb mac...

kiraan baby tu dr 9am-9pm mst ada 10kali gerakan

kalau kurang kena cepat2 g spital

mila said...

sy mula2 dlu 2/4 tp pas scan ritu doc bg EDD 27/3 plak..hehe...so dlm minggu tu kne berjaga2 la.. sis ank no bape tu???

Akupenghibur.com said...

wahhh seronoknya kan nak ada baby :)

inche hlovate said...

wah nak dpt baby..baby besr kot tu

MAY said...

Erm.sy dl x alert pun dgn gerakn bb.bl nurse suh rekod gerakn tu br la alert ckit.tu pun kdg2 miss jgk.sbb bz..

ibuhebat said...

tak jauh beza edd kita :) saya pun jarang buat kiraan gerakan baby. maybe sebab cek up kat swasta kot. asalkan sehari rasa baby aktif dah ok..
Kenapa Shaklee pilihan saya

cik gObu said...

sis nyer due 25/3 selang 2hari lah kita....

anak kedua... anak first sis dh 9tahun dh huhuh

zaty said...

seronoknya dh nak ada baby.semoga baby dgn ibunya sihat2 aje :)