Tabung

17 April 2014

Mudahnya Menghukum...

Kdg kita xthu ape yg org alami...
tp cpt bnr nk pndg x btl..nampak ble slh jer.
Dia xtahu sblm kite bt slh tu dh banyak kali sbnrnya kite pk..
Mesti takde org phm apa aku cakap kan?

Aku bli tab bukan untuk tunjuk mewah..
Lagi pun tab murah je, x smpi 1k...
Memang kami sll xcukup duit..Tp tab ni ad kepentingan..
Bukan saje2 nak bgaya...Bukan saje2 nk tnjk mcm banyak duit..
Aku buat niaga kecil2 melalui internet,on9..
So ak mmg perlu hp yg blh bg ak sng utk beron9..
Ak bkn on9 semata2 utk fb, utk medium sosial shj yg tiada faedahnya...
Aku guna utk tambah pendptn ak walaupon bisness ak msh blm maju..
Bisness ak msh bertateh, masih memerlukn byk sokongn dri semua phk..
Mmg skrg aku ssh...Mmg skrg nmpk aku meminta2...
Tp aku bkn minta simpati...Aku bukan minta dikasihani..

Selagi aku blh usaha,aku akan usaha..
Selagi aku mampu, aku takkan sesekali menyusahkan org lain waima family sendiri..
Sebabnya aku dh berkeluarga..
Tapi ble keadaan mendesak, ape aku blh bt?
Aku bukan mengemis meminta2 dgn sesiapa..
Pertolongan cuma..yg di selang dgn win - win situasi..
Takperlu lah nak bg nasihat pada aku..
Aku tahu semua tu dan sblm aku minta pertolongan sdh aku fikir semasak2nya..
BUKAN aku xblh trm nasihat,bukan aku xnak trm pandangan..
Cuma.....aku nak kamu phm...
Skrg aku yg alami...Aku yg rsa..Aku yg perit..
Aku xslhkan sesiapa..Org yg x merasa mmg xkan phm waima dia bkata phm..
Takperlu untuk aku ceritakan mslh yg aku hadapi setiap inci kpd semua org..

Ini dugaan untuk aku...Dugaan utk kamu mungkin dlm bentuk lain...
Sama2 lah muhasabah..Aminn...

2 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

saya pn beli tab gak... ramai cakap org kaya kononnye.. haha.. dieorang xtau ke tab memang murah berbanding hp canggih dieorang tu.. tab sy tu nk tolak kedai pn kedai xnk amik... lantak p la org nk cakap pe kak oi... :)

Cikgu Norazimah said...

salam jumaat, CN follow sini 454 dari http://www.cekgunorazimah.com/2014/04/april-may-ga-by-amirah.html