Tabung

10 April 2014

Parking plak da

Macam2 hal kat area umah aku ni..Duk kuaters masing2, dh besar panjang..plak tu ramai yg bijak pandai..Sebab kat kuarters umah aku ni kebanyakkannya pegawai2 tinggi. (tidak termasuk aku) Tapi bab2 yg remeh jugak selalu yg menjadi isu..AKu pon heran jugak lah.. Dorg ni aku rasa bukan bodoh ke ape, tp saje nak bikin line panas..

Skrg ni kat page duk bising pasal parking...Ada yg parking merata, tmpt motosikal dia park kereta..Lepas tu kereta tu kne calar..Dh owner kete bising2 sbb xde tamadun katanya calar2 kan kete mcm tu..Ak xtahu nak cakap ape..2 2 salah..Tp aku tak rasa yg calar tu org yg duk ctu..Maksudnya org2 tua.maybe budak2 nakal agaknye yg buat.

Ada la satu facebook ni nama dia Skuad Pemantau..Dah si owner ni tuduh org tu plak yg calarkan kete dia..memang cantik la calar org tu buat..kat area pintu isi minyak tu...mcm bentuk 'Z' gtu lebih kurang la..Katanya owner kete tu parking xsmpi 12jam..Parking pon sebab ujan lebat..DIa parking tempat motor biasa park...Nak buat mcm mane kebetulan dia park ada org amik pic..Padahal baru sekali dia park ctu,katanya lah..AKu xtahu soheh ke x...Nasib dia kan..Baru sekali buat terus org mark..Huhuhu....

Aku ni pon ada masalah parking gak..Kalo untuk aku sorg, aku xkisah..Ni sejak ada anak.kalo ptg2 ujan, memang susah la..Park dlm mmg dh xde..terpaksa park luar..Kalo suami balik awl boleh la tumpang kete suami sat untuk masuk parking sebab kete suami memang sentiasa ada parking..katanya OKU kan..Hehehe..untung jugak..Tapi kalo time suami ak smpi lambat x ke jenuh aku nak tunggu...Tp mujur la stkt ni, kalo ujan renyai2, aku redah je dgn anak...Kalo ujan lebat pon ble smpi umah dh x lebat sgt..So consider lah kalo terpaksa bwk je anak dlm ujan tu..Hehe...Setakat ni Alhamdulillah lagi r..Semuanya dipermudahkan..

Cuma satu je yg aku x puas hati pasal parking OKU kat umah aku ni...Kat belah suami aku letak kereta tu kan penuh dgn tempat ltk motor...Mentang2 suami aku bawak viva je...owner Motor2 ni mcm xde otak je,parking dlm kotak parking, lepas tu betul2 sblh pintu kete..DH tu cmne suami aku nak keluar/masuk kete tu?? Xtahu lah otak letak mane..Aku memang perati sebijik moto ni..Dh la parking tu salah, lepas tu ikut suka hati dia je parking senget ke tgh kotak ke..Dia biar je..Aku kenal owner motor tu...Memang jenis senyap, x bercakap dgn org..Aku memang sakit ati je...Nampak isteri mcm org berpelajaran..Tapi suami otak letak kat kepala lutut...Bodoh sangat..Bukan bodoh betul2, tp buat2 bodoh..Takkan lah xnampak benda tu...Langsung xde rasa bersalah..Adoii..Nanti aku nak print lah ayat2 best senang nak letak dlm raga motor org2 yg BANGANG ni...Hidup kalo x nyusahkan org, xsah....

Susah manusia ni bila dia xrasa jadi OKU ni...Kadang org ingat OKU ni saje nak raih simpati.serba serbi nak keistimewaan..Kalo ko nak jugak keistimewaan tu sila jadi OKU Jugak ye then kaki ko tu sila bagi kat suami aku..biar suami aku jadi normal, korg plak jadi OKU..dh nak sangat keistimewaan yg OKU dpt kan..Xpaham la aku mentaliti org2 gni..Tapi aku n suami je jenis xmo lah gaduh benda2 gni..mcm agak remeh kan?? tapi yg remeh tu lah akan jadi besar kalo masing2 buat pangai bangang..Nak tutup sebelah mata pon agak2 lah..Kang betul2 mata tu tertutup sebelah baru tahu..huhuhu..Sabar jelah...

Satu lagi masalah dekat kawasan org bijak pndi ni adalah SAMPAH..ye2..sampah bukan sampah masyarakat ni...Adeiii...XPhm gak aku...Sukanya dorg nampak benda2 kotor merata2 ye..dlm umah dorg xnak plak bagi sampah tu berkulat..Tapi kawasan umah org nak je bagi kotor..Tinggal kat lobi lah..Kat tangga lah..Penjuru2 kwsn lah...Ape perasaan dorg ye time buat gtu..xtakut ke org nampak ke atau x rasa bersalah ke buat gtu?? Aku bukan nak compare apelah..Suami aku yg OKU pon malu nak buang sampah merata2 gtu..Sanggup dia simpan je smph2 penuh dlm kete..Hidu lah ko busuk2 tu sorg2..Dh kata tu sampah ko kan..Yg ko dh buat sampah lepas tu nak org lain terbabit sekali apehal?? Nampaknya org2 gni lebih drp OKU..tak xtahu nak label sbgi ape.. OSO... Orang Sakit Otak..huhuhu...

Bilalah masalah2 simple gni nak selesai ye..AKu dh naik bosan nak bace kat group tu hari2 boleh kata org up pasal parking, pasal sampah..Asyik2 benda yg sama je..Perlu ke ajar benda2 tu? Kanak2 pon reti kot..Kang kalo tegur x suka..Tapi bila x tegur bermaharajalela plak..Apelah manusia2 nih...Korg x patut duduk umah apartment tau..sebab xreti nak jaga kawasan..Kalo ada duit byk sngat kan, tolong lah pegi beli umah teres, umah yg ada tanah..Xperlu duduk umah yg atas2 angin ni, kalo rsa tahap malas korg tu yg 100% sbb malas anda tu bukan babitkan anda sorg je tp 1 kawasan..TAHU TAK???

Tengok2, kan xpasal2 aku dh buat 1 entry khas untuk benda ni..Hahahaha..Bagus jugak. Kalo x kosong je blog ni tanpa update..Hurmmm....Penat lah....Jom like cni dulu Page aku.

2 comments:

PERMATABIRU said...

inilah masalahnya bila ada jiran yang xda perasaan..geram je kan..

QasehnyaRania said...

mmg x dinafikan dok bandar ni masalh parking n sampah.mana2 perumahan flat ya ampun..

poKok pangkal ats diri sendiri
mcm suami saya mmg x akan amik parking oku.pergi mana pon kalau kata xda parking ttp tak amik.sbb dia pikir satu je kesian kat dorang.. mmg la kita slalu tgk kosong j parking oku tp mana nk tau Allah nak uji hari tu kan..
kesedaran sivik memasing la kan..