Tabung

26 April 2014

Perkembangan 1 tahun

Aku xd3 modal sangat pon sbnrnye nak ,enaip..lebih kepada malas actually..hehehe..
Dah beberapa hari aku just BW jer...kdg tgl jejak kdg biarkan mcm tu jer..tengok pd mood..
Hari ni pon mcm mls gak tapimcm kesian pon ada kat blog sbbnya terbiar jer..so meh la aku kupas ape2 isu sekalipon asalkan blog aku tak terasa diabaikan..kiki (blog pn ada perasaan)
Akunak tulis entry ni ikut suka aku je tau..bukan berkisar pasal 1 hal je tp bercampur aduk..hikhik,so korg xpyh nak buat2 pening sgt kalo bace tetibe atas cete lain, bwh cete lain...

Anak aku kan dh besar..Sjk seminggu ni dia dh pandai merajuk..Dah pandai protes kalo aku xbagi dia main sesuatu tu...Dia punya protes, nangis, baring dan guling2 atas lantai.
Memang comel sgt perangai dia skrg..Dh tu pndi mrh aku plak kalo aku mrh dia..

Tapi kan tapi kan...dia dh pandai dengar arahan jugak..Aku xsangka tau..Kalo ak suruh dia akik brg, memang dia amik..aku suruh ltk dia pon letak...aku suruh bg kat papa dia, dia pon pegi kat papa dia..Aku hepi dan bersyukur dgn perkembangan anak aku ni...Kalo aku buka baju dan seluar dia trs dia meluru pegi depan pintu bilik air,ketuk2 pintu nak suh buka..dia dh phm fungsi bilik air dan kenapa aku buka baju dia walaupon sblm ni aku xpnh pon ajar dia..hehehe..Alhamdulillah..

Skrg ni dia tgh batuk dan selesema..Dia fobia ble tgk kain lampin..hehe..nampak je aku pgg kain lampin, awal2 dia dh nangis sbb xnak aku lap hidung dia haha..siap dongak2 kepala dia pnya xnak...maybe sbb hidung dh pedih kan asyik kne lap...dh merah2 tepi hidung..kesian tgk...baru smlm ak beli Gold Junior..pg td dh bg dia minum..Harapnya dia akan lebih sihat ble dh ad suppliment ni..Ikhtiar kan..tak slh..Lagipon qaseh gold tu ada kandungan spt kurma, badam, buah tiiin, kismis...yg sememangnya bagus khasiat dia.InsyaAllah..

Ni tgh merengek plak..apa xkena pn xtahu..ttbeje nangis nak perhatian..hehe..nakal je..nak suh ak amik..td dh dukung dia nak trn..dh trn nangis mtk amik plak..hene..banyak akal..dh la sangat2 peramah.ikut pangai sapa xthu..Arfan ni kan 1 pangai dia, dia ske pndg org..selagi org tu xtego dia selagi tu dia pndg..hehe..kalo dlm lif mcm nilah dia..smlm aku pegi hospital,mmg rmi budak2 baya2 dia..yg bru2 pndi jln tu..ske lah dia pegi tego.dh tu siap2 nk sentuh muka org tu.aku risau tkt dia pukul..adoii..arapnye besar nt peramah bertempat la..jgn gatal2 da..kikiii...Semoga yg baik2 je mengiringi mu nak...

Td kan aku buka fb.terbace status sorg frenlist aku...berlagak betul status dia..walaupon status dia xde kaitan dgn aku, tp ble aku bace ak rsa menyirap..sbb dia mcm tlalu mendongak langit..dia lpe yg nikmat Tuhan bg dia sbnrnye ujian bg dia..skrg ni aku dh unfren..mls ak nk hadap status2 bagus dia tu..Org dh berjaya kan,dh banyak duit so kne lah perlekehkan org yg bru nak berusaha utk bjaya ni..Berdoa lah sll semoga bisness yg ko buat skrg tu jgn lingkup yer.kalo x,bru ko sdr dunia ni langit tinggi ke rendah..


Haaaamikkk ko,dh ak membebel psl dia plak ptg2 ni...dia xtahu pon dan harap2 jgn thulah...sb ak thu org mcm tu mmg xkan sdr silap dia..nt pengikut2 dia pon bekap dia sokong skali..biasalah org dh bjaya kan so mesti rmi yg nak ikut..hehehe..Allahuakbar..


...

3 comments:

Umi Qi said...

Td kan aku buka fb.terbace status sorg frenlist aku...berlagak betul status dia..walaupon status dia xde kaitan dgn aku, tp ble aku bace ak rsa menyirap..sbb dia mcm tlalu mendongak langit..dia lpe yg nikmat Tuhan bg dia sbnrnye ujian bg dia..skrg ni aku dh unfren..mls ak nk hadap status2 bagus dia tu..Org dh berjaya kan,dh banyak duit so kne lah perlekehkan org yg bru nak berusaha utk bjaya ni..Berdoa lah sll semoga bisness yg ko buat skrg tu jgn lingkup yer.kalo x,bru ko sdr dunia ni langit tinggi ke rendah..( Umi Qi baca yg ini, aduyai masih ada lg yg ego...hmmmm)

acik idah said...

Sebenarnya kesenangan juga adalah salah satu dari dugaan olehNya... untuk melihat samada kita bersyukur atau tidak... kita ingat orang2 yg susah dikeliling kita atau tidak... semoga kita semua di lindungi dari sifat takabbur dan meninggi diri...

~MommyAqilMedina~ said...

Semoga Arfan membesar dengan bijak dan menjadi anak yang soleh..Amin..memang dah setahun macam-macam lagi akai dia..kita pon tak sbar nak tau setiap perkembangan dia..hehee