Tabung

10 April 2014

Sahabat

Sahabat...
Satu perkataan yg buatkan aku rasa sedih...
Dulu aku ada ramai kawan. Eh xde ramai mane pon..
Yg selalu duk berkepit 2org jer..Tapi kalo nak ikut geng kami berlima..
Ni aku cete time sekolah menengah la...Zaman sekolah rendah aku xingat sgt da..tp yg kekal tetap bertiga (termasuk aku)
Tapi sekarang kawan2 aku tu dh xde...Dah hilang dlm ruangan sebagai kwn aku..
Serius aku sangat sedih.Kenapa ye boleh jadi mcm tu??
Takkan sebab ko dh kawen ko jadi sombong? Takkan sebab ko dh ada keje bagus ko xnak kawan ngan aku yg keje biasa2 je ni??

Yer, aku tahu ko dh ada kwn lain..Kawan 1 opis ko..yg selalu ko jumpa kan??
AKu pon ada, tapi hati aku tetap rasa kwn 1 sekolah 1 kampung tetap dlm hati..
Aku sentiasa ingat kat korg..
Tapi bila tgk korg x penah ingat aku, aku rasa patah hati..Sedih..
Biarlah korg nak gelakkan aku sebab sentimental sangat..
Aku x kisah,mungkin bagi korg benda ni remeh kan..Mungkin aku ni bukan sahabat yg baik sebab tu mudah sungguh untuk korg lupa...

Kat fb x penah bertegur, pdhl dulu penah jadi sahabat baik..
Kat wasap xpenah nak tegur, org len boleh je ko tegur..
OH apesal aku sensitif sgt kan? Pangai mcm ntah pape nak cemburu..
Bukan aku cemburu atau dengki atau ape..Cuma aku sedih...
Macam ni rupanya harga sebuah persahabatan..
Bila dh ada life sendiri, dh ada suami...terus lupa sahabat ye??
Oh.....Terima kasih sebab ajar aku mcm ni cara korg bersahabat...Sangat2 mudah..

Kenapa hati aku terusik??Serius aku skrg ni rasa nak menangis bila pk pasal kwn..
Aku ingat kwn/sahabat ni blh dijadikan kwn seumur hidup..rupanya cuma untuk beberapa tahun jer...X guna langsung berkawan kalo mcm ni..
Bila terpaksa mencari sahabat yg lain bla tiba sesuatu masa...Sedih sungguh sedih..
Maybe...Maybe..AKu bukan kwn yg baik... Kne muhasabah diri..Sabar wahai hati...
Jangan dikenang org yg penah jadi sahabat kau dulu..Dia dh lupa yg dia penah ada sahabat bernama *************.....

8 comments:

Farah Waheda Wahid said...

kawan memang ramai, tapi sahabat memang kurang...ada lah a few...salam jumaat... ^_^

QasehnyaRania said...

sabaq je la
tapi pelik la jugakkan nape tak bertegor

alhamdulillah saya masih lagi sahabat baik dri zaman skolah menegah.antara kami bertiga sy sorng je baru kawin

harap nanti lepas dorng kawin dorng pon jgn la lupa saya.
sbb sy yg dh kawin ni pon kalau ada majlis dorng saya blik juga..

smga terus berkekaln persahabatan ni.amiin

acik idah said...

Ermm.. cuba cammy tegur dia dulu... mungkin dia pun fikir menda yang sama macam cammy fikir sekarang... tegur jer... dan lihat respondnya... :D tak rugi apa pun...

Mama Safiy Arfan said...

acik idah : Dah selalu da mengalah tego..tp kalo lama2, naik bosan jugak....arini ttbe terkeluar entry ni sbb nampak dia duk komen2 ngan org len, then ayat sy belah atas tu lgsg org xnampak..kecik ati huhu..

Asha Lya said...

lya pun tak la ramai kwn sebenarnnya..semua biasa2 je tak ada yg serapat sebantal :)

intanfirdaus247 said...

Salam dear...selamat ptg..:) lama sgt kita x buka blog dan x bw...xper..jangan risau ya..think positive ya..:)

suhaila abdullah said...

sedih pulak baca entry Mama Safiy Arfan ...biasalah rambut sama hitam tapi hati lain-lain..jangan sedih2 k..kite jadi kawan Mama Safiy yang baru k..;))) cheese...<3

nurul azieda said...

sedihkan la..ak pn lalui bda yang sama..nape kite je yg kne mgalah..sshnya nk mencari seorang sahabat..senangnya cari seorang kawan