Tabung

28 May 2014

Baju Raya

Awal gila aku kan, belum puasa lagi dh cete pasal raya..Excited melampau nih..Mcm lah beraya sangat...Aku dh beli baju raya..Tahun ni tema kaler JDT...Sibuk laki aku nak baju merah biru..Ada ke baju melayu kaler cmpur mcm tu..xpernah ada dibuat org..Geram betul aku...

Last2 aku decide kaler merah menyala...Dh bila tudung plak disuruh pakai warna biru walaupon kat baju aku tu langsung xde kaler biru..Eh, aci ke weh? Hahaha...Agak2 jadi kaler block x? kikiki...Aku xtahu nak cari tudung nanti cmne...Ingat mls nak pakai yg layer2...Kalo shawl susah jugak kan nak cri kaler merah biru..Takpelah..Kalo jumpa Alhamdulillah..

Baju anak aku, syukur dh setel da...Beli awal2, sebabnya aku tahu...Nanti kalo xbeli duit tu aku gunakan buat benda lain, akhirnya kesian anak aku kang xde baju raya...Takpe mak ayah xde baju raya, jgn anak yg xde...Biar mak pak nampak miskin, asal anak bergaya..hahaha, boleh gtu?? 

Beli time ada sale, boleh lah grab banyak helai ckit...cukup lah 5,6 helai baju..Seluar ada 3,4 helai kot..Hmm....Bagi aku dh banyak tu...hihihi..tp nt aku x rasa aku takkan beli lagi..Gaji bulan depan aku rasa aku beli lagi..Selagi x raya...Tahu jelah jiwa mak2 ni...pk anak je..Berjln ckit, nmpk yg cntk..tangan gatal je pegi belek2...adoii..Anak2..

Jiwa rasa tenang bile dpt membeli utk anak kan? hikhik...Walau xde lah mewah mn sekurangnya ada lah barang baru utk dia...Syukur...Tengok muka anak, kalo xleh buat sesuatu utk dia, rasa bersalah gila..Mula lah rasa nak nangis...kihkih..Ntah ape2 kan?? Semoga Muhammad Safiy Arfan menjadi anak yg soleh nanti...

9 comments:

msredcheesecake said...

hasben akk dah bagi duit baju raya...kene lah cepat beli sbl habeh ke lain ye tak? hheee

Asha Lya said...

awalnya dah ada baju raya hihi..elok la kan kak beli time sale boleh jimat sikit

Unknown said...

same lah baju raya ktorg pun dah settle awal2,taun ni color pink n dah anta jahit kt mak mertua, bile bju rye dah beli awal, blh fokus benda lain pulak huhu

Unknown said...

Woww.. dah ready dah... uhuk3x... kiter jer yang 0 lagik... ;(

Ibu Lala said...

Bju ank ank akk sume dah ready. Tgal nk puasa je lg.

Unknown said...

Singgah lagi.. isi tabung nuff :D

IntaNBerliaN said...

saya pun dh siap baju raya.. hahah.. bkn pe, saya tak suka kelam kabut dgn ramai org.... susahkan dgn ank kecik bagai...

*saya pun xpasti xnk bg mlekat kt loyang tu camne.. ltk minyak or marjerin kot kt loyang... tp mcm saya tu, saya guna kertas yg warna coklat tu... kertas apa ek pggil... yg khas untuk alas kek supaya xmelekat tu

QasehnyaRania said...

tak raya kot thn ni.. hihi

.::: Princess MOMOY :::. said...

tengah survey baju juga nih
pening pilih semua cantik2

kihkih