Tabung

16 December 2014

Lidah Sakit

Baru balik dari klinik...

Sebab ni lah aku malas p klinik..Aku dh tahu da cmne layanan doc utk aku.. Just tgk Cik B aku, then sentuh dgn hujung jari mcm jijik sangat..lepas tu dah..siap...Mujur menunggu x lama sgt, kalo x langsung x berbaloi...Kalo mcm ni mcm aku x jumpa doc la..Dia cuma kata mungkin berpunca drp kawasan lembap...Sbb lepas menyusu aku x lap..Dia kata x semua org kena mcm tu..ntah la aku patut trm ke x jwpn tu...Kalo dia kata punca dri menyusu, ok fine...Aku skrg ni dh x menyusu...So aku nak tgk...benda ni still akan jadi ke atau akan stop..Kalo masih jadi lagi maknanya bukan berpunca drp benda tu lah...


Ubat kena beli sendiri..Sbb klinik x sediakan untuk BF..Pdhl aku dh ckp aku dh x BF...tapi xpelah..AKu malas nak ckp banyak..Dh la doc mcm endah x endah je...Doc yg depan dia pon, mcm org mati laki..Muka adoiiiii....masam mencuka je..menyampah btl ak kalo berurusan dgn org style muka masak ni..xkira lah doc ke,jurujual ke, cashier ke apa..Kalo jenis muka masam, nak je aku maki tau..Hahahaha... (tetiba)


Ok, ni bab lidah aku...Dh 4 hari kurang deria rasa...Sebabnya lidah aku naik bintik2 merah..Bila aku makan, aku xdpt rasa makanan tu...nikmat makan aku hilang 100%. Aku makan trus telan je...Serius x sedap...Lepas tu bukan saja rasa x sedap malah sakit... Smlm aku dh letak garam kat hujung lidah, tapi masih xde perubahan sangat...bintik2 merah dibahagian dlm dekat dengan kerongkong tu yg menghalang aku drp menikmati dgn baik.. Serius sakit weh...Aku x tahu nak explain rasa sakit dia tu mcm mn..Aku x pasti ada ke tak org pernah rasa mcm aku rasa..sebab aku pasti mesti org x phm bila aku cakap aku sakit.. Bukan ulser tau...tapi berbiji..Lidah aku naik biji2 besar tu..tp bukan besar gedabak..besar dia lebih besar daripada keadaan lidah biasa kita..Arghhh susah nya nak cete...

Agak2 berapa lama lagi aku nak tahan sakit ni..Ada ke ubat untuk benda ni?? Aku rasa mcm xde je...Tadi aku cakap kat doc sakit tekak...dia tgk tekak aku..dia kata ad ulser..dia TAK BAGI UBAT jugak..sebab katanya klinik x sedia..dia suh beli sndiri kat farmasi..Dia kata kalo xnak beli, blh berkumur dgn air garam..Skrg ni aku bukan fokus pada ulser tekak tu..Aku x kisah sgt sbb ak tahu ulser tu akan sembuh dlm masa sehari dua ni.. lagi pn x mengganggu aku sangat..yg aku kisahkan pasal lidah aku..Mcm mane aku nak bg dia sembuh..Serius..AKu x tahan weh...sakit dia lebih drp ulser tau..sakit dan tidak selesa.. nak mkn, nk mengunyah serba x kena...Bila masuk je mulut, seme jadi x sedap...


Arghhhh..tension la.....

6 comments:

Normi Nieza said...

sabar yer..

Syida Muhajir said...

Try mkn aiskrim vanilla. Ada doktor bg petua ni kat kwn sy. Get well soon.

Mila Hilas said...

thanx kak syida..dh makan..tapi sbnrnya sy bukan ada ulser tp biji2... so rasanya eskrim tu xmembantu pn.huhu

Diana Rashid said...

Ubat ulser pun tak de?? aik..teruk sangat la pulak klinik nih..dia je rasa2 macam ulser..kan?? cari klinik lain je la kalau gitu jenis doktor nye..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Ermmm..x dapat imagine lah, Mila.
Tak pernah jumpa lagi sakit lidah camtu. Kalau oral ulcer bolehlah.

Nur As said...

Acane takde ubat tu?

kak, cik B akk dah okay? Lidah? Dah makan eskem dah? hehe